Warmtewisselaar omleiden.

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Warmtewisselaar omleiden.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236485
    Gupy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2006

      Zou ik de warmtewisselaar van een V6 om kunnen leiden naar de automaatradiateur bij een Vectra B?
      Ik weet dat er wel vaker losse koelers geplaatst worden, maar ik zou de originele automaat radiateur willen gebruiken.
      Automaat is dus niet meer aanwezig.

      Iemand enig idee of zal het een kwestie van proberen worden?

      #17866751
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Zou opzich wel moeten gaan alleen weet ik niet of de capasiteit van de automaaloliekoeler (3x woordwaarde) voldoende is. Wat je doet is je verplaatst de oliekoeler van het blok naar de radiateur. Wil zeggen dat deze pas effectief gaat werken op het moment dat de thermostaat opemn gaat.

        Gr jack

        #17866752
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          automaat koeler is een los radiateurtje, daarvan is de capaciteit kleiner dan van de warmte wisselaar., en meer weersafhankelijk, motorolie komt (behoorlijk) minder snel op temperatuur

          Ik weet wel dat de originele warmte wisselaar voor een standaard V6 RRUUIIIIMMMM voldoende capaciteit heeft.

          Willem

          #17866753
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            Is dit dan niet het zelfde zoals bij de omega dat de automaatkoeler in de radiator zit???

            Gr Jack

            #17866754
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Jawel, maar Willem zal wel gezopen hebben. :jerry

              Ik vraag wel ff op bij de Radiateurenfabriek wat de capaciteit is van die originele koelers.

              #17866755
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ow ja, das waar, haha, maar dan is nog steeds de vraag, heeft deze voldoende of meer capaciteit..

                en kan deze de druk aan, van het motor smeersysteem (max 6 bar)

                Willem

                #17866750
                Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2007

                  is gegoten uit een stuk voor de druk zou ik niet zo bang zijn. Maar navragen zal zeker geen kwaad kunnen.

                  Gr Jack

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.