Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?
- Dit onderwerp bevat 4,373 reacties, 404 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 maart 2019om 12:01 door chieltjuh.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2013 om 21:12 #17608504
@robert_corsa wrote:
dat is een appart kenteken. ingevoert zo te zien.
ziet er nog netjes uit.Klopt. Belgische eigenaar is naar nederland verhuist en heeft de auto meegenomen.
4 maart 2013 om 13:56 #17608505links of rechts de hoek om, of een rotonde op en af ik hoor elke keer wat rollen. :swear
heb rechtsachter het geluid, en daar is de bekleding en de harde bekleding in de kofferbak
er af geweest…maar niets kunnen vinden. :hmmz
het is een corsa b uit 2000. je zou zeggen dat het geluid ter hoogte van de benzine dop is.
waar het reserve wiel ligt daar is alles schoon…je haalt alles in je hoofd waar het vandaan kan komen…
spanrol of…wie het weet mag het zeggen!!4 maart 2013 om 14:29 #17608506Je hebt nog een jeu des boules-bal achter in de kofferbak liggen :jerry
Misschien een schroefje dat ergens tussen is gevallen :wtf
4 maart 2013 om 16:09 #17608507@OpelRobin wrote:
@joop1970 wrote:
Even goed raak meppen met een hamer of een combinatie tang er onder houden en met de hamer opp de combinatie tang slaan. Hou er voor het gemak een oude theedoek achter, mep je de verf niet verrot.
Bedankt, het is gelukt!
Ik heb alleen ipv nylon ringen gewone ringen gebruikt, is dat erg?De deuren gingen wat zwaar..
Heb er nu alsnog nylon ringen tussen gezet :thumb4 maart 2013 om 16:11 #17608508Auto inc. Bodem grondig gewassen!
Hou niet zo van pekel :jerry4 maart 2013 om 16:13 #17608509@witfrans wrote:
links of rechts de hoek om, of een rotonde op en af ik hoor elke keer wat rollen. :swear
heb rechtsachter het geluid, en daar is de bekleding en de harde bekleding in de kofferbak
er af geweest…maar niets kunnen vinden. :hmmz
het is een corsa b uit 2000. je zou zeggen dat het geluid ter hoogte van de benzine dop is.
waar het reserve wiel ligt daar is alles schoon…je haalt alles in je hoofd waar het vandaan kan komen…
spanrol of…wie het weet mag het zeggen!!Overal waar het geluid vandaan lijkt te komen ff de bekleding enzo los halen..
Vervolgens goed kijken/zoeken met een lamp :thumbup4 maart 2013 om 16:15 #17608510Dit hebben wij een keer meegemaakt met een peugeot, klonk net zo, maar dat was de achteras die aan gort was…
4 maart 2013 om 17:18 #17608511Torsiegeveerde as zeker? gaan op den duur allemaal verrot bij peugeot, slijtage in de lagers en pennen.
Corsa heeft een starre as. Wat je wel kunt horen is geklapper als een lager van je achterwielen speling heeft.Krik hem aan beide kanten achter eens op en pak je wiel met 2 handen vast. Probeer het dan te bewegen, als dat kan moet het lager bijgesteld worden.
Zo niet, demonteer de achterpanelen is. Kijk of je iets kunt vinden. Achterspeakers willen ook nog wel eens los zitten.
4 maart 2013 om 18:00 #17608512Schokdempers wel goed gemonteerd boven in de torens?
4 maart 2013 om 20:37 #17608513@edgsi..je zou eerder zeggen een moertje aan het geluid te horen!
@opelrobin…er kan toch niets in de bekleding zitten, en ja zelf de achterbank open geslagen
om te kijken of er niets op de grond lag…wat kon rollen!
@joop1970…ik hoor echt geen geklapper het is echt iets wat rolt..
@fearless…schokdempers, kunnen die ook een rollend geluid geven…morgen weer eens verder kijken..anders moet ik naar een garage voor een brug
zien we misschien meer.. :hmmz4 maart 2013 om 21:24 #17608514@joop1970 wrote:
Torsiegeveerde as zeker? gaan op den duur allemaal verrot bij peugeot, slijtage in de lagers en pennen.
Corsa heeft een starre as. Wat je wel kunt horen is geklapper als een lager van je achterwielen speling heeft.Krik hem aan beide kanten achter eens op en pak je wiel met 2 handen vast. Probeer het dan te bewegen, als dat kan moet het lager bijgesteld worden.
Zo niet, demonteer de achterpanelen is. Kijk of je iets kunt vinden. Achterspeakers willen ook nog wel eens los zitten.
Geheh, dacht later hetzelfde :P
5 maart 2013 om 06:24 #17608515@witfrans wrote:
@opelrobin…er kan toch niets in de bekleding zitten, en ja zelf de achterbank open geslagen
om te kijken of er niets op de grond lag…wat kon rollen!Als het niet achter/onder de bekleding zit kan je altijd nog de kappen er even af schroeven.
Misschien is daar wel wat tussen gevallen? Kijken kan geen kwaad! :wink:5 maart 2013 om 07:06 #17608516van het weekend schroef set onder de corsa gezet !
