Wanneer distributie vervangen astra G 1.8

Forumindex Forums Modellen Astra Wanneer distributie vervangen astra G 1.8

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223500
    astraatje1.8
      Lid sinds:
      14 July 2010

      Hallo allemaal, ;)
      Ik heb sinds kort een opel astra G hatchback 1.8 16V Bj 1998.
      Deze heeft +- 210 000 gelopen.
      Nu vraag ik mij af wanneer ik mijn distributieriem moet vervangen?
      Is dat na 60 000 of na 80 000 km? hoeveel km kan ik er zeker maar toch uiterlijk mee rijden? :wtf
      Wat is het beste wie kan mij advies geven.

      Groetjes Carly

      #17699294
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        Zoals al heel vaak vermeld om de 60.000km of 4 jaar (lees is wat bestaande Topics door hier over )

        Als het niet bekend is waneer de laatste wissel is geweest zou ik het maar spoedig doen of laten doen (ps gemiddelde kosten zo rond de €300)set kost zo rond de 115€ex btw zie http://www.hbase.nl

        en doe dit ook als de riem het opgeeft kost dat een beste bak met geld .

        Bert

        #17699295
        TheGeneral
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Die van mij asta g 2.0 16v moet elke 60000km ik laat hem de 28ste doen kost 312 euro das incl materiaal en excl waterpomp

          #17699296
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            Voorstellen?

            Misschien ff de zoekfunctie gebruiken? ik denk dat op dit forum deze vraag elke week een paar maal opnieuw wordt gesteld…

            Maar om antwoord op je vraag te geven… 60.000km of 4 jaar.

            #17699297
            Bug Killer
              Lid sinds:
              29 March 2008

              doe dan ook gelijk de waterpomp 9 vd 10 x gaan die na een tijdje of lek, of herrie maken. dan zit je rond de 500 uit m’n hoofd:thumbup

              #17699298
              Kdebruijn
                Lid sinds:
                7 July 2010

                origineel gepost door Bug Killer
                doe dan ook gelijk de waterpomp 9 vd 10 x gaan die na een tijdje of lek, of herrie maken. dan zit je rond de 500 uit m’n hoofd:thumbup

                Kan ik bevestigen, heb half jaar terug mijn koppakking laten vervangen met nieuwe riemen etc. maar niet mijn waterpomp..

                Die ga je nu beetje horen aanlopen.. heel irritant resonerend geluid geeft het.. lager gaat waarschijnlijk verrot, wordt ook steeds erger.. dus 1 dezer dagen maar eens opnieuw afspraak maken en dat ze dan gelijk de waterpomp en distributie opnieuw doen..

                Probeer daar niet geld op te besparen.. kan je zelfs als het verkeerd loopt nog heel veel geld gaan kosten ook achteraf :o

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.