warm lopen

Forumindex Forums Modellen Kadett warm lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209577
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    Nu het weer warm weer begint teworden heb ik het probleem weer dat me motor te warm wordt.
    Heb al een keer in een ander topic vertelt over dit probleem , zodra je langzaam gaat rijden (onder de 50)vliegt de temp weer omhoog
    Had van alles vervangen radiateur termostaat koelvloeistof waterpomp temperatuur sensor zelf en het dashboard niks hielp.
    toen een andere motor erin gelepelt van een 18se naar een 20seh
    Leek beter te gaan , maarja de winter begon ook net
    En nu is het zomer en het begint weer
    Het is normaal dat je fin aanslaat als je in de stad rijdt maar het is niet normaal dat ie dan een kwartier BLIJFT draaien.
    En vroeger bleef ie wel normaal op temperatuur dus ik weet dat dit niet normaal is .
    Iemand nog enig idee wat het kan zijn?

    #17478812
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    is er dan niemand die hetzelfde probleem heeft gehad ?

    #17478813
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Slechte massa vanaf accu naar carroserie of van carroserie naar de motor.

    ik zou zeggen leg DIRECT vanaf de ACCU – naar de motor een dikke kabel aan.

    kijk of dat helpt

    Let op de meter mag rustig over de 3/4 gaan van de meter he.

    en klopt je meter wel, deze maken er ook nog wel eens een zooitje van bij de kadett.

    De koelvin van onze diesel kon ook lang draaien in de zomer hoor GLoeiende.

    dat is dan eenzelfde koelvin als de kadett 16V (zelfde radiateur ook (zo ook C18NZ))

    Willem

    #17478814
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    massa kabel had ik ook al aangelegt
    maar ik denk ook wel dat de meter klopt want de waaier gaat ook ongeveer aan bij 100 graden
    maar wat ik zo gek vind is dat hij zo snel aan gaat en het hem maar niet lukt om de temp omlaag te krijgen
    pas als je snel gaat rijden weer of motor uit zet stopt ie ermee
    en vroeger had ie dat nooit dus lijkt of er wel iets niet klopt
    had gister zelfs op de snel weg bij de 140 dat de temp meter de heletijd zat te springen tussen het 3 en 4 blokje

    #17478815
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Als je alles al hebt vervangen is het inderdaad raar dat het niet werkt.

    zal je toch het beste even langs de dealert kunnen rijden om te kijken of de temp klopt.

    kunnen ze zien met de Tech 1

    willem

    #17478816
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    nou vandaag hem laten uitlezen
    het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden
    en die is cker weten goed
    dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden
    ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,
    cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij

    #17478817
    076 wokkel
    • Topics 21
    • Reacties 674
    Lid sinds:
    23 December 2008

    origineel gepost door ((gsi))
    nou vandaag hem laten uitlezen
    het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden
    en die is cker weten goed
    dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden
    ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,
    cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij

    ik weet niet of het een systeem is wat onder druk staat? want dan kan 110 graden wel.
    maar zit er niet iets fout in de computer ofzo ?
    heb je echt al die dingen vervangen die je boven aan noemde?

    #17478818
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    ja allemaal vervangen
    zelfs door wanhoop de motor vervangen met draadboom en comp

    #17478819
    Baz
    • Topics 7
    • Reacties 145
    Lid sinds:
    30 April 2005

    is er niet met de slangen gewisseld of dat er ergens een slang verkeerd zit en is het zeker dat er een grote radiateur in zit en niet een van een 1400 en een 1200 ofzo

    #17478820
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    nope zit er allemaal goed in
    was ook opeens dat het begon had daarvoor niet aan me auto gesleutelt

    #17478821
    Jeffrey Scholten
    • Topics 2
    • Reacties 46
    Lid sinds:
    6 April 2009

    Mischien dat het helpt als je je koelkanelen eens goed doorspoeld, daar kan zich ook wel eens wat vuil verzamelen zodat het koelwater minder “stroomd”

    Succes in ieder geval,

    Groeten Jeff

    #17478822
    076 wokkel
    • Topics 21
    • Reacties 674
    Lid sinds:
    23 December 2008

    Het klinkt heel stom maar heb je niet perongeluk toevallig een of andere lompe spoiler of coole gril die je luchtstroom naar je radiateur blokeert?

    #17478823
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    nee gewoon standaart gsi bumper

    #17478824
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    heb gister nog ff het een en ander gedaan had nog een andere radiateur liggen en heb die er ff ingedaan met andere termoschakelaar en systeem ff door gespoelt en nieuwe koelvloeistof erin.
    wat nu wel goed is is dat de ventilator wel aan gaat nu bij 100 C
    alleen blijft ie nog steedts rond de 100 graden met langzaam rijden alleen als ik een beetje snel rij 80 ofzo gaat ie naar de 93 graden

    dus het is wel iets beter nu

    #17478825
    astra tje
    • Topics 6
    • Reacties 329
    Lid sinds:
    8 July 2004

    dus eigenlijk zat je radiateur gewoon verstopt?

    #17478826
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    nee dat niet want die was nieuw

    #17478827
    astra tje
    • Topics 6
    • Reacties 329
    Lid sinds:
    8 July 2004

    liggen je slangen wel goed? is er nergens 1 geknikt of iets dergelijks.

    en je kachelradiateur? ook goed? en zitten de slangen daar goed? werkt de kachel goed?

    #17478828
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    ook allemaal prima

    #17478829
    Baz
    • Topics 7
    • Reacties 145
    Lid sinds:
    30 April 2005

    is er niet iets met de waterpomp aan de hand

    #17478830
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    ook goed

    #17478831
    macoe16v
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 286
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ik volg dit topic al vanaf het begin… ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn calibra, waar inmiddels ook alles al nieuw aan is van het koelsysteem.

    Maar ook mijn auto wordt vrij warm, koelt ook haast niet door rijwind terug als deze 100 graden is. Gelukkig werkt de ventilator goed waardoor hij niet te warm kan worden.

    Wil zelf nog wel die massa kabel gaan proberen..

    #17478832
    astra tje
    • Topics 6
    • Reacties 329
    Lid sinds:
    8 July 2004

    je zegt dat je je systeem gespoelt heb. mag ik vragen op welke manier?

    #17478833
    testdrive
    Bijdrager
    • Topics 43
    • Reacties 677
    Lid sinds:
    12 November 2008

    op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.
    en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.
    naar mij idee moet de meeste troep dan los komen

    #17478834
    Jeffrey Scholten
    • Topics 2
    • Reacties 46
    Lid sinds:
    6 April 2009

    Eerst de koelvloeistof aftappen, onderste radiateur slang eraf, thermostaat eruit en laat hem dan maar spoelen met de tuinslang erin, je zal schrikken wat voor smurrie er in de loop van jaren zich hebben opgezadeld…

    Groeten Jeff

    #17478835
    astra tje
    • Topics 6
    • Reacties 329
    Lid sinds:
    8 July 2004

    origineel gepost door ((gsi))
    op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.
    en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.
    naar mij idee moet de meeste troep dan los komen

    naa mijn idee kun je beter een proffesionele spoeling halen. deze bij je koelvloeistof doen. je auto een forse tijd laten draaien. dan aftappen en wederom nwe koelvloeistof erin doen.

    met gewoon een tuinslang haal je niet alle aangekoekte afzetting eruit hoor.

    en anders ben ik wel benieuwd naar je koppakking. zitten er niet bepaalde kanaaltjes dicht?

    maar ja das wel wat meer werk. maar valt ook wel weer mee bij een 8v :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.