Waarom gezochte onderdelen enkel in "Marktplaats" gedeelte?

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Waarom gezochte onderdelen enkel in "Marktplaats" gedeelte?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268942
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Het valt mij op dat topics waar mensen dingen zoeken, (vrijwel) direct worden doorverwezen naar het Marktplaats gedeelte.
      Ik vraag me echter af waarom dit is?

      Uit eindelijk zoeken we allemaal op zoek op het forum lijkt me…. De ene zoekt antwoord op een vraag, de ander een onderdeel.

      Dat er topics geopend worden door mensen die een specifiek onderdeel (met name met spoed) zoeken, zullen in het Marktplaats gedeelte een stuk minder snel geholpen worden lijkt me. De mensen die een onderdeel zoeken, en plaatsen in een lopende discussie lijken hier een stuk minder snel doorverwezen te worden. Nu snap ik dat de controle hierop lastig is, maar is het dan niet beter te besluiten om dit toe te staan?

      Als ik mijn eigen forum gedrag bekijk, lees ik vaak eerst de ongelezen berichten (selecteer daar de voor mij interessante uit), en het “Astra” (gezien ik deze rij) gedeelte. Het Marktplaats gedeelte word enkel aangeklikt bij uiterste verveling of wanneer ik zelf opzoek ben naar een onderdeel/auto. Ik durf bijna zeker te zeggen dat een groot gedeelte zo ook hun eigen vaste bezoekplekjes op het forum hebben, waarbij het Marktplaats (gezochte advertenties) gedeelte vaak zal worden overgeslagen.

      Ook zullen er mensen zijn die wellicht het betreffende onderdeel wel ergens op een kast hebben liggen, en/of meerdere mensen die een passende oplossing hiervoor hebben.

      Als ik de gezochte advertenties in het “Marktplaats” gedeelte bekijk, lijken er niet veel mensen te zijn die hun onderdeel daadwerkelijk gevonden hebben. Indien iemand via het Marktplaats gedeelte wel z’n onderdeel heeft gevonden, lijken ze dit vaak vergeten te zijn om nog even te vermelden (wat ik me wel kan indenken). Als ik dan de actieve topics bekijk, zie je veel vaker dat mensen aangeven dat hun probleem is opgelost/ of hun onderdeel is gevonden.

      Als ik dan het aantal gezochte advertenties vergelijk met de overige (overbodige) onzin op het Forum, zou ik me focus toch op andere overbodige topics richten.

      #18259839
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        :thumb

        #18259840
        baboe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2007

          :thumb

          #18259841
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            :thumb

            #18259842
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Wij willen de discussiefora’s enigszins gescheiden houden omdat er ook veel mensen naar oplossingen zoeken, en deze door “advertentietopics” verstoord kunnen worden. Om deze reden hebben we dit in een apart vraag & aanbod deel geplaatst. Zoek je iets, of biedt je iets aan, weet je waar je dus moet zoeken. Het MP deel beschikt over een eigen zoekfunctie, wat geheel gescheiden is met de zoekfunctie van het discussieforum.
              Natuurlijk zijn er ook leden die alleen de topics lezen, en zien dat er iemand iets zoekt, wat hun toevallig hebben. Het is lastig te controleren, maar als we een advertentie-topic zien, dan vragen wij om deze te plaatsen in het MP deel. Soms hebben ze dit laatste niet gedaan.

              Indien beide gecombineerd gebruikt worden, dus een advertentie in het MP-deel, met een vanuit het discussieforum een verwijzing naar deze advertentie hebben wij hier meer begrip voor, en staan wij dit dan ook toe.

              Gebruik je dus niet het MP-deel, maar plaats je alleen advertentietopics dan heb je kans dat we je advertentie verwijderen om reden van verkeerde plaatsing van je “advertentie”.

              #18259843
              dennisnmgn88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2012

                Deels helder. Eigenlijk word er dus gezegd als je iets zoekt, maar niet weet hoe het onderdeel heet mag je daar een topic voor starten. En op het moment dat de antwoorden hierop verwijzen naar de naam van het betreffende onderdeel, mag de topic starter de mensen bedanken en een “gezocht” advertentie plaatsen?

                Ik snap het standpunt in dat geval, echter blijf ik van mening dat mensen veel sneller geholpen zullen worden als dit iets lichter word opgepakt (zeker in spoed verzoeken). Gelukkig heb ik het zelf niet nodig gehad, maar kan begrijpen dat het uiterst frustrerend is als je een raam uit je “klassieke” Opel hebt, en snel opzoek bent naar een nieuwe (voorbeeld wat ik gister voorbij zag komen). Gelukkig voor de eigenaar had hij op tijd een nieuwe, maar in het Marktplaats “Gezocht” gedeelte, zou z’n slagingskans zo wie zo al veel kleiner zijn.

                #18259844
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Recentelijk hebben we de advertentieperiode in het MP deel verlengt van 60 naar 180 dagen. Hierdoor blijven advertenties veel langer staan, en wordt er iets meer beroep gedaan op de adverteerder om de advertentie zelf te verwijderen of te deactiveren als de advertentie niet meer van toepassing is.
                  Door deze wijziging wordt het aanbod groter en zal de slagingskans groter zijn dat je hetgeen je zoek eerder vindt.

                  Als we alle advertentietopics zouden toestaan, wordt er minder gekeken naar het MP-deel en krijgt de forumlezer veel advertenties in de zoekresultaten, die vaak geen antwoord op zijn technische vraag zijn. Dit werkt dan alleen maar storend. Daarom gaan wij voor deze gescheiden opzet om het allemaal overzichtelijker te maken.

                  Zoek je iets met spoed, gebruik dan de juiste zoekwoorden in je advertentie, plaats een foto van hetgeen je zoekt, en als je alles hebt gedaan, maar resultaat blijft uit, dan hebben we er geen problemen mee als je dan alsnog een bijbehorend topic opent betreffende je zoektocht.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.