Waarschijnlijk koppakking lek

Forumindex Forums Modellen Astra Waarschijnlijk koppakking lek

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270852
    Dennis120506
      Lid sinds:
      16 October 2014

      HELP :cry :cry :cry :cry

      waarschijnlijk ligt mijn koppakking eruit.

      Vorige week alle vloeistoffen afgetopt.
      Nu melding koevloeistofpijl, even onder de kap gekeken en inderdaad flink wat koelvloeistof verdwenen.
      Het oliepijl is ook gestegen dus ik vermoed de koppakking.
      Nog even een aansteker bij de oliepijl stok gehouden, maar deze knetter niet…….misschien te weinig koelvloeistof aanwezig in de olie om het te laten knetteren.

      Wie kan voor mij dit allemaal goed maken voor een normaal bedrag?
      Volgens de boekjes is de distributie riem en waterpomp 30.000 km geleden vervangen.

      Het is een Opel Astra H Station 1.7 cdti uit 2005 kenteken 62-RZ-LG

      #18276471
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Laat hem eerst eens afpersen, vaak is er een slang lek

        #18276472
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Of warmtewisselaar kan ook nog.

          #18276473
          Dennis120506
            Lid sinds:
            16 October 2014

            Afpersen gebeurd donderdagavond.

            Warmtewisselaar komt dat met afpersen naar ook naar voren?

            Ik heb geen lekkages op de straat.

            Hoe kun je de warmtewisselaar uitsluiten?

            #18276474
            Dennis120506
              Lid sinds:
              16 October 2014

              zit de waterpomp bij de distributie riem op?

              Ik heb kunnen traceren waar de auto voor het laatst in onderhoud is geweest.
              En die vertelde mij dat de distributie riem en spanrol bij 221.867 km op 19-3-2014 zijn vervangen en de waterpomp is toen niet mee vervangen.
              Waarom die niet vervangen is konden ze me niet precies vertellen, hij gaf als voorbeeld dat hij misschien de kilometers nog niet had?????

              Auto is dealer onderhouden.

              Teller staat nu 245.453

              #18276475
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                nee waterpomp zit op de multiriem

                #18276476
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Niet alle leidingen komen naar voren bij het afpersen. ik heb me kapot gezocht.. Diverse slangen die gaan lekken bij deze motoren. De laatste bij mij was echt een zoekplaatje, bleek de Y splitsing te zijn die je rechts van het blok ziet, naast de EGR.. Ik zou niet direct koppakking roepen maar eerst alle andere dingen uitsluiten..

                  #18276477
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    vergeet ook niet de slangen van en naar de kachelradiateur en de kachelradiateur zelf te controleren… just in case…

                    #18276478
                    Dennis120506
                      Lid sinds:
                      16 October 2014

                      Waarschijnlijk heb ik geluk.

                      Met afpersen kwam geen lekkage naar voren.

                      Zoeken zoeken zoeken……..bingo zie ik daar een druppel??? Jep dat is koelwater!

                      Onder de dikke slang die op de waterpomp zit, loopt een dunnere slang van een rond de 22 mm en die split zich.
                      Het slangetje is maar een cm of 15 lang hier zat een scheurtje in, en met het verwijderen trokken we het in 2 stukken behoorlijk poreus dus…….
                      Maar als de thermostaat dicht staat komt hier geen koeling door vandaar dat ik geen lekkage op de grond terug vond.

                      Morgen naar de dealer even bestellen en daar mee hoop ik er weer vanaf te wezen.

                      Lang leven de auto hobby club!!!!!
                      Afpersen bij de garage hier in Dronten zou me €45,- kosten.
                      Nu was ik voor de huur van een brug, afpers setje, kist vol met gereedschap en 5 liter koelvloeistof en 3 flesjes hertog jan€16,90 kwijt……

                      #18276479
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @Dennis120506 wrote:

                        Waarschijnlijk heb ik geluk.

                        Met afpersen kwam geen lekkage naar voren.

                        Zoeken zoeken zoeken……..bingo zie ik daar een druppel??? Jep dat is koelwater!

                        Onder de dikke slang die op de waterpomp zit, loopt een dunnere slang van een rond de 22 mm en die split zich.
                        Het slangetje is maar een cm of 15 lang hier zat een scheurtje in, en met het verwijderen trokken we het in 2 stukken behoorlijk poreus dus…….
                        Maar als de thermostaat dicht staat komt hier geen koeling door vandaar dat ik geen lekkage op de grond terug vond.

                        Morgen naar de dealer even bestellen en daar mee hoop ik er weer vanaf te wezen.

                        Lang leven de auto hobby club!!!!!
                        Afpersen bij de garage hier in Dronten zou me €45,- kosten.
                        Nu was ik voor de huur van een brug, afpers setje, kist vol met gereedschap en 5 liter koelvloeistof en 3 flesjes hertog jan€16,90 kwijt……

                        de 3 flesjes bier maken het zeker al waard :jerry :jerry :jerry :jerry
                        goed bezig

                        #18276480
                        Dennis120506
                          Lid sinds:
                          16 October 2014

                          Gewapend met een paar foto’s vanmorgen om 9:15 naar de dealer hier in het dorp gereden.
                          Samen met de magazijn chef achter de computer gekropen en het onderdeel op gezocht, nummer 6336084 was de boosdoener.
                          Helaas daar niet op voorraad.
                          Hij zei morgen voor 12:00 heb ik hem in huis, er liggen er 3 op voorraad in Harderwijk (20 km verderop).
                          Kan ik hem zelf niet ophalen????? Ja hoor tuurlijk.
                          Dus gelijk naar Harderwijk gereden en het slangetje opgehaald.
                          Kosten waren €15,49.

