waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
  • Auteur
    Berichten
  • #17411091
    redmanta
      Lid sinds:
      30 June 2004

      beetje onzinnig topic
      sinds wanneer zijn er nog slechte banden goedkope slijten misschien harder.
      en dan komt de vraag waar ligt de limiet??
      ik rij met goedkopere banden en bij nat weer ga ik echt niet lopen scheuren, en er is nog nooooooooooiiiiiiittttttt niks gebeurt, niet schuiven niet slippen helemaal niks.
      waarom zou ik dan dure banden moeten kopen.
      ik heb op me vectra dure michelin pilot liggen want die zaten er onder bij aankoop, op me golf cabrio liggen in de zelfde maat goodride prijsveschil 45€ per band, verschil in rijden nikkes noppes nada.
      sterker nog die duurdere michelin maakt meer herrie
      dus waar maak je je druk om

      #17411092
      corres
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 April 2006

        ja ik vin dat intressant doenerij ook maar flauwekul.
        het zijn vaak wel de mensen die hele dure velgen met dure banden die hun velgen op marktplaats etc aanbieden als de banden af zijn.
        want dan komen er ineens geen dure banden meer omheen rara hoe kan dat:hmmz
        nee dan word er ineens zogenaamd voor nieuwe mooiere velgen gekozen.
        vaak omdat een set inclusief banden aantrekkelijker is.
        de oude maar in de verkoop en ja een ander zit er dan weer mee.
        een set dure velgen goedkoop in handen maarja dan nog bandjes scoren.
        word toch al met al een dure grap vandaar dat ze voor een goedkopere oplossing kiezen om het toch een beetje betaalbaar te houden.
        en dan zijn ze ook nog verontwaardigd dat er maar weinig op hun dure velgen word geboden met gladde banden.

        #17411093
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          origineel gepost door redmanta
          beetje onzinnig topic
          sinds wanneer zijn er nog slechte banden goedkope slijten misschien harder.
          en dan komt de vraag waar ligt de limiet??
          ik rij met goedkopere banden en bij nat weer ga ik echt niet lopen scheuren, en er is nog nooooooooooiiiiiiittttttt niks gebeurt, niet schuiven niet slippen helemaal niks.
          waarom zou ik dan dure banden moeten kopen.
          ik heb op me vectra dure michelin pilot liggen want die zaten er onder bij aankoop, op me golf cabrio liggen in de zelfde maat goodride prijsveschil 45€ per band, verschil in rijden nikkes noppes nada.
          sterker nog die duurdere michelin maakt meer herrie
          dus waar maak je je druk om

          Er zijn banden naar ieders zijn maatstaven.

          en ook tussen de opel rijders heb je rustige rijders, hebben over het algemeen geen dure band nodig.

          ik ben een Vlotte rijder, en zit vaak bij de oosterburen.

          rijdt redelijk veel kilometers.

          dat is ook de rede voor mijn keuze (michelin).

          omdat deze banden als enige een beetje lang meegaan op de vectra, waarmee ik dus weer net zo duur eindig als iemand die een goedkopere band kiest, (gemiddeld ruim 50.000km per set is zeer goed haalbaar)

          en Grip, ja grip inderdaad, dat is wat ik zoek, zeker gezien de snelheden bij mij wel willen oplopen naar 250km/u

          ook weer een rede voor de michelins, supergrip op droog en op nat.

          scheuren in de regen, waarom niet, wel extra oplettendheid gevraagd, maar je kan lekker door in de regen hoor.

          maar als je gewoon een beetje rond tuft hier in NL en je maakt niet te veel kms, is een goedkopere band evengoed.

          zo moet je het zien.

          slechte banden bestaan:

          – Europa
          – Linglong
          – Centaur Centurion (kwik fit)
          – en nog een paar van die aziatische troep
          – en vast nog meer.

          daar wil je gewoon niet mee rijden…

          persoonlijk vind ik voor normaal gebruik, Bridgestones mooie bandjes voor weinig geld.

          ik had brisgestone 185-60-14 rondom op de Corsa voor nog geen 190 euro incl omleggen en balanceren, en reden erg fijn en stil, redelijk slijtvast, wegligging iets minder.

