Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2013 om 20:16 #17609054
Vandaag naar het Sleutelwiel doe het zelf garage geweest om olie te vervangen en nieuwe uitlaat eronder te kieperen. Sta je daar dan met een kapot geslepen oude uitlaat die het eerste halfuur niet los wou, had het bedrijf waar ik de uitlaat bestelt had het verkeerde geleverd… Een middendemper voor een Corsa D 1.0 of zo iets :wtf :wtf en de einddemper van een Astra( Had zelfs telefonisch bestelt en in betalingsmededeling nog eens me kenteken doorgegeven om 100% zeker te zijn van de juiste uitlaat, mooi niet dus. :jerry )… Sta je dan zonder uitlaat 20 kilometer van huis… Heb toen maar bij ADL Automaterialen een andere uitlaat gehaalt voor 190 euro. Al met al toch geslaagd en zit nu ook gelijk veel mooier geluidje bij (oude uitlaat was nog de uitlaat die er in de fabriek op gegaan is denk ik, dus die heeft na ruim 14 jaar zijn beste daad wel bewezen lijkt mij).
6 juni 2013 om 20:33 #17609055Niet vandaag maar gister… Even de gare frontspeakers vervangen, van 50 watt naar 180 watt. Binnenkort de rest er in zetten..
Ooh ja vandaag even laminaat opgehaald met een verlaagde auto.. Had totaal geen vering meer over achter.. LOL7 juni 2013 om 18:19 #17609056Beetje lopen storing zoeken waarom de auto minder lekker draait.
Heeft met uitlezen geen foutcode. Motor verbruikt een HEEL hoop meer en trekt voor geen meter
Je voelt hem tijdens rijden in lage toeren enkele keren even hikken en dan met wat meer koppel doorgaan.
De EGR is afgedopt met een blindplaat van de dealer. Er zit een nieuwe thermostaat met temperatuur sensor op.
Zometeen ga ik even de bougies nakijken. Gasklep ziet er nog mooi schoon uit ( maand geleden schoongemaakt. )Heeft iemand misschien een ideetje ? :wtf
Het gaat om corsa c gsi uit 2001 met 144k op de teller.
8 juni 2013 om 15:42 #17609057Motorkaplifters geplaatst , is het normaal dat je de kap omhoog moet ‘helpen’ ?
Hij heeft namelijk niet genoeg druk dat hij van onderen zichzelf omhoog werkt..8 juni 2013 om 15:56 #17609058Dat is normaal, kap moet eerst over het “dode”punt heen
8 juni 2013 om 16:44 #17609019Oke, het klopt wel dat als hij boven het ‘dode’ punt komt hij hem wel vast houdt..
Wel moet ik ook dat laatste stukje optillen als ik hem helemaal uit wil hebben, snap je?
:thumbup8 juni 2013 om 18:38 #17609059niet vandaag maar zeer waarschijnlijk morgen: de Corsa van een kameraad het interieur strippen (en overzetten in de mijne, ‘t is een sport (kuipstoelen) en ik heb een swing model) en dan van de week naar de sloop toe brengen…
achteras schijnt ernstig gescheurd en verbogen te zijn (en nog wat dingen geloof ik) en moet over een paar maanden apk… (carrosserie schijnt nog kei hard te zijn!!!)8 juni 2013 om 20:46 #17609060heb nog wel een achteras te koop.
8 juni 2013 om 21:34 #17609061De betreffende auto is al geschorst en vervangen door een andere auto, dus corsa gaat sowieso weg, eerst als donor voor de mijne en daarna evt voor een ander (of iemand maakt er een project van :thumb )
9 juni 2013 om 17:26 #17609062Gister en vandaag met MID bezig geweest. Nog drie draden te gaan(komen achter het tellerhuis). Vooral de draad voor achter de diagnosestekker en bij de ECU waren een hel :argue
9 juni 2013 om 22:25 #17609063Gereden en nog eens gereden :jerry en er heeft zonodig een vogel moeten poepen op mijn Corsa (terwijl die de heel wereld heeft maargoed), dat word dus schoonmaken :angel
11 juni 2013 om 18:47 #17609064gisteren op apk keuring geweest. :wtf
ze hadden nog nooit zo’n mooie combo tour gezien zeiden ze inde garage. :jerry
goedgekeurd en ze hadden totaal geen opmerkingen. :wors :jerry
dan is je dag toch weer super goed. :thumb
het is ook een Opel en daar komt bij goed onderhoud niet snel wat aan werd mij gezegd. :jerry :jerry
als het nou een Frans automerk was geweest hadden ze zeker weten wat gevonden zeiden ze. :puke :puke :puke12 juni 2013 om 19:33 #17609065niet vandaag maar gisteren:
Interieur van mijn Corsa verandert, heb nu de sport interieur er inzitten (moet nog de achterleuning van de achterbank erbij zoeken) en de oude moest ik bij de sloop Corsa brengen omdat anders de Corsa niks opleverde :???:
nu ook nog de passagier stoel van hoogte verstelling voorzien en nog wat kleinere dingentjes en het interieur is wat mij betreft klaar :D :Dedit:
ook andere emblemen :wubfoto’s!
