Waarop letten bij aankoop Opel Astra 2.0 16V sport ( hatchba

Forumindex Forums Modellen Astra Waarop letten bij aankoop Opel Astra 2.0 16V sport ( hatchba

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212885
    CindyGS
      Lid sinds:
      9 October 2009

      Hey,

      Doordat mijn Astra total loss is ( zie ff voorstellen) ben ik op zoek naar een andere.
      Nu is mijn oog gevallen op een Astra 2.0 16V sport die particulier aangeboden wordt.
      Kunnen jullie mij tips geven waarop ik moet letten als ik er naar ga kijken en eventueel een proefrit mee maak?

      Groetjes Cindy

      #17534216
      AstraVinnie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2009

        Hoi,
        Goed kijken of ie geen schade heeft gehad, (kofferbak even de mat optillen) motorruimte ff goed inspecteren,
        Kijken of alles werkt, radio even uitzetten en motor starten en even naar links en rechts sturen en horen of je geen rare geluiden hoort,(let op of je geen harde zoem hoort,dat wil nog wel eens het bijna einde van de stuurbekrachtiging pomp zijn,die zijn bij de astra g elektrisch en vrij prijzig) horen of de motor mooi rond loopt , dashboard kastje willen ook wel eens afbreken, en een proef rondje maken (met koude motor gaan rijden en lekker een half uurtje tot een uurtje rond gaan rijden dat de motor ook goed warm is,
        En of ie goed onderhouden is ( optijd zijn olie ververst,distributie, filters,)
        En als je echt niet zeker weet,even een anwb keuring laten doen…..
        Verders zou ik het niet weten waar je op moet letten, (heb er zelf ook 1 gehad maar die was tip top in orde,kende namelijk de hele geschiedenis van de onderhoud)

        Suc6 met het zoeken van je nieuwe astra g …….

        PS: Neem geen rode….is een poetskleur…kan het weten,die van mij was rood……:D:D:D

        #17534217
        astra tje
          Lid sinds:
          8 July 2004

          ik vind een proefrit van een half tot uur wel erg lang, maar de proefrit verteld je genoeg.

          en als je nog nooit met een astra g heb gereden zal je mischien bij de 1e proefrit al denken: zo dat rijdt lekker. ga je echter met wat meer astra’s rijden kan evt wel blijken dat die 1e toch niet zo lekker reed als die andere… dus altijd met meerdere rijden en dan voel je vanzelf wat een goeie is en wat niet (afhankelijk van je ervaringen met auto’s, neem anders iemand mee)

          #17534218
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            proefrit, minimaal een half uur!!!!

            op verschillende type wegen, en effe een stukkie goed doorhalen met warme motor.

            Willem

            #17534219
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              half uur is toch netjes denk voor proefrit toch. En zeker niet te lang. Waarom zou het te lang zijn ? in veel minder dan een half uur kan je een knappe miskoop doen.

              idd, met op bedrijfstemp. zijnde motor zeker is ff doorhalen. Je moet toch de motor testen, kijken of geen rare (bij)geluiden zijn, of ineens inhoud of wat dan ook.

              #17534220
              danny opel
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Let ook even op roest bij de achter schermen en de tankdop,klink misschien raar maar ook de G is niet geheel roestvrij.Ik spreek uit ervaring.
                Verder prima auto rijd er al 7 jaar mee en weinig tot geen problemen gehad.
                Succes met je nieuwe aankoop.Gr Danny

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.