5 maart 2013 om 08:56 #17608517De witte waaiers er weer onder gezet:
5 maart 2013 om 16:50 #17608518vandaag weer eens de kappen en de binnenbekleding achterkant er af gehaald.
dacht dat ik het had gevonden, maar nee was loos alarm :hmmzzaterdag naar de garage om te kijken of er iets van onderen ligt te rollen.
gelijk even de wielen voelen of er iets rammelt of…ja rolt..lijkt me stug!!komt echt van binnen uit..
5 maart 2013 om 18:11 #17608519@Vannos: Staat hem goed :thumb
Hoe laag staat hij nu precies?5 maart 2013 om 18:12 #17608520@OpelRobin wrote:
@Vannos: Staat hem goed :thumb
Hoe laag staat hij nu precies?dankje opelrobin,
ze kunnen max 60mm zakken voor en achter, voor is op zijn laagst denk achter zo,n 50mm
5 maart 2013 om 18:15 #17608521Oke beter, heb er zelf 40/40 verlagingsveren onder zitten, maar heeft een schroefset
behalve dat je hem in hoogte kunt stellen verder nog veel voordeel ten opzichte van?5 maart 2013 om 18:45 #17608522@OpelRobin wrote:
Oke beter, heb er zelf 40/40 verlagingsveren onder zitten, maar heeft een schroefset
behalve dat je hem in hoogte kunt stellen verder nog veel voordeel ten opzichte van?het gedraagt zich sowieso anders dan een veren set. meestal met schroef set is alles net even wat stugger, wat weer sportiever aanvoelt.
voordeel is gewoon je kan zelf je hoogte bepalen en ook kan je het camber van de voorwielen netjes afstellen doordat een sleuf gat in de veerpoot zit.voor 225 euro had ik dit setje , zal niet de beste kwaliteit zijn maar daar is de prijs ook naar
5 maart 2013 om 19:34 #17608523vandaag even naar de sloop geweest rondsnuffelen. Was eigenlijk op zoek naar een splitter van een zafira a maar er stond geen zafi met voorbumper dus toen even verder gekeken. Kwam toen een andere tegen, lag voor een seat cordoba maar geen idee of ie daar ook daadwerkelijk van is.
vanavond even half uurtje geknutseld en gesneden et voila:
Hiervoor had ik 2 originele corsa splitters onder elkaar geplaatst maar vind dit toch wel wat mooier staan:)
En ja de olie plekjes,, mn kleppendekselpakking moet nog vervangen worden. Heb deze ook vanmiddag ook gehaald en moet eigenlijk ook nog deze week gebeuren.
5 maart 2013 om 19:51 #17608524@Vannos wrote:
@OpelRobin wrote:
Oke beter, heb er zelf 40/40 verlagingsveren onder zitten, maar heeft een schroefset
behalve dat je hem in hoogte kunt stellen verder nog veel voordeel ten opzichte van?het gedraagt zich sowieso anders dan een veren set. meestal met schroef set is alles net even wat stugger, wat weer sportiever aanvoelt.
voordeel is gewoon je kan zelf je hoogte bepalen en ook kan je het camber van de voorwielen netjes afstellen doordat een sleuf gat in de veerpoot zit.voor 225 euro had ik dit setje , zal niet de beste kwaliteit zijn maar daar is de prijs ook naar
Het heeft dus wel voordelen..
Heb mn huidige verlaging nog niet zo heel lang, misschien dat ik later over ga op een schroefset!
Want het kan natuurlijk altijd lager :-P5 maart 2013 om 20:54 #17608525ligt al netjes laag.
schroefset van JOM of AP zo te zien.
hoop de laatste. die sets van JOM zijn niet zo geweldig.heb vandaag getankt, 8 sets velgen (5 met band) in de corsa geladen.
past makkelijk.
verbreedstaal voor onze volvo 850:D
morgen krijgt de corsa 2 nieuwe banden.
en hopelijk langere wielbouten zodat ik van het weekend de schroefset op standje laag kan zetten.6 maart 2013 om 15:29 #17608526@.B4R7. wrote:
vandaag even naar de sloop geweest rondsnuffelen. Was eigenlijk op zoek naar een splitter van een zafira a maar er stond geen zafi met voorbumper dus toen even verder gekeken. Kwam toen een andere tegen, lag voor een seat cordoba maar geen idee of ie daar ook daadwerkelijk van is.
vanavond even half uurtje geknutseld en gesneden et voila:
Hiervoor had ik 2 originele corsa splitters onder elkaar geplaatst maar vind dit toch wel wat mooier staan:)
En ja de olie plekjes,, mn kleppendekselpakking moet nog vervangen worden. Heb deze ook vanmiddag ook gehaald en moet eigenlijk ook nog deze week gebeuren.
Vandaag even een betere foto gemaakt :wub
Is van onder nog n klein beetje krom, iemand enig idee of ik dat met n fohn een beetje recht kan buigen?
6 maart 2013 om 15:46 #17608527Dat zou ik proberen ja, mooiste is goed warmmaken (niet dat het gaat stinken, dat is net wat te) en af laten koelen in de juiste vorm. Misschien even tussen 2 latten klemmen met de houtklem.
6 maart 2013 om 16:25 #17608528oke, ga ik dat morgen eens proberen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.