Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2013 om 16:51 #17609078
Vandaag 540 km gereden met boedelbak. De wind was zo sterk, dat ik het hele stuk in z’n 4 heb gereden( 4000 toeren 95 km/uur). Dacht dat m’n benzinemeter kapot, niet dus. M”n auto zoop als een amerikaan, 1 op 9,5 (normaal 1 op 15/16) :mrgreen:
22 juni 2013 om 17:57 #17609079Hee Robert,
Lekker bezig geweest zag ik op Facebook ;)
Trouwens, zie dat je mee doet met de Carbagerun? Mijn neven doen ook mee.
2 matzwarte Chevy’s Trans-sport met oranje bumpers, en een minibike op het dak ;)Maar ik heb vandaag ook wat gedaan aan de GSi:
Met dit ding:
Heb ik mijn voorruit er uit gehaald:
Ideaal!
Wordt best klein zo’n voorruit:
Dit zat dus waar de ruit zat, vandaar dat fijne zeiknatte hemeltje:
Dat grote gat wat kaal geschuurd is was al bekend.Ook heb ik de achterruitsproeierleiding er uit getrokken, gat in de klep wordt ook dicht gemaakt,
een ruitenwisser achterop een corsa kan alleen maar problemen op leveren :)Gister renault 15″ staal gepast:
Voor een halve inch verbreden, achter een hele?
Is std renault staal: 6,5×15 (et volgens mij? 11)23 juni 2013 om 18:03 #1760908023 juni 2013 om 18:50 #17609081robert_corsa, jij begint weer meteen goed met je nieuwe aanwinst ;) . Bij de voorste krikpunten was het bij mij ook lekker roestig, zal morgen zelf beginnen met de veerschotels aan te pakken.
23 juni 2013 om 20:00 #17609082ik probeer het goed te doen.
pak je veerschotels maar goed aan hoor. achteras laten zakken, veren er tussenuit. kun je er goed bij.
(moertje los van de schokbrekers en hij komt vanelf naar beneden.23 juni 2013 om 20:07 #17609083lekker bezig robert.
wanneer kom je de as halen?? enig idee??
24 juni 2013 om 20:07 #17609084Vanavond achter de veren en dempers los gehaald. Daarna roest bij veerschotels weggehaald. Viel mij reuze mee, passagierskant iets meer roest, maar was te doen. Zitten nu twee lagen roestomvormer op, morgen de boel in de zinkspray/lak en tectiel. Die dopjes in de wielkast(naar de dorpels) heb ik los gehaald, zat geen roest rond om :thumbup
24 juni 2013 om 23:10 #17609085@Digi-Mich wrote:
Na veel nachtelijke uurtjes is de GSI weer aan de rit :thumb
Hier dan de foto’s….
Is wel duidelijk te zien he..
Kop heeft het zwaar gahad :P
Kop laten vlakken, moest aardig wat vanaf omdat ie erg rot was… Geeft niet, alleen wat meer compressie :thumbGasklephuis was ook aan de smerig kant…
Waterpomphuis zat vol met roest.
EGR afgedicht :P
Distibutie gaf een klein probleempje.. Afgebroken bout (chinese meegeleverde troep)
Was wel een proost momentje waard…
En zo zag het er weer normaal uit.
Dus even de koppakking vervangen: Distributie volledig vernieuwd, waterpomp, thermostaat, alle pakkingen en de remschijven + blokken ook maar vervangen.
En olie en filter ververst na een dag rijden.
Nu alleen de veerpootbrug erop en ben ik eerst klaar..
Al met al ongeveer 6 avonden a 6 uur bezig geweest…25 juni 2013 om 13:08 #17609086Tijd voor de powerbox upgrade :jerry
Netjes werk geleverd :thumb
25 juni 2013 om 13:13 #17609087Vanavond achter de veren en dempers los gehaald. Daarna roest bij veerschotels weggehaald. Viel mij reuze mee, passagierskant iets meer roest, maar was te doen. Zitten nu twee lagen roestomvormer op, morgen de boel in de zinkspray/lak en tectiel. Die dopjes in de wielkast(naar de dorpels) heb ik los gehaald, zat geen roest rond om
Smeer er strijkkit oid tussen! Anders kans dat het snel weer gaat roesten.
