Waarschuwing:Oplichter actief op markplaats

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Waarschuwing:Oplichter actief op markplaats

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270018
    kevinvantrijp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2010

      WAARSCHUWING!!

      beste opel liefhebbers,
      Eventjes een minder leuke mededeling/waarschuwing
      Ik heb via Marktplaats 4 koplampen gekocht voor een Manta A, bij ene uit Eerbeek (Gelderland). Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen koplampen ontvangen. Op e-mails die we sturen om te vragen wanneer hij ze verzend reageert de beste man niet terug.
      dus mocht iemand hier ooit zaken met deze man willen doen je bent gewaarschuwd.

      Groeten,
      Kevin van Trijp

      #18268903
      dree4681
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2013

        @kevinvantrijp wrote:

        WAARSCHUWING!!

        beste opel liefhebbers,
        Eventjes een minder leuke mededeling/waarschuwing
        Ik heb via Marktplaats 4 koplampen gekocht voor een Manta A, bij ene Lammert Brink uit Eerbeek (Gelderland). Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen koplampen ontvangen. Op e-mails die we sturen om te vragen wanneer hij ze verzend reageert de beste man niet terug.
        dus mocht iemand hier ooit zaken met deze man willen doen je bent gewaarschuwd.

        Groeten,
        Kevin van Trijp

        Lekker balen zeg. Heb je marktplaats op de hoogten gebracht? Dit soort oplichters veranderen
        steeds van naam, daarom loont het soms op te kijken hoe lang iemand al op marktplaats zit als is
        dit natuurlijk geen garantie dat het geen oplichter is.

        #18268904
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          het is nu te laat.

          misschien heb je de volgende keer iets aan deze link

          https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html#

          helaas kent zelf google hem 1 responce van het landrover forum

          #18268905
          kevinvantrijp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 October 2010

            @theunm wrote:

            het is nu te laat.

            misschien heb je de volgende keer iets aan deze link

            https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html#

            helaas kent zelf google hem 1 responce van het landrover forum

            Theun,

            heb ik al gecheckt er kwam geen match uit.
            en ja die van de landrover heb ook ook voorbij zien komen.

            Groet,
            Kevin

            #18268906
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              heb je hem al aangemeld bij marktplaats.

              dat hij wat anders denkt over eerlijk zakendoen.
              en aangifte doen natuurlijk.

              #18268907
              Ray-LB
                Lid sinds:
                4 March 2015

                Helaas heeft Lammert Brink eerder ook mensen opgelicht.
                Mij… auto-onderdelen in eind 2010.
                € 3250,- aanbetaald, nooit geleverd na ellenlange telefoontjes dat hij de boel niet belazerd.
                Na aangifte doen heeft het meer dan een jaar geduurd dat hij voor de 1e keer moest voorkomen. Hij had opeens heel erg spijt dat hij de onderdelen niet had gekocht en mijn geld aan iemand anders gegeven had….. Geen geld om mij terug te betalen, maar wel een advocaat…?
                Schuldig bevonden aan verduistering en omdat hij nog 3!! zaken van o.a. oplichting had lopen + mijn geld terug betalen incl. rente.
                2012 advocaat gaat in hoger beroep, duurt weer een jaar na tig keer afzeggen.
                Eind 2013 -> 2e keer voorkomen. Heeft volgens hem alles afbetaald en wederom heel erg spijt dat hij het gedaan heeft, gaat mij echt alles terug betalen……. Wordt vrij gesproken van verduistering en ik moet maar een civiele zaak aanspannen om mijn geld terug te krijgen.

                Of te wel: Kijk uit voor deze gast, want ik heb nog steeds geen cent gezien en moet uiteraard eerst zelf een advocaat regelen/betalen in de hoop dat ik ooit mijn geld terug zie.
                iemand anders nog problemen met deze man???