linker is de mijne de rechter is de sloper.12 juni 2013 om 19:53 #17609066Lifehammer evolution erin gezet :thumbup
15 juni 2013 om 22:22 #17609067vandaag een klein onderhoudsbeurtje gedaan (olie, olie filter, br. filter en int. filter) ook meteen de kofferklep gedeeltelijk gecleaned :D
ook ff het schavende geluid bij m’n linker voorwiel verholpen, bleek het hitteschild te zijn…16 juni 2013 om 00:56 #17609068Cilinderkop weggebracht om te laten vlakken, gasklephuis gereinigd, nieuwe waterpomp erop gezet en de remschijven + blokken vervangen.
Jaja foto’s komen nog :)
16 juni 2013 om 07:37 #17609069@corsa14slow wrote:
vandaag een klein onderhoudsbeurtje gedaan (olie, olie filter, br. filter en int. filter) ook meteen de kofferklep gedeeltelijk gecleaned :D
ook ff het schavende geluid bij m’n linker voorwiel verholpen, bleek het hitteschild te zijn…Wat heb je met het hitteschild gedaan?
Welk type Corsa is dit?
Welk type motor zit er in de Corsa?16 juni 2013 om 13:01 #17609070Een corsa b met een C14SE.
Deze zat aan de onderkant heel dicht op de remschijf, deze heb ik wat van de remschijf verbogen ;)
Ik denk dat ze bij de apk de schild hebben geraakt… :fy117 juni 2013 om 17:38 #17609071Een velg eronder gezet…..
17 juni 2013 om 18:58 #17609072Net even de carterontluchting nagekeken en opgeschoond en ook mijn klepdekselpakking maar eens vervangen.
Was verschrikkelijk aangekoekt en dus een behoorlijke kut klus om de kurkresten van de metaaldelen af te krijgen…
Als iemand nog wil puzzelen, ik heb nog een klepdekselpakkingpuzzel van 20 stukjes! :jerry19 juni 2013 om 23:58 #17609073Na veel nachtelijke uurtjes is de GSI weer aan de rit :thumb
20 juni 2013 om 00:19 #17609074@tolunay wrote:
Beetje lopen storing zoeken waarom de auto minder lekker draait.
Heeft met uitlezen geen foutcode. Motor verbruikt een HEEL hoop meer en trekt voor geen meter
Je voelt hem tijdens rijden in lage toeren enkele keren even hikken en dan met wat meer koppel doorgaan.
De EGR is afgedopt met een blindplaat van de dealer. Er zit een nieuwe thermostaat met temperatuur sensor op.
Zometeen ga ik even de bougies nakijken. Gasklep ziet er nog mooi schoon uit ( maand geleden schoongemaakt. )Heeft iemand misschien een ideetje ? :wtf
Het gaat om corsa c gsi uit 2001 met 144k op de teller.
Lmm sensor of de luchtdruk?
21 juni 2013 om 20:12 #17609075corsa b erbij gekocht.
een lichte opknapper met wat achterstallig onderhoud.-bouwjaar 2000. met elek ramen, spiegels,
-1.2 16v, bijna 2 ton ervaring. blokje loopt als nieuw, oude verrotte uitlaat is brandschoon, dus blokje verband nog goed.
-achteras is verrot, heeft hier en daar wat roest plekjes, scheur in de raam, en de uitlaat lekt. buiten dit alles is hij ook heel erg goor.
heeft denk ik nog nooit een was straat of stofzuiger gezien.over enkele weken begin ik met opknappen
21 juni 2013 om 20:46 #17609076robert_corsa, toch weer een 16 kleppertje in plaats van een 8 klepper ;)
Als ik het goed begrijp ga je van je 3 deurs een show auto maken en van de 5 deurs een daily? Of wordt deze ook dik verlaagd?
21 juni 2013 om 20:57 #17609077Jïj begrijpt het al tamiya.
5 deurs hooguit 3. Cm verlagen en een spoiler.
Verder op een radio en speakerset na niets.3 deurs wordt een heus project ja.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.