Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2013 om 21:18 #17608728
Vandaag de carputer van achteren naar voren verplaatst en in handschoenenkast gemonteerd :thumbup . Moet alleen de handschoenkast zelf verzagen zodat ik het gat kan afdichten zoals orgineel. En een of andere behuizing verzinnen voor de moederbord + voeding. De kabels moeten nog netjes gelegd worden en ingekort en gesoldeerd worden i.p.v. kroonsteentjes.
Verder heb ik het scherm aangesloten via HDMI i.p.v. VGA wat een brak signaal gaf (streepjes door beeld die meebewegen met bass en wegvallende signaal :hmmz ).Verder moet ik in de kofferbak de 2 versterkers netter aansluiten en een dubbele bodem maken om ze weg te werken. 2 extra kabels naar voren trekken om de tweeters los aan te sluiten i.p.v. parallel aan de deur speakers.
Voor vragen of meer info/foto’s vraag het :thumb
14 april 2013 om 20:40 #17608729Gewassen.
Uitgezogen.
Afgestoft.
Stoellaatje rechts gemonteerd.
Stoelen weer vastgezet.
Een klootzakje uitgescholden die gister chocoladekoekjes liet vallen op de achterbank, zonder het op te ruimen of te zeggen.
De leeslampjes van de binnenverlichting werkend gemaakt.
Gordelklikker vervangen, maandag nieuwe kapjes bestellen.
Op/uitgeruimd.
Velgen gepoetst.
Besloten dat hij lager moet.15 april 2013 om 15:41 #17608730Wat mensen doof gemaakt in de file!
Verder even gekeken of alles in orde was, en dat was zo! Een of ander vaag probleem in de computer gehad, liep noodloop ofzo.
Bij stationair de stekker van de comp los gehaald en was daarna dik in orde.
Gister ook 300 Km gereden zonder problemen, geeft weer een fijn gevoel!
En dan deze week maar eens even zien of ik mijn spiegel kan inpakken met carbonfolie.15 april 2013 om 18:06 #17608731Skirtje opnieuw gemonteerd, kwam een oude schade tegen, Deze gelijk even bewerkt met bitume, skirtje zit weer netjes en roest niet alles onder de skirt weg:)
Lampjes gecheck, morgen riempje doen!
15 april 2013 om 19:10 #17608732Eigenlijk was het gister, ff in Kadett B gereden van 1973. Helemaal in originele staat. Ik vond het zeer makkelijk rijden voor zo’n oude auto :agent
16 april 2013 om 16:58 #17608733gewassen;
gezogen;
gepoets;
gewaxt;
ramen zuiver gemaakt;
wieldoppen eraf gehaalt;
kentekenlampje vervangen;
poging gedaan tot sub te laten werken -.-&dat was het zon beetje ;)
16 april 2013 om 17:35 #17608734Doe ik vandaag de airco aan, geen verlaging van toerental, geen koude lucht. Het is weer zover, airco is er weer mee opgehouden :argue. Paar maanden terug dus af laten vullen na piepend geluid. Toen deed ie het weer goed, tot vandaag. Gelukkig is er toen vloeistof bij gegooid, om een eventueel lek te kunnen vinden. Zal dan denk ik toch de condensor zijn, kan alleen geen rare beschadigingen eraan vinden :hmmz
16 april 2013 om 17:51 #17608735Pomp zelf kan ook lek zijn, die van mij is er vorig jaar in de herfst mee opgehouden geloof ik. Ding begon te ratelen en sindsdien doet hij niks meer. Vind het stiekem wel een beetje best, airco reparaties zijn duur en vulling krijg je ook niet bij een pakje appelsap helaas.
16 april 2013 om 18:33 #17608736De aircoprijzen slaan nergens op, en de pest is dat je je het zelf niet kunt doen. Heb destijds juist een auto met airco gekocht om er zomers koel bij te zitten, dus deze week garage bellen.
16 april 2013 om 18:58 #17608737AnoniemLid sinds:
1 January 1970@tamiya wrote:
De aircoprijzen slaan nergens op
Want ? Het spul is niet op elke straathoek te koop, is niet door elke willekeurige fabriek te maken, moet als gevaarlijke stoffen behandeld worden, je hebt cursussen nodig om het te mogen en kunnen verwerken. Gek he dat het duurder is dan appelsap ? ;)
16 april 2013 om 20:10 #17608738Vanaaf nog even de “nieuwe” corsa afgemaakt.
Gister skirtje al gedaan.
Vandaag D riem, waterpomp en multiriem gedaan..Was wel weer kloten met alles er weer op netjes op krijgen, mischien is een blokeer setje voor de nokkenas wel handig.
Kreeg hem net als de vorige keer niet lekker op tijd.Waterpomp zat vastgeroest, deze moest ik er met geweld uit slaan!!..
plaatje erbij:
schade ondekt met het opnieuw monteren van skirt
Anti roest behandeling
weer er netjes op
riempje gedaan
oude waterpompVoor de mensen die me er mee geholpen hebben met tips/tools bedankt!!