          Willem

          Willem

          #17411094
          Jazz.
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Ik kocht de astra met de standaard velgen en continental bandjes. Niks mis mee, maar de achterste twee waren aan vervanging toe.

            Ik heb toen voor 130 euro een setje lm’s met 14 inch Barum Bravuris bandjes kunnen kopen met 7mm erop. Gokje gewaagd en kan niet anders zeggen dat het prima bevallen is. Ik heb ze uiteindelijk voor 150 euro en bijna een jaar sturen van de hand gedaan.

            Kocht een setje velgen met dunlop sports, en P6000 bandjes. Helaas bleken beide niet bevallen. Dunlop waren bijna glad en konden na een regenbui bui niks meer hebben. De p6000 waren nog niet gecupt, maar hadden ook niet bijster veel grip. Nadat ik van de weg geslipt was met een partij regen besloten op zoek te gaan naar nieuwe banden.

            Uiteindelijk een investering gedaan van 4 nieuwe Bridgestones Turanza’s in de maat 195/50/15 (195/55/15 scheelde 50 euro per band!)
            En bevalt meer dan perfect! Veel grip, en ook bij nat weer prima band. Ze zijn stil en slijten niet heel hard (alleen voor vanwege rotte draagarm rubbers)

            Slechts 12 euro duurder dan Firestone’s (Die ook redelijk zijn)

            Ik ben ook student, maar ik merk dat goede banden echt wel belangrijk zijn!

            #17411095
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              Ik heb michelin pilot op me lichtmetaal liggen. en nog wil dat niet veel zeggen.

              Begin januari ook gaan schuiven met me duren banden. (nog geen half jaar oud).

              Maakt volgens mij niet zoveel uit welke banden keuze je maakt. Als je maar geen banden zonder profiel erop legt.

              Gr Jack

              #17411096
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                origineel gepost door Jazz.
                Ik kocht de astra met de standaard velgen en continental bandjes. Niks mis mee, maar de achterste twee waren aan vervanging toe.

                Ik heb toen voor 130 euro een setje lm’s met 14 inch Barum Bravuris bandjes kunnen kopen met 7mm erop. Gokje gewaagd en kan niet anders zeggen dat het prima bevallen is. Ik heb ze uiteindelijk voor 150 euro en bijna een jaar sturen van de hand gedaan.

                Kocht een setje velgen met dunlop sports, en P6000 bandjes. Helaas bleken beide niet bevallen. Dunlop waren bijna glad en konden na een regenbui bui niks meer hebben. De p6000 waren nog niet gecupt, maar hadden ook niet bijster veel grip. Nadat ik van de weg geslipt was met een partij regen besloten op zoek te gaan naar nieuwe banden.

                Uiteindelijk een invesrot gedaan van 4 nieuwe Bridgestones Turanza’s in de maat 195/50/15 (195/55/15 scheelde 50 euro per band!)
                En bevalt meer dan perfect! Veel grip, en ook bij nat weer prima band. Ze zijn stil en slijten niet heel hard (alleen voor vanwege rotte draagarm rubbers)

                Slechts 12 euro duurder dan Firestone’s (Die ook redelijk zijn)

                Ik ben ook student, maar ik merk dat goede banden echt wel belangrijk zijn!

                Goed dat je niet voor de firestones bent gegaan.
                Dat zijn ook niet bijster beste banden.

                Maar 50 euro per band verschil in die maten vind ik wel heel veel.:hmmz

                #17411097
                yorick
                  Lid sinds:
                  30 March 2009

                  ik zweer bij dunlop sp9000

                  bij droog weer super grip
                  en bij nat weer ook wel aardig

                  100 euro per band (195/40-16)
                  met montage

                  #17411098
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    origineel gepost door yo!rick
                    ik zweer bij dunlop sp9000

                    bij droog weer super grip
                    en bij nat weer ook wel aardig

                    100 euro per band (195/40-16)
                    met montage

                    Hou die banden goed op spanning!!!!!!
                    Merendeel van die banden hebben scheuren in het profiel.

                  8 berichten aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.