Waarvoor dient dit slangetje??

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Waarvoor dient dit slangetje??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265346
    starter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2013

      Ik heb een ontzettende benzinegeur in het interieur (zie ander topic). Tot nu geen oplossing. Bij inspectie in het motorcompartiment kwam ik een los slangetje tegen. Als ik het slangetje afsluit, slaat de motor af. Sluit ik slangetje aan dan slaat de motor ook af. Start ik de motor dan is ie even aan en slaat dan weer af..

      Waar dient dit slangetje voor? Een ontzettend zuigende kracht in dit slangetje. Kan dit iets met de benzinegeur te maken hebben

      Zie foto’s


      #18229354
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        is een vacuüm slangetje, op de plek waar die los zit zit hij ook ergens aangesloten ( zo hoort het tenminste )

        #18229355
        starter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2013

          als ik m aansluit stopt de motor ermee…

          Aan het luchtfilterhuis zit een aansluitpunt. Het lijkt op een ruitesproeierpompje. Maar nogmaals; de motor slaat dan af. Start ik de motor opnieuw dan start ie wel, maar slaat dan af….

          #18229356
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            het is ook een pompje maar niet voor de ruitensproeier, volgens mij voor brandstof dampen af te voeren, kans dat het apparaatje verstopt zit
            of het apparaatje zelf kan ook stuk zijn, heb wel eens gezien dat ik het pompje er af haal dat er korreltjes uit komen,

            ben alleen de benaming even kwijt van dat ( pompje )

            Edit:

            het is je klep voor je actief koolstoffilter wat dus inderdaad je brandstofdamp afzuig systeem is,. Dat kan de verklaring geven voor de geur !

            #18229357
            starter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 January 2013

              Dank je.

              Waar kan ik dit bestellen? Moet dan de gehele unit vervangen worden?

              #18229358
              Vannos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2010

                waarschijnlijk als het pompje stuk is gok ik dat je bij de dealer moet wezen. maar zou hem er eerst even afhalen kijken of ie verstopt zit

                #18229359
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Tankventilatieklep, indien deze volledig dicht gehouden word, moet de motor gewoon blijven draaien.

                  Benzinelucht kan wel komen van een veel te rijk lopende motor.

                  Temp sensor, benzinedruk regelaar.

                  Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                  #18229360
                  starter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 January 2013

                    Al even gegoogled op koolfilter…gaat een leven mee…Kennelijk niet. Zal morgen kijken of ik de unit eraf krijg en open kan maken. Waarschijnlijk werkt de unit niet (meer)

                    Iemand tips voor reparatie of inspectie?

                    #18229361
                    starter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 January 2013

                      Slangetje aangesloten. Groot aantal km gaan rijden. De benzinegeur is verdwenen.

                      Helaas slaat de motor af bij het inschakelen van de airco…..

                      Als het slangetje los is dan draait de motor een hoger toerental. Rond de 900 toeren (volgens toerenteller, dus aanname). Met het slangetje aangesloten rond 700 toeren.

                      En nu slaat de motor dus af bij inschakelen airco als de motor stationair draait. Beetje lastig bij stoplichten etc….

                      Wat kan hiervan nu weer de oorzaak zijn?

                      #18229362
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Vervuiling van de Gasklep, verstopt Carterventilatie pijpje op de gasklep.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.