Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2013 om 18:40 #17609030
en de 106 is eerlijk gezegt wel een stuk strakker en stoerder dan een corsa b.
toen was peugeot’s tekenkamer nog een beetje nuchter :jerry3 juni 2013 om 18:46 #17609031http://www.motorstown.com/images/peugeot-106-d-01.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
is zo gewoon een net dapper wagentje
3 juni 2013 om 19:55 #17609032@robert_corsa wrote:
en de 106 is eerlijk gezegt wel een stuk strakker en stoerder dan een corsa b.
toen was peugeot’s tekenkamer nog een beetje nuchter :jerryTekenkamer wel, fabriekshal kennelijk minder :P
3 juni 2013 om 19:59 #17606024We hebben de corsa vandaag maar eens omhoog gegooid voor de verandering :jerry
De schokdempers zijn naar een verspaner/metaalbewerker hier in Leek,
schokdempers worden ingekort en aangepast zodat hij met -9 vaste verlaging door de keuring komt.Lampen moeten we nog even mee bezig, staat voor nu op ori swing meuk en achter op GSi Fase1 :P
Oftewel, voor hoger als achter.Ziet er wel apart uit :wtf
3 juni 2013 om 20:10 #17609033waarom geen schroefset dan?
begrijp niet goed waarom je de dempers wilt inkorten3 juni 2013 om 20:15 #17609034Omdat het gratis is, we hebben alles in huis en het wordt voor een pakje shag gedaan, oftewel, voor weinig geld heb je een vrij lage auto die redelijk comfortabel is, en door de apk komt.
Wat is dan nog de meerwaarde van een schroefset?
3 juni 2013 om 20:28 #17609035zelf je hoogte regelen, en geen comfort :jerry
je kan geen comfort hebben. dan raken je banden je spatboard randen telkens.als je wilt verlagen moet je wel stugge veren hebben.
met een schroefset kom je ook door de apk. voor 200 euro heb je al een setje die het prima doen (voor het geld dan)
je veerweg is nog heel kort. zegmaar 3cm. jij hoekt door de bochten. in de bocht zit een kuiltje.
jou dempers en veren proberen die op te vangen. dat gaat niet want je heb maar 3cm veerweg. jou auto heeft een bepaald gewicht.
door die korte veerslag duwt hij je auto omhoog en is het net een stuiterbal.
al stuiterend bereik je zo de lantaarn paal.veren en dempers van een schroefset zijn zo afgesteld dat hij na 1 veerslag (die al minimaal is :jerry gelijk stopt met veren.
daarom zijn van de meeste sets de veren zo dik.3 juni 2013 om 20:29 #17609036vraag maar eens aan alex van het forum (zie B&A projecten)
3 juni 2013 om 20:37 #17609037We rijden al tijden zo met veren op ori dempers + sinds kort verlagende veerschotels.
Rijd prima, waarom dan nog meer geld uitgeven.
Het enigste probleem is dat hij niet door de keuring komt omdat de veren losliggen, als hij op bokjes staat.
Omdat de veren losliggen laten we hem niet uitlijnen omdat de wielen er dan tijdens de APK (met ori veren) negatief scheef onder staan.
Oplossing: schokdempers inkorten, zodat de veren vastzitten, apk waardig, dus uitlijnen.
Vreet hij de banden niet meer scheef af.
We laten koni dempers inkorten, en zetten daar de veren op.P.s., zijn geen ori veren, maar -60 veren.
Ik geloof je wel, maar wij doen het lekker zo :-P3 juni 2013 om 20:51 #17609038@PeterNoFear wrote:
We hebben de corsa vandaag maar eens omhoog gegooid voor de verandering :jerry
De schokdempers zijn naar een verspaner/metaalbewerker hier in Leek,
schokdempers worden ingekort en aangepast zodat hij met -9 vaste verlaging door de keuring komt.Lampen moeten we nog even mee bezig, staat voor nu op ori swing meuk en achter op GSi Fase1 :P
Oftewel, voor hoger als achter.Ziet er wel apart uit :wtf
Bwahahaha! Foto’s!!!! :wors
@PeterNoFear wrote:
We rijden al tijden zo met veren op ori dempers + sinds kort verlagende veerschotels.
Rijd prima, waarom dan nog meer geld uitgeven.
Het enigste probleem is dat hij niet door de keuring komt omdat de veren losliggen, als hij op bokjes staat.
Omdat de veren losliggen laten we hem niet uitlijnen omdat de wielen er dan tijdens de APK (met ori veren) negatief scheef onder staan.
Oplossing: schokdempers inkorten, zodat de veren vastzitten, apk waardig, dus uitlijnen.
Vreet hij de banden niet meer scheef af.