                #18268908
                Redmen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 February 2007

                  Helaas moet ik melden dat ook ik slachtoffer ben geworden van zijn oplichtings praktijken
                  470 euro betaald voor een opel manta b gsi die niet geleverd is.

                  voel mij het domste mens op aarde, dat ik hier in getrapt ben

                  #18268909
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @Redmen wrote:

                    Helaas moet ik melden dat ook ik slachtoffer ben geworden van zijn oplichtings praktijken
                    470 euro betaald voor een opel manta b gsi die niet geleverd is.

                    voel mij het domste mens op aarde, dat ik hier in getrapt ben

                    hoef je je niet dom door te voelen.. kan iedereen overkomen..
                    vaak als ik iets koop via marktplaats ga ik het zelf afhalen.. dan kan zo`n persoon je ook niet oplichten want je hebt immers zelf je geld opzak..
                    kun daar ook eventueel de staat en werking controleren voor je betaald..

                    #18268910
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Heb je geen adres gegevens?

                      Ik.liet t er niet bij zitten…..
                      Ben.zelf ook eens belazerd
                      Maar ik.kreeg wel n onderdeel
                      Echter niet t.geen waar ik bijna 600 voor betaald had….
                      Had enkel n.rek nr van die duitser……

                      Daar hij wel.wat.geleverd had werd t n welles nietes spelletje
                      En kon de.duitse polizei er ook niets mee

                      Meest vraag ik om meer gegevens
                      Zoals adres en.tel nr.s en eigen.mail adres….iov via site.
                      Vertrouw ik t dan nog niet zelf halen
                      Of latn liggen….

                      #18268911
                      Graad
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 November 2015

                        Ik ben een aantal jaar geleden opgelicht..door S van nispen
                        Reageerde meteen op mijn gevraagde advertentie van een chevy Van grill 1983/84
                        Zeldzaam.
                        Ikke zo,kom t halen.geen probleem zei die,schagerburg,adres,bedrijf..alles klopte
                        Vanuit Helmond daarheen best wel wat kmtrs,dus bankrekening gevraagd.
                        Zo gezegd,zo gedaan.smaandags betaald,dinsdag kijk ik t programma opgelicht…
                        Wie komt er gvd bij….
                        Jep,S van nispen :fy1
                        Ikke gemaild,gebeld ect…niks meer
                        Dreigende mails gestuurd,krijg ik mail terug van zijn vriendin.
                        Zij had er niets mee te maken..na veel speur werk hem persoonlijk gevonden.
                        Die pool licht mij nooit meer op :thumb
                        En 8 maanden appelmoes door een rietje is ook eentonig :jerry
                        Maar meer kon die niet eten,dat wist ik zeker!!! :wors
                        Dus ik zou alles goed in de gaten houde,want t recht systeem hier in Nederland is zo krom en corrupt als iets na mijn mening!
                        En kijken of hij nog wat aanbied,afspraak maken,en persoonlijk( al dan niet alleen)
                        Erheen gaan.
                        Zoon gasten kan ik niet tegen.om een hobbyist op te lichten.trouwens niemand hoort opgelicht te worden :argue

                        #18268912
                        DeMeistah
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 December 2010

                          Bij zulke bedragen moet je ook Paypal gebruiken of gewoon contant afhalen… Ben je veel beter beschermd

                          #18268913
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            Wat je ook kunt doen: Zeggen dat je de zaak op komt halen, krijg je zijn adres.
                            Dan via het net uitzoeken of het betrouwbaar is, en laten opsturen, heb je ook zijn bankrekening nummer.
                            Of gelijk ophalen.
                            Marktplaats heb je heel veel fun bieders en helaas ook oplichters.

                            #18343176
                            Safira16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 March 2017

                              Of 1 cent overmaken en bij mededeling oplichting typen aangifte lig bij politie…grote kans dat zijn bank verder onderzoek gaan doen ook…heel veel suc6 met deze klote zooi

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.