Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2008 om 13:23 #17411041
origineel gepost door jeroenbreuer
Tja….Ben ook een student en heb een beperk budget.
Mijn velgen heb ik 2de hands gekocht en daar zitten Gislaved banden op met de maat 185-55-15. Dit is een merk van Continetal. Hoop er overigens nog lang mee te doen want het is een dure band :P:P !
Maar het hangt ook een beetje af van de auto denk ik. Het studenten-Golfje van m’n meisje krijgt ook gewoon het huismerk van de banden boer en dit is CEAT made by pirelli. De meeste mensen/studenten die ik ken met een auto zijn al helemaal blij dat we deze “luxe” überhaupt kunnen permiteren.
En ach, als je weet dat je goedkope banden hebt dan weet je ook dat je eventueel eerder nieuwe moet aanschaffen!
Ik weet dat ik met goedkope banden rij voor die 7500 km die in max in het jaar mag rijden, maak ik mij niet druk om de slijtage.
Eerder om de grip bij natten omstandigheden, remweg bij noodstop, en de remweg algemeen, of als je nog ff snel voor iemand de weg op wilt zonder hem in de weg te rijden.
Ik moet nu gewoon veel defensiefer rijden! daar komt het op neer.
@ corsaboy
hier was ik al bang voor hoewel ik het niet zeker wist.
eerlijk gezecht wil ik die rijervaring nogsteeds erg graag meemaken.9 juni 2008 om 13:49 #17411042op me daily zit typhoon successor, das wel een fout bandje hahaha.
piept bij ieder bochtje, en met powershiften naar 2 piept ie zelfs.. met een corsa A 1.2:hmmz
18 juni 2008 om 13:40 #17411043ben nu met wanli`s bezig,scheelt enorm voor 19inch banden en ik rij 5000 km per jaar,dus weinig zin om dure merkbanden te kopen!
maar iemand hier ervaring met wanli`s?
18 juni 2008 om 13:53 #17411044als ik nieuwe banden nodig zou hebben
zou ik miss denken die merk banden gaan langer mee dan dat ik me auto zal hebben :wors
nu heb ik brigestone ofzo is dat een goed merk :P???
19 juni 2008 om 13:11 #17411045origineel gepost door jaccomega
ben nu met wanli`s bezig,scheelt enorm voor 19inch banden en ik rij 5000 km per jaar,dus weinig zin om dure merkbanden te kopen!maar iemand hier ervaring met wanli`s?
Wanli komt erg slecht uit de banden test, ‘t is ook maar net wat je met de banden wil gaan doen. Als je constant met spinnende banden weg rijd en weinig km maakt voldoet een goedkoop bandje ook. Rij je veel km een hou je ook een beetje van ‘het echte werk’ en veiligheid dan zit je al wat duurder
19 juni 2008 om 14:13 #17411046origineel gepost door jaccomega
ben nu met wanli`s bezig,scheelt enorm voor 19inch banden en ik rij 5000 km per jaar,dus weinig zin om dure merkbanden te kopen!maar iemand hier ervaring met wanli`s?
niet uitgelijnd, als een idioot trappen gedurende 1 jaar, en ze hebben daarna nog dik een half jaar onder een corsa B turbo gezeten, en ze zijn nu pas apk afkeur op de binnenkanten:jerry
die krengen zijn van beton ofzo, maar grip in de regen kan je vergeten. ze zijn uitermate populair onder drifters.. geen grip en niet slijten:P
19 juni 2008 om 14:57 #17411047Ik snap sowieso niet waarom iedereen bijv. 17″ velgen neemt met platte banden. Misschien staat het sportief maar rijcomfort heeft het niet. De huidige auto’s ( vanaf bouwjaar 2006 ) zijn daar wel op ingesteld en hebben een ander soort ophanging die de klappen op kan vangen die normal door de ‘dikkere’band werden opgevangen. Oudere auto’s hebben dit niet waardoor het rijcomfort een stuk minder is.
Ik zou zeggen, wees realistisch en probeer/leen een setje met ‘gewone’ banden ( die eigenlijk op jouw auto horen ! ) en vergelijk ze.
Ik heb van de week zelf nieuwe banden er onder gezet ( oude waren 205/50/16 ( deze waren eigenlijk te klein! ) nu zitten er 205/60/16 onder ) en die rijden ERRUG lekker!!Dit is overigens mijn mening!!
