Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Waarschuwing:Oplichter actief op markplaats
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 mei 2017om 20:22 door Safira16v.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2015 om 18:24 #17270018
WAARSCHUWING!!
beste opel liefhebbers,
Eventjes een minder leuke mededeling/waarschuwing
Ik heb via Marktplaats 4 koplampen gekocht voor een Manta A, bij ene uit Eerbeek (Gelderland). Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen koplampen ontvangen. Op e-mails die we sturen om te vragen wanneer hij ze verzend reageert de beste man niet terug.
dus mocht iemand hier ooit zaken met deze man willen doen je bent gewaarschuwd.Groeten,
Kevin van Trijp14 januari 2015 om 18:28 #18268903@kevinvantrijp wrote:
WAARSCHUWING!!
beste opel liefhebbers,
Eventjes een minder leuke mededeling/waarschuwing
Ik heb via Marktplaats 4 koplampen gekocht voor een Manta A, bij ene Lammert Brink uit Eerbeek (Gelderland). Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen koplampen ontvangen. Op e-mails die we sturen om te vragen wanneer hij ze verzend reageert de beste man niet terug.
dus mocht iemand hier ooit zaken met deze man willen doen je bent gewaarschuwd.Groeten,
Kevin van TrijpLekker balen zeg. Heb je marktplaats op de hoogten gebracht? Dit soort oplichters veranderen
steeds van naam, daarom loont het soms op te kijken hoe lang iemand al op marktplaats zit als is
dit natuurlijk geen garantie dat het geen oplichter is.14 januari 2015 om 18:29 #18268904het is nu te laat.
misschien heb je de volgende keer iets aan deze link
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html#
helaas kent zelf google hem 1 responce van het landrover forum
14 januari 2015 om 18:57 #18268905@theunm wrote:
het is nu te laat.
misschien heb je de volgende keer iets aan deze link
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html#
helaas kent zelf google hem 1 responce van het landrover forum
Theun,
heb ik al gecheckt er kwam geen match uit.
en ja die van de landrover heb ook ook voorbij zien komen.Groet,
Kevin14 januari 2015 om 20:37 #18268906heb je hem al aangemeld bij marktplaats.
dat hij wat anders denkt over eerlijk zakendoen.
en aangifte doen natuurlijk.4 maart 2015 om 19:16 #18268907Helaas heeft Lammert Brink eerder ook mensen opgelicht.
Mij… auto-onderdelen in eind 2010.
€ 3250,- aanbetaald, nooit geleverd na ellenlange telefoontjes dat hij de boel niet belazerd.
Na aangifte doen heeft het meer dan een jaar geduurd dat hij voor de 1e keer moest voorkomen. Hij had opeens heel erg spijt dat hij de onderdelen niet had gekocht en mijn geld aan iemand anders gegeven had….. Geen geld om mij terug te betalen, maar wel een advocaat…?
Schuldig bevonden aan verduistering en omdat hij nog 3!! zaken van o.a. oplichting had lopen + mijn geld terug betalen incl. rente.
2012 advocaat gaat in hoger beroep, duurt weer een jaar na tig keer afzeggen.
Eind 2013 -> 2e keer voorkomen. Heeft volgens hem alles afbetaald en wederom heel erg spijt dat hij het gedaan heeft, gaat mij echt alles terug betalen……. Wordt vrij gesproken van verduistering en ik moet maar een civiele zaak aanspannen om mijn geld terug te krijgen.Of te wel: Kijk uit voor deze gast, want ik heb nog steeds geen cent gezien en moet uiteraard eerst zelf een advocaat regelen/betalen in de hoop dat ik ooit mijn geld terug zie.
iemand anders nog problemen met deze man???19 juli 2016 om 17:41 #18268908Helaas moet ik melden dat ook ik slachtoffer ben geworden van zijn oplichtings praktijken
470 euro betaald voor een opel manta b gsi die niet geleverd is.voel mij het domste mens op aarde, dat ik hier in getrapt ben
19 juli 2016 om 17:52 #18268909@Redmen wrote:
Helaas moet ik melden dat ook ik slachtoffer ben geworden van zijn oplichtings praktijken
470 euro betaald voor een opel manta b gsi die niet geleverd is.voel mij het domste mens op aarde, dat ik hier in getrapt ben
hoef je je niet dom door te voelen.. kan iedereen overkomen..
vaak als ik iets koop via marktplaats ga ik het zelf afhalen.. dan kan zo`n persoon je ook niet oplichten want je hebt immers zelf je geld opzak..
kun daar ook eventueel de staat en werking controleren voor je betaald..19 juli 2016 om 18:23 #18268910AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je geen adres gegevens?
Ik.liet t er niet bij zitten…..
Ben.zelf ook eens belazerd
Maar ik.kreeg wel n onderdeel
Echter niet t.geen waar ik bijna 600 voor betaald had….
Had enkel n.rek nr van die duitser……Daar hij wel.wat.geleverd had werd t n welles nietes spelletje
En kon de.duitse polizei er ook niets meeMeest vraag ik om meer gegevens
Zoals adres en.tel nr.s en eigen.mail adres….iov via site.
Vertrouw ik t dan nog niet zelf halen
Of latn liggen….19 juli 2016 om 20:05 #18268911Ik ben een aantal jaar geleden opgelicht..door S van nispen
Reageerde meteen op mijn gevraagde advertentie van een chevy Van grill 1983/84
Zeldzaam.
Ikke zo,kom t halen.geen probleem zei die,schagerburg,adres,bedrijf..alles klopte
Vanuit Helmond daarheen best wel wat kmtrs,dus bankrekening gevraagd.
Zo gezegd,zo gedaan.smaandags betaald,dinsdag kijk ik t programma opgelicht…
Wie komt er gvd bij….
Jep,S van nispen :fy1
Ikke gemaild,gebeld ect…niks meer
Dreigende mails gestuurd,krijg ik mail terug van zijn vriendin.
Zij had er niets mee te maken..na veel speur werk hem persoonlijk gevonden.
Die pool licht mij nooit meer op :thumb
En 8 maanden appelmoes door een rietje is ook eentonig :jerry
Maar meer kon die niet eten,dat wist ik zeker!!! :wors
Dus ik zou alles goed in de gaten houde,want t recht systeem hier in Nederland is zo krom en corrupt als iets na mijn mening!
En kijken of hij nog wat aanbied,afspraak maken,en persoonlijk( al dan niet alleen)
Erheen gaan.
Zoon gasten kan ik niet tegen.om een hobbyist op te lichten.trouwens niemand hoort opgelicht te worden :argue19 juli 2016 om 20:15 #18268912Bij zulke bedragen moet je ook Paypal gebruiken of gewoon contant afhalen… Ben je veel beter beschermd
2 augustus 2016 om 11:34 #18268913Wat je ook kunt doen: Zeggen dat je de zaak op komt halen, krijg je zijn adres.
Dan via het net uitzoeken of het betrouwbaar is, en laten opsturen, heb je ook zijn bankrekening nummer.
Of gelijk ophalen.
Marktplaats heb je heel veel fun bieders en helaas ook oplichters.10 mei 2017 om 20:22 #18343176Of 1 cent overmaken en bij mededeling oplichting typen aangifte lig bij politie…grote kans dat zijn bank verder onderzoek gaan doen ook…heel veel suc6 met deze klote zooi
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.