Wat gebruik jij voor je Kadett?

Forumindex Forums Modellen Kadett Wat gebruik jij voor je Kadett?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267198
    John8219
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 July 2009

      In navolging van eerdere topics, leek het mij leuk een topic te beginnen die ervoor bedoeld is ervaringen met producten die op of in de Kadett gebruikt kunnen worden te delen zodat anderen er baat bij hebben als zij voor dezelfde keus staan wat te gebruiken en zodoende de positieve dan wel negatieve ervaringen mee kunnen laten wegen.

      Als enkele voorbeelden heb ik zelf de volgende vragen die bij mijzelf opspelen en ik dus op zoek ben naar informatie.

      Bijvoorbeeld:

      Wat voor olie wordt er door de forumleden in de diverse motoren gebruikt.
      Met welke autowax zet je de Kadett in de poets/welke shampoo wordt er gebruikt.
      Hoe maak ik de aanslag aan de binnenkant van mijn ramen schoon, de een zegt Glassex de andere zegt ben je niet wijs geworden dat maakt het alleen maar erger en streept bovendien.
      Waarmee poets je de bumpers weer mooi op kleur.

      Dit zijn enkele vragen waarop ikzelf nog een antwoord zoek, terwijl een forumlid hier misschien wel de gouden tip voor heeft.
      En er zullen ongetwijfeld anderen met diverse huis, tuin en keuken vragen/antwoorden zijn die dan hier gesteld/gedeeld kunnen worden.

      #18244959
      saluma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2010

        Voor mijn Kadett:

        Lakwerk (1e lak trouwens nog)
        Alles van Mequairs (stappenplan,Clay enz) en wordt gewassen met regenwater.
        de bumpers of met bandenzwart van de Action (spuitbus) of met de verffohn
        De binnenzijde van de auto wordt bijna niet smerig,daarvoor rij ik er te weinig mee.

        de motor.
        Alles van GM
        De olie,oliefilter,luchtfilter enz alles komt bij de Opeldealer vandaan.
        Alleen de onstekingsgedeelte die hebben ze niet meer.

        Vorig jaar was ik in Alphen aan den Rijn tijdens de Oldtimerdag (dit jaar ben ik er weer) en daar kwam de jury langs en die man wilde niet geloven dat de Kadett nog steeds de eerste lak heeft!
        Dat spul van Mequairs vindt ik persoonlijk heel goed spul.

        In april dit jaar was ik in Dronten,bij M&M opelmeeting.Daar won ik de derde prijs meest originele auto.

        en hier bij de keuring bij de Opeldealer!

        gr Marcel

        #18244960
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Wassen en poetsen doe ik met Poor Boys.

          Olie van Valvoline, 10W40 half synt.
          En onderdelen zijn uitsluitend origineel (onlangs zelfs nog een originele Opel accu er weer in)

          #18244961
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Wijlen Ascona-C3 16SV (smallblock):
            Motorolie: 10w40 Semi syntheet van Valvoline
            Oliefilter: Purflux
            Luchtfilter: Purflux
            Benzinefilter: Universeel
            Koelvloeistof: G12 (roze)
            Revloeistof: DOT4
            Versnellingsbak olie: Originele Olie van de Opel (Rood (geen ATF))

            Ascona-C2 16SH (Bigblock (basis 2.0l motor):
            Motorolie: 10w40 Semi Syntheet van Valvoline
            Oliefilter: Purflux
            Luchtfilter: zit nu een Fram in dacht ik
            Benzinefilter: Geen
            Koelvloeistof: G12 (roze)
            Remvloeistof: DOT4
            Versnellingsbak olie: Moet nog een keer ververst worden met Originele olie van de Opel (Rood (geen ATF))

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.