16 april 2013 om 20:33 #17608739Gisteravond/middag de motorkap van een dikke laag blanke lak voorzien.
Ziet er niet uit natuurlijk, vandaag aan het terugschuren/polijsten geweest, en het resultaat mag er opzich wel wezen!
Morgen de 1e rond afmaken, zondag 2e ronde.17 april 2013 om 18:55 #17608740Gasklephuis en EGR Schoongemaakt!
Loopt netjes hoor;
Oja, en bodem gereinigd.20 april 2013 om 14:00 #17608743Vandaag een klein circuitje in elkaar gesoldeerd wat ervoor zorgt dat als ik mijn auto op slot doe via de afstandsbedieningen dat de ramen automatisch omhoog gaan.
Als basis http://www.circuitsonline.net/schakelingen/38/diversen/timer.html en de schakelaar vervangen voor een opto-coupler. En het ledje vervangen voor een relais die het stuursignaal voor het ramen sluiten naar de min trekt voor een x aantal seconden.
[youtube:qv0t27ls]http://www.youtube.com/watch?v=Sr7xiW4iijA[/youtube:qv0t27ls]
:jerry
20 april 2013 om 14:43 #17608744:thumb altijd handig. Mooi gedaan!
20 april 2013 om 15:33 #17608745tolunay, Zeer vet :thumb
20 april 2013 om 15:43 #17608746@tolunay wrote:
Vandaag een klein circuitje in elkaar gesoldeerd wat ervoor zorgt dat als ik mijn auto op slot doe via de afstandsbedieningen dat de ramen automatisch omhoog gaan.
Kijk dat is nou leuk! Daar hou ik van, zo zelf mooi hobbyen! Mooi gemaakt!
Nog wel even een vraagje. Het relais schakelt dus voor “x” tijd, wat gebeurd er dan als het raam al dicht is? Blijf het raam dan niet aangestuurd voor die vastgestelde periode? Of kan dat geen kwaad?
20 april 2013 om 15:51 #17608747Normaal zou het idd erg zijn voor het raam motor, beetje de schema van de auto door gekeken en zag dat er bij de raam motor een aparte circuit zit voor de aansturing. 1 pin is voeding, 1 voor op en 1 voor neer via de schakelaar. En een extra pin die door de bcm aangestuurd wordt om ramen te sluiten. Die signaal gebruik ik. En als het raam open of dicht is, wordt de spanning van de motor afgehaald. :thumb
20 april 2013 om 15:55 #17608748@tolunay wrote:
Normaal zou het idd erg zijn voor het raam motor, beetje de schema van de auto door gekeken en zag dat er bij de raam motor een aparte circuit zit voor de aansturing. 1 pin is voeding, 1 voor op en 1 voor neer via de schakelaar. En een extra pin die door de bcm aangestuurd wordt om ramen te sluiten. Die signaal gebruik ik. En als het raam open of dicht is, wordt de spanning van de motor afgehaald. :thumb
Nice, mooi uitgewerkt! Respect.
20 april 2013 om 18:05 #17608749De C20NE klaar gemaakt voor inbouw.
En daarna nog even van de C14NZ een vacuum slang afgedopt en nu loopt ie veel rustiger!En toen kreeg ik de sleutels van Freek-Corsa van zijn Corsa A C20NET, erg leuk speelgoed maar slecht voor de portemetniks…
Al met al een leuk dagje :thumb20 april 2013 om 21:53 #17608750vandaag een poging gewaagt om mijn winterbanden te verwijderen en mijn zomer slofjes te monteren. :agent
helaas bij velg nummer 4 gestrand. :wtf
niet los te krijgen door zo’n dom boutje welke de wielbouten afdekt. :swear :swear21 april 2013 om 11:51 #17608751Wielkast lijsten en dorpelbalk in de verf gezet. Kwam tijdens de werkzaamheden wat rotte plekken tegen (2stuks) dus die moeten binnenkort gelast worden, daarna weer een laag verf eroverheen.
21 april 2013 om 13:28 #17608752Waar zitten de rotte plekken, achter in de wielkast?
21 april 2013 om 15:47 #17608753nou het boutje met veel geduld los gekregen en toch mijn 4de velg met zomerband kunne monteren.
voor de winter naar een andere oplossing gaan kijken wat dit gedonder wil je geen 2de keer hebben.21 april 2013 om 16:18 #17608754@joop1970 wrote:
Waar zitten de rotte plekken, achter in de wielkast?
nee, nog op de dorpelbalk zelf, aan de rechter kant voor en achter (en een stukje van het spatbord voor…)
wielkasten zelf zijn nog stevig genoeg, nergens rottigheid te vinden (ik heb bij de eerste onderhoudsbeurt ook een paar lagen tectyl gebruikt) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.