25 juni 2013 om 14:35 #17609088Joop1970, over de roestomvormer strijkkit en dan zinkspray – tectiel? :hmmz
25 juni 2013 om 14:51 #17609089Ik doe altijd roestomvormer, primer strijkkit tectiel.
Vroeger veel met alleen primer en tectiel gedaan maar tectiel is niet helemaal dicht dus dat kon ik na een jaar weer opnieuw doen. Zou het echt aanraden, zit bij mij nu nog steeds netjes.25 juni 2013 om 14:59 #17609090Bedankt voor de tip! Ga er vanavond mee bezig, polymax is dat goed genoeg?
Heb het bij mijn radiateurbalk niet in de kit gesmeerd(roestomvormer-zinkspray-verflaag-tectiel), hoop dat dit dan wat netjes blijft :hmmz
25 juni 2013 om 19:12 #17609091vandaag fk schroefset gemonteerd, stuurbekrachtiging gemaakt en een nieuw setje velgen onder de corsa gelegd borbet kt2 15 inch met 195/45/15
25 juni 2013 om 21:08 #17609092@Digi-Mich wrote:
EGR afgedicht :P
Als je daar een dicht plaatje voor maakt is hij afgedicht?
Dacht dat je dan de klep dicht moest maken?Heb namelijk nu een mantzel voor mijn gsi, met een plaatje met leiding er aan, maar dit plaatje is dicht :thumbup
26 juni 2013 om 00:14 #17609093@PeterNoFear wrote:
@Digi-Mich wrote:
EGR afgedicht :P
Als je daar een dicht plaatje voor maakt is hij afgedicht?
Dacht dat je dan de klep dicht moest maken?Heb namelijk nu een mantzel voor mijn gsi, met een plaatje met leiding er aan, maar dit plaatje is dicht :thumbup
Ja want dat is de enige plaats waar je uitlaatgas langskomt dacht ik…
26 juni 2013 om 08:01 #17609094Bedankt voor de tip! Ga er vanavond mee bezig, polymax is dat goed genoeg?
Weet niet of je daar overheen kunt verven? Strijkkit is echt voor autos gemaakt:
http://www.allesvoordeautotechnicus.nl/nl-nl/catalog/verwerkingsmaterialen/lijmen-kitten-afdichten/3m-strijkkit?PHPSESSID=nle8kha6lcgd22cqg182q4e2l1″ onclick=”window.open(this.href);return false;26 juni 2013 om 10:28 #17609095Heb er gister al polymax op gesmeerd, is overschilderbaar ;)
26 juni 2013 om 10:30 #17609096Zal vast ook goedgaan dan :P.
26 juni 2013 om 17:32 #17609097en wat heb ik vandaag gedaan; me autootje gewassen (:
26 juni 2013 om 18:32 #17609098mooie corsa jj :)
26 juni 2013 om 18:51 #17609099@ joop en tamiya: heb je wel echt alle roest weg gehaald? waarschijnlijk niet anders was de roestomvormer niet nodig geweest :jerry
maar in ieder geval, als er nog roest zat, en je kit het af, dan rot het erachter in no time weg.tectiel en zinkspray gaat ook niet top op elkaar. beter was het menie te gebruiken.
27 juni 2013 om 10:24 #17609100robert_corsa, roest heb ik zo goed mogelijk weg gehaald. En toen roestomvormer er op. De tectiel zit niet rechtstreeks op de zinkspray, maar hier zit een laag kit tussen ;).
Het zal vast wel weer eens gaan roesten, maar het vertraagd zo wel. Het is altijd beter dan er helemaal niks aan doen, dan weet je zeker dat over een paar jaar de boel verrot is. Blijf het gewoon elk jaar goed in de gaten houden.27 juni 2013 om 10:37 #17609101maar in ieder geval, als er nog roest zat, en je kit het af, dan rot het erachter in no time weg.
Nee hoor, waar is de roestomvormer dan voor? Alle roest weghalen is op sommige punten niet mogelijk, zeker in de buurt van de achteras. Zoveel mogelijk weghalen en roestomvormer eroverheen (owatrol gebruik ik) nacht laten zitten, primer/menie erover, strijkkit en tectyl. Dat roest na 1.5 jaar nog steeds niet dus zal wel goed zitten.
27 juni 2013 om 17:39 #17609102 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.