                          Gelijk naar de Hobby club in Wezep gereden. (Zit op het terrein van de prinses margriet kazerne )

                          Gelukkig had ik de auto gisteravond naar buiten gedrukt, want de hobby club zit op vrijdag dicht.
                          Slangetje erop geprutst en al het andere weer terug op hun plek gemonteerd, expansievat afgevuld ontlucht en gaan met die banaan terug naar Dronten

                          Nu ff wachten tot de motor is afgekoeld en dan het niveau misschien nog een beetje aanpassen en dan hoop ik er weer klaar mee te zijn.

                          #18276481
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            misschien heb ik je dan wel gezien, ik was vanochtend aan het werk bij de opel in dronten

                            #18276482
                            Dennis120506
                              Lid sinds:
                              16 October 2014

                              @nick misschien wel ik was er tussen 9.15 en 9.30 en ik kwam aangereden in een blauwe nieuw model fiat panda.

                              Helaas de lekkage nog niet voor de volle 100% opgelost.
                              Ik zit er nu aan te denken om alle slangen waar koelvloeistof door heen loopt te vervangen.
                              Waarom? Omdat als er 1 slecht/poreus is zullen de andere misschien wel binnenkort volgen, gezien ze allemaal de zelfde kilometers en leeftijd op de auto hebben gezeten.

                              Maar wat zal dat grapje ongeveer kosten?
                              Iemand die het weet of ongeveer durft te gokken?

                              #18276483
                              Dennis120506
                                Lid sinds:
                                16 October 2014

                                Update.

                                Koelvloeistof probleem is zo als het nu lijkt opgelost.
                                Het is waarschijnlijk lucht in de leidingen geweest.
                                Het heeft toch wel 250 km geduurd voor dat echt alle lucht eruit was.
                                Gaat ook zat vloeistof in 6,8 liter :shock:

                                Nieuw probleem maar niet zo ingewikkeld.

                                Ik reed gisterenmiddag even achter een vrachtwagen, PATS een kiezel uit de laadbak midden op mijn voorruit een mooi ster ter grote van een 2 euro munt…….. :swear
                                De chauffeur wou niet stoppen toen ik hem een signaal gaf om ff aan de kant te gaan.
                                Dus dan maar er voor en de auto aflaten zakken tot hij wel moest stoppen…..
                                Nu met het desbetreffende bedrijf verwikkeld in een welles nietes spelletje.
                                Volgende aanschaf voor de auto word dus een dash cam.

                                Afspraak voor een nieuwe ruit alvast wel gemaakt, en volgende week donderdagmiddag kan ik de wereld van uit de auto een stukje beter zien.

                                #18276484
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  was het zo`n kiezelwagen of opspattend?? dat laatste kan hij weinig aan doen… en alle 2 verzekeringswerk lijkt me succes met de dashcam en de nieuwe voorruit…

                                  #18276485
                                  Dennis120506
                                    Lid sinds:
                                    16 October 2014

                                    @bart-gsi wrote:

                                    was het zo`n kiezelwagen of opspattend?? dat laatste kan hij weinig aan doen… en alle 2 verzekeringswerk lijkt me succes met de dashcam en de nieuwe voorruit…

                                    Is van een afvalverwerkingsbedrijf, de boel was wel afgedekt maar de kiezel zag ik echt vanuit de bak op me afkomen.

                                    De verzekeringsmaatschappij zegt kom maar met bewijzen dat het zo was, maar ik ben nog ingesprek met het bedrijf dus de tijd zal het leren of we eruit gaan komen of dat ik gewoon genaaid word.

                                    #18276486
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      Ik had een barst in mijn voorruit bij een corsatje van mij.. Was door mijn toedoen.. Mijn geduld raakte op toen steeds de binnenspiegel van de ruit afviel.. Oeps… Maar ik deed het melden en hoefde alleen me eigen risico te betalen.. Was 70 euro op een ruitje van 400 euro… Dus weet niet waarom jouw verzekering zo ligt te mierenneuken.. Je bent voor ruitschade toch gewoon verzekerd??

                                      #18276487
                                      Dennis120506
                                        Lid sinds:
                                        16 October 2014

                                        Die €70,- klopt, de verzekering die dwars ligt is van de tegenpartij omdat ik hun aansprakelijk stel

                                        #18276488
                                        remutr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 August 2012

                                          Tot 10 jaar heb je de ruit verzekering erbij daarboven helaas niet.

                                          maar normaal moet de autoverzekering van die vrachtwagen waar hij af kwam niet heel moeilijk doen, doen ze dat wel is het voor je rechtsbijstand verzekering als je die erbij heb.

                                          #18276489
                                          bart-gsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 July 2012

                                            Corsatje van mij kwm uit 1995 maar had er altijd de ruiten bijverzekerd… Voor het geval dat… Dus wat dat betreft zeker die extra 2,5 euro per maand waard maar als je er voor verzekerd bent zou je het ook al kunnen laten vervangen als het door jouw toedoen is… Dus tegenpartij of niet jouw verzekering zou dat gewoon moeten vergoeden en als er een tegenpartij is moeten zij dat maar oplossen

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.