We laten koni dempers inkorten, en zetten daar de veren op.P.s., zijn geen ori veren, maar -60 veren.
Ik geloof je wel, maar wij doen het lekker zo :-PEr gaan gele Koni’s onder, gok ik? Waren ze nog een beetje deftig?
3 juni 2013 om 20:59 #17609039@McKaamos wrote:
Bwahahaha! Foto’s!!!! :wors
Er gaan gele Koni’s onder, gok ik? Waren ze nog een beetje deftig?
die voorste waren nog goed, die worden ingekort en er onder gezet, dan staat hij ongeveer op -10 of -11 gok ik.
Achterste hebben we (nog) niet echt naar gekeken, die er onder zitten zijn prima :thumbup3 juni 2013 om 21:18 #17609040*grinnik* ok, dat ziet er echt niet uit :P
Wel leuk project zo :) alles op een minibudget voor elkaar proberen te krijgen.
3 juni 2013 om 21:21 #17609041Ja, zo moet het toch lukken vinden wij, en als het niks kost valt het te proberen,
en het ziet er nu niet uit op de foto, maar moet je m eens zien als hij snel optrekt,
is het net een vrolijk auto’tje uit de film “cars” ofzo, ik lag dubbel :jerry3 juni 2013 om 22:29 #17609042@OpelRobin wrote:
Vandaag eindelijk de tellerklok vervangen voor een exemplaar met rpm.
Gelijk de lampjes vervangen voor blauwe leds :thumbStoer! Heb ik ook :thumbup
Heb jij ook de lampjes van je kachelunit gedaan?Dankje, heb je fotos? :jerry
Nee, ik heb alleen de tellerklok en de TID gedaan..Beetje wazige foto… Maar is wel te zien :)
Oooh ja, en dan heb ik van de week mijn eerste bekeuring ook maar eens betaald… Zonde van het geld, en had de auto niet meer in mijn bezit.. Whoops…
4 juni 2013 om 04:48 #17609043Nog een boete met de sport dan ofzo?
4 juni 2013 om 23:00 #176090445 juni 2013 om 19:31 #17609045@Digi-Mich wrote:
@OpelRobin wrote:
Vandaag eindelijk de tellerklok vervangen voor een exemplaar met rpm.
Gelijk de lampjes vervangen voor blauwe leds :thumbStoer! Heb ik ook :thumbup
Heb jij ook de lampjes van je kachelunit gedaan?Dankje, heb je fotos? :jerry
Nee, ik heb alleen de tellerklok en de TID gedaan..Beetje wazige foto… Maar is wel te zien :)
Oooh ja, en dan heb ik van de week mijn eerste bekeuring ook maar eens betaald… Zonde van het geld, en had de auto niet meer in mijn bezit.. Whoops…
Ziet er goed uit! is dat goed te doen met het kachelpaneel?
Btw: jammer van die boete, altijd zonde idd..5 juni 2013 om 21:14 #17609046@Digi-Mich wrote:
@PeterNoFear wrote:
Nog een boete met de sport dan ofzo?
Ja op de dag dat ik de GSI ging halen…
Ai lullig…
Dikke knaap dan of valt ie mee?
6 juni 2013 om 07:08 #17609047Heb vandaag niks gedaan, maar kwam de volgende auto op marktplaats tegen:
Een 1.2 16v met 115.000 km op te teller voor 1250 euro. Misschien heeft iemand er belang bij ;)
6 juni 2013 om 15:50 #17609048Beetje een opknappertje als ik het zo lees :P
6 juni 2013 om 16:00 #17609049Mijn middenconsole opnieuw gespoten (had krassen etc) en kacheldraaiknoppen glanszwart gemaakt
6 juni 2013 om 16:14 #17609050Remvloeistof ververst. Helaas linksachter ontluchtingsnippel afgebroken. Gelukkig was hij nog niet los, dus moet het maar even uithouden zo ;) Toen maar zo goed als ging via remleiding gedaan.
6 juni 2013 om 18:17 #17609051@OpelRobin wrote:
Ziet er goed uit! is dat goed te doen met het kachelpaneel?
Btw: jammer van die boete, altijd zonde idd..Nou je moet er wel geduld voor hebben… Dan heb ik genoeg gezegd, als je een beetje handig bent dan heb je het zo klaar. Ik heb het inmiddels al 3 keer gedaan maar het valt steeds weer tegen…
6 juni 2013 om 18:18 #17609052@PeterNoFear wrote:
Nog een boete met de sport dan ofzo?
Ja op de dag dat ik de GSI ging halen…
Ai lullig…
Dikke knaap dan of valt ie mee?
161 euro….
6 juni 2013 om 18:19 #17609053 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.