Peter
19 juni 2008 om 15:02 #17411048rijcomfort intereseert me niet,wie mooi wil zijn moet pijn leiden,hou van een platte band:wors
gebruik m`n auto zomaar af en toe,en naar meetings!
dus ga de bandjes maar proberen die man vertelde me dat ze een goede waterafvoer hebben:)
maar zal het wel zien,is het niks,verkoop ik ze weer:)19 juni 2008 om 17:59 #17411049origineel gepost door jaccomega
rijcomfort intereseert me niet,wie mooi wil zijn moet pijn leiden,hou van een platte band:worsgebruik m`n auto zomaar af en toe,en naar meetings!
dus ga de bandjes maar proberen die man vertelde me dat ze een goede waterafvoer hebben:)
maar zal het wel zien,is het niks,verkoop ik ze weer:)Tja… als je het zo bekijkt!!
Ik zelf rijd zo’n 30.000km per jaar, dus comfort interesseerd me wel!! :PPeter
19 juni 2008 om 18:04 #17411050ja dan snap ik het wel,maar die kilometers die ik maak:)
22 juni 2008 om 22:27 #17411051Iemand ervaring met banden van Kenda? Die zaten onder de mijne toen ik hem kocht, en zitten er nu nog steeds onder. Het zijn all-seasons iig.
23 juni 2008 om 05:17 #17411052AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door speaker
origineel gepost door jaccomega
rijcomfort intereseert me niet,wie mooi wil zijn moet pijn leiden,hou van een platte band:worsgebruik m`n auto zomaar af en toe,en naar meetings!
maar zal het wel zien,is het niks,verkoop ik ze weer:)Tja… als je het zo bekijkt!!
Ik zelf rijd zo’n 30.000km per jaar, dus comfort interesseerd me wel!! :PPeter
tis ook net wat je onder comfort bedoeld
;)de 1 vind het comfortabel
dat de band n deel van de schokken opvangtde ander vind het comfortabeler dat hij n hogere bochten snelheid kan halen met z,n plattere band;):P
want dat maakt wel degelijk verschil
tis niet alleen maar de looks;);)24 juni 2008 om 16:06 #17411053origineel gepost door Hacula
Iemand ervaring met banden van Kenda? Die zaten onder de mijne toen ik hem kocht, en zitten er nu nog steeds onder. Het zijn all-seasons iig.Kenda is ook een merk dat fietsbanden maakt en als de autobanden van dezelfde kwaliteit zijn zou ik ze lekker niet kopen en een knapper setje aanschaffen.
JE hebt voor die paar euro meer veel meer plezier van je banden, ik ben zelf geen expert op autobanden gebied want ik weet ook niet precies wat wel of niet goed is maar ik moet ook 4 nieuwe banden en de keuze zal zijn tussen Toyo proxes of vredestein sporttrack 3 en daarmee hoop ik wel een paar knappe banden te hebben.
Ohja, ze komen op een set gewoon stalen 15″ KFZ velgen, ik hou niet zo van alu wielen.24 juni 2008 om 23:31 #17411054origineel gepost door Baszz
origineel gepost door Hacula
Iemand ervaring met banden van Kenda? Die zaten onder de mijne toen ik hem kocht, en zitten er nu nog steeds onder. Het zijn all-seasons iig.Kenda is ook een merk dat fietsbanden maakt en als de autobanden van dezelfde kwaliteit zijn zou ik ze lekker niet kopen en een knapper setje aanschaffen.
Ze liggen er nu 17.000 kilometer onder en nog lekker veel profiel. Grip heb ik ook zat in de bochten, heb de auto nog niet aan het glijden gekregen bij droog weer zonder het risico te lopen dat hij om zou vallen :P En slippend wegrijden lukt ook maar een paar meter op droog asfalt, wat waarschijnlijk eerder te wijten valt aan de 50 paarden van 13 jaar oud.
Verder iemand ervaring met Kenda?
27 juli 2008 om 18:47 #17411055die jongens die met dure wielen en goedkope banden rijden, zijn vaak van die meeting wielen.
ze gaan er voor de meeting op, en na de meeting af.
eenmaal thuis gaat er een ander setje wielen en banden op.
heb er ooit een op een meeting gezien, die had een band er verkeerd op liggen(draai richting).
zag diezelfde wagen 2 jaar later weer met die band er verkeerd op. zeg dat tegen die gast,
maakt niet uit, gaan er thuis toch weer onder uit tot de volgende meeting, zegt hij.
wel laten zien dat we te dure wielen hebben, maar geen geld uit willen geven aan goede banden.
zo is de maatschappij.groeten.
27 juli 2008 om 19:08 #17411056zulke mensen heb je ook inderdaad.
Ik geef liever geld uit aan dure velgen met goede banden dan dat ik met goedkope bandjes ga rijden en met de 1ste regenbui ga slippen.
Ik had op mijn ex-astra dure velgen met federal banden en na de meetings gingen de wielen echt niet af. Dat vind ik te veel gedoe en de wielen gingen alleen af met apk en winter.
De cali krijgt ook weer dure velgen en goede banden alleen dan dunlops.
