Wat doet dit lampje + Vraag?

Forumindex Forums Modellen Tigra Wat doet dit lampje + Vraag?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246588
    rowan013
      Lid sinds:
      2 February 2012

      Ik vraag mij af wat dit lampje doet en wat de functie hiervan is. Het knippert als de auto uitstaat en gaat uit bij het starten. Ik heb verschillende fotos gezocht op het internet van tigra dashboards maar zie dit lampje maar bij een enkeling… :hmmz

      Ook zou ik graag willen weten welke uitvoering ik heb. Ik heb grijze stoffen bekleding, ook op de deuren en achterbank, Airco, ABS, Elektrische en verwarmbare spiegels, airbag bestuurder (denk niet bij de bijrijder, staat niks op het dashboard), 16i 16V, lichtmetalen velgen, GEEN verwarmbare stoelen, Mistlichten voor + achter, extra onderbumper voor (Irmscher) bouwjaar 2000.

      Ik hoor het graag van jullie!

      Bedankt! :thumb

      Gr, Rowan

      #17992872
      Kaneda
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2005

        aftermarket alarm

        heb daar orgi nog nooit daar een led gezien

        #17992873
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          Yep, was ook mijn eerste gedachte.

          #17992874
          Dominic
            Lid sinds:
            17 December 2009

            omgetoverde Optic misschien..? die bumperlips zijn meestal op de sport versie
            maar dan zou je interieur carbon look moeten zijn en gele sport logo’s op de
            auto hebben..

            ik zag je tig trouwens bij de kapper in Riel staan een paar dagen terug ;)

            #17992875
            rowan013
              Lid sinds:
              2 February 2012

              @Dominic wrote:

              omgetoverde Optic misschien..? die bumperlips zijn meestal op de sport versie
              maar dan zou je interieur carbon look moeten zijn en gele sport logo’s op de
              auto hebben..

              ik zag je tig trouwens bij de kapper in Riel staan een paar dagen terug ;)

              Haha daar woon ik! Woon boven de kapper met mn vriendin :-)

              Ik heb de auto gekocht als zijnde Sport uitvoering, maar hoorde iemand zeggen dat het een Fresh is.. Hoe kan ik hier achterkomen, staat dit ergens op ofzo? En die grijze stoelen, zijn die wel origineel?

              #17992876
              Dominic
                Lid sinds:
                17 December 2009

                Haha ok :p

                Als je keer zin heb kunnen we wel een keer wat afspreken?
                Ben toch elke dag in Riel dus ;)

                Mijn versie staat bij me verzekering op de papieren..
                Dacht dat je bij Independer.nl je versie kan zien
                als je polissen bekijkt..

                Sport uitvoering heeft op de zijkant gele plaatjes en
                Carbon middenconsole en deurgrepen..

                #17992877
                dabok
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2009

                  Ach, iedereen noemt bij verkoop de auto anders, zo kocht ik laatst mijn Astra G OPC met Ricardo stoelen in de advertentie ipv Recaro stoelen haha (staat toch echt duidelijk op de stoelen)..

                  Dat lampje is inderdaad van een alarmsysteem (vandaar dat het knippert en zal gegarandeerd je startonderbreker mee verbonden zijn).

                  Sport is veelal een Fresh uitvoering (ook wel de optic genoemd, optic is de meest complete uitvoering in zowel de Corsa B als de Tigra A) en de laatste type’s Tigra A (van bouwjaar 2000) hebben dus inderdaad het lichte interieur (mocht die dus zijn van voor 1999, is dit interieur vervangen (van 1995 t/m 1998 hebben ze het confettie motief, van 1998/1999 een grijze met buitenkant iets lichter dan het zitvlak en van 2000 het licht grijze interieur).

                  @rowan013 wrote:

                  @Dominic wrote:

                  omgetoverde Optic misschien..? die bumperlips zijn meestal op de sport versie
                  maar dan zou je interieur carbon look moeten zijn en gele sport logo’s op de
                  auto hebben..

                  ik zag je tig trouwens bij de kapper in Riel staan een paar dagen terug ;)

                  Haha daar woon ik! Woon boven de kapper met mn vriendin :-)

                  Ik heb de auto gekocht als zijnde Sport uitvoering, maar hoorde iemand zeggen dat het een Fresh is.. Hoe kan ik hier achterkomen, staat dit ergens op ofzo? En die grijze stoelen, zijn die wel origineel?

                  #17992878
                  miraltje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    als instapper had je een standaard tigra met 14″ stalen velg.

                    de optic was de iets rijker uitgevoerde standaard uitvoering

                    extra
                    15″ lichtmetaal
                    mistlampen in de voorbumper
                    lade onder de bijrijders stoel

                    de optic was niet de meest complete uitvoering maar de basis uitvoering van alle ander uitvoeringen

                    zoals fresh (airco standaard)
                    Rio (groen parelmoerlak+cognac kleurig leer)
                    twilight (speciale kleur grijs/groen metalic)
                    sport (voorspoiler,carbon inleg in het interieur)
                    team ( ???)

                    #17992879
                    rowan013
                      Lid sinds:
                      2 February 2012

                      Bedankt voor de reacties! Wat Dominic zegt klopt, als je bij Indipender je kenteken invoert en dan op “bereken voor een andere auto” klikt zie je je type staan. Bij mij staat er gewoon 1.6i 16v. Als ik andere kentekens van Tigra’s invoer staat er inderdaad Sport, Team, Fresh ed. achter. Denk dat de vorige eigenaar hem een beetje heeft upgedraded. Maarja het gaat uiteindelijk om hoe hij rijdt en zijn conditie toch? Ik ben er in iedergeval erg blij mee! :thumb :D

                      Ook van dat lampje klopt, Het heeft met het alarm te maken. Ik heb een inbouw- en gebruikershandleiding gevonden van mijn alarm na lang zoeken op google. Eerst de handzender opengebroken om het type nr te achterhalen :swear Maar uiteindelijk blijkt het te gaan om de GT-636, gelukkig goede recenties hierop:) Het enige nadeel is dat ik op deze manier mijn stuurkappen er zeer moeilijk afkrijg zodat ik het kapote ledje in het tellerhuis kan vervangen.. Denk dat ik heb binnekort gewoon ff naar de dealer breng voor al mijn kleine probleempjes op te lossen..

                      Goede nacht! :thumbup

                      #17992871
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Mijn lampje zit ook meer links naast het stuur, tussen en naast de verlichtingsknoppen..

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.