28 juli 2008 om 08:18 #17411057origineel gepost door Kilat
zulke mensen heb je ook inderdaad.Ik geef liever geld uit aan dure velgen met goede banden dan dat ik met goedkope bandjes ga rijden en met de 1ste regenbui ga slippen.
Ik had op mijn ex-astra dure velgen met federal banden en na de meetings gingen de wielen echt niet af. Dat vind ik te veel gedoe en de wielen gingen alleen af met apk en winter.
Federal vindt ik nu ook geen goeie banden hoor !
Kun je inderdaad beter Dunlops gaan plaatsen zoals je nu wilt doen. Dunlops zijn goeie banden onder bepaalde auto’s.
28 juli 2008 om 08:19 #17411058origineel gepost door kadett4x4
die jongens die met dure wielen en goedkope banden rijden, zijn vaak van die meeting wielen.
ze gaan er voor de meeting op, en na de meeting af.
eenmaal thuis gaat er een ander setje wielen en banden op.
heb er ooit een op een meeting gezien, die had een band er verkeerd op liggen(draai richting).
zag diezelfde wagen 2 jaar later weer met die band er verkeerd op. zeg dat tegen die gast,
maakt niet uit, gaan er thuis toch weer onder uit tot de volgende meeting, zegt hij.
wel laten zien dat we te dure wielen hebben, maar geen geld uit willen geven aan goede banden.
zo is de maatschappij.groeten.
Tja daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht :vertag
Maar dat vindt ik dan ook weer zoiets; dure velgen kopen en die er een een X aantal keer onderzetten en voor de rest opslaan. Velgen hebben dan misschien nog wel meer te lijden van het monteren/demonteren, dan dat je er werkelijk mee rijdt.
28 juli 2008 om 08:25 #17411059origineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door Kilat
zulke mensen heb je ook inderdaad.Ik geef liever geld uit aan dure velgen met goede banden dan dat ik met goedkope bandjes ga rijden en met de 1ste regenbui ga slippen.
Federal vindt ik nu ook geen goeie banden hoor !
Kun je inderdaad beter Dunlops gaan plaatsen zoals je nu wilt doen. Dunlops zijn goeie banden onder bepaalde auto’s.
Ik had eigenlijk ook dunlops besteld, maar ze hadden deze banden al opgezet en om nou helemaal voor niks een uur in de auto te zitten heb ik het zo gelaten.
21 september 2008 om 01:33 #17411060wat ik dan ook niet begrijp is dat mensen het verschil niet merken tussen kont merk en A merk
voor mij nix anders meer dan dunloppies op de PLS in combie met de extreme verlaging
16 oktober 2008 om 20:25 #17411061maar het probleem is soms met extreme verlaging en leuke grote wielen de banden en welk ander merk als Nankang heeft een maat zoals 165/45/16 ????? voor zover ik weet niemand en ik kan niet klagen over de banden liggen super op straat!!
16 oktober 2008 om 20:28 #17411062heb nu op de corsa Vredestein Sporttrack maar die gaan er wel af het zijn verschrikkelijke k*t banden maken erg veel herrie en die zijn ook niet zo goedkoop in 205/45/16
16 oktober 2008 om 20:44 #17411063Ik wil alleen nog maar Dunlops:P
En vind dat je voor die 4 kleine stukjes wat je enige contact is met de weg niet moet gaan besparen en wat vage merken en vaak slechte banden erop moet zetten.
Je zult maar net een keer grip nodig hebben, en dan heb je het misschien niet en dan…..:hmmz17 oktober 2008 om 08:51 #17411064ikzelf rijdt met 18″ Irmscher Sportstar (destijds niet al te goedkope) velgen onder mijn Astra Coupe.
Ik stoor me ook aan die stomme merken banden, maar ja, als t allemaal voor de show is ,maakt het merk niet oveel uit voor sommigen en kopen ze een combiset en leveren ze in op de band.
Voor mij is er maar 1 band, namelijk de Toyo Proxis T1-…, Misschien wel niet de stilste, maar ik vind m zo heerlijk.
Mijn maat is 205/45-18. Vrij smal maar aangezien de ruimte tussen band en spatbord niet zo groot is dankzij het KW variant II set. Gaat allemaal prima zo.
Vrij moeilijk te vinden en anders onbetaalbaar deze maat hier in Nederland, daarom laat ik ze overkomen per schip.L@ter
21 oktober 2008 om 19:13 #17411065ik heb 19 inch wielen onder me zafira en ik bespaar dus niet op me banden,ik heb continental sport contact3 in de maat 235/35/19 kost mij wel een paar beste duiten maar ze zijn super,alleen mensen eerst goed kijken op internet scheelt een hoop poen
http://www.autobandenmarkt.nl -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.