Waarom geen concurrentie voor de Polo Bluemotion?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Waarom geen concurrentie voor de Polo Bluemotion?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219664
    Mijncorsa.nl
      Lid sinds:
      24 July 2005

      http://www.autoweek.nl/autonieuws/13938/VW-Polo-Bluemotion-lieveling-van-Nederlanders

      De Volkswagen Bluemotion is – was te verwachten natuurlijk – behoorlijk in trek.
      Wat ik me dan afvraag… waarom biedt Opel een Corsa aan met CO2-uitstoot van 98 gram/km…

      Niemand interesseert die uitstoot een reet, dus had die dan net zo goed 298 g/km kunnen zijn… nou ja:)

      Als ze nou een beetje hun best hadden gedaan voor die laatste drie gram… belastingvrije diesel met een omslagpunt van 0 km per jaar!

      ‘Ben ik nou zo slim of zijn ze bij Opel nou zo dom’

      #17652846
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????

        #17652847
        Opelkees
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2007

          waarmee loopt Opel nou niet achter??

          #17652848
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            inderdaad, wat techniek betreft loopt opel altijd wel een stappie langzamer.

            dat maakt het sleutelen wel makkelijker trouwens.

            VW was al veel eerder met zo’n lage uitstoot Diesel, namelijk de Lupo 3L deze zit ook in de belastingvrije groep, en al leverbaar vanaf 1998

            Willem

            #17652849
            Mijncorsa.nl
              Lid sinds:
              24 July 2005

              Ja da’s waar ook. Laten we hopen dat Opel met de Volt en andere elektrische wagens eens een keer een voorsprong neemt.

              #17652850
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                ach met de c20xe heeft opel het wel goed gedaan

                miljeu zuinige disels boeien mij niet zo;)

                maak me wel al n beetje zorgen
                als er dadelijk veel van die “schone “auto,s verkocht en dus wegenbelasting vrij zijn rijden

                wie mag dan de wgen belasting gaan betalen:hmmz;)

                de belasting van de wegen heeft te maken met het gewicht van de auto
                en de snelheid waarmee gereden wordt
                en weerstomstandigheden

                niet of die iets meer of minder uitstoot

                ik vindt het n regel van niets dat zo,n auto geen wegenbalsting meer hoeft betalen:o

                terwijl de oldtimer regeling al aan banden is gelegd
                dat zijn toch grotendeels auto,s die veel minder km,s /jaar rijden

                ik zie de oldtimer regeling nog wel verdwijnen ook:puke:thumbdown

                #17652851
                boyanka
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2005

                  :agentdat belastingvrije op de zuinige auto’s is in 2012 toch van de baan met de km heffing

                  #17652852
                  Njoy_Corsa
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door 14XE
                    qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????

                    Welke diesel is nog van Opel?

                    #17652853
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      origineel gepost door 14XE
                      qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????

                      Je geeft zelf het antwoord al.
                      alle diesels die opel zelf bouwde.
                      bleken niet zo geweldig te zijn.

                      De diesels zijn van isuzu of VM Motori (onderdeel van fiat.)

                      #17652854
                      city77
                        Lid sinds:
                        4 July 2004

                        origineel gepost door wim-v6
                        inderdaad, wat techniek betreft loopt opel altijd wel een stappie langzamer.

                        dat maakt het sleutelen wel makkelijker trouwens.

                        VW was al veel eerder met zo’n lage uitstoot Diesel, namelijk de Lupo 3L deze zit ook in de belastingvrije groep, en al leverbaar vanaf 1998

                        Willem

                        en de corsa 1.5 td dan ?

                        het is gewoon een feit dat de ene fabrikant er meer mee te koop loopt dan de ander:vertag
                        kan me niet voorstellen dat mensen die opel rijden zich hier druk om kunnen maken.
                        en VW liep ook altijd achter in techniek hoe lang hebben hun de diesels gereden met die tikkende pompverstuivers? terwijl er al 10 jaar commonrail was?

                        Opel is altijd zeer vooruitstrevend geweest met nieuwe technieken, achterwiel ophanging die bij harder remmem automatisch TOE-In gaan staan om de auto van achteren te stabiliseren oa gebruikt in de omega A
                        eerste ontwikkeling van voorwielaandrijving getest in de golf 1 was bedoeld voor de opvolger van de C kadett, de D kadett
                        eerste merk met standaard airbag voor de bestuurder( niet helemaal zeker )
                        auto met de laagste cw waarde van zijn tijd 0,26 de calibra
                        en met de hoog rendement motor de C20XE enz enz enz enz :thumbup

                        #17652855
                        Mijncorsa.nl
                          Lid sinds:
                          24 July 2005

                          origineel gepost door louwe 16 klepper

                          miljeu zuinige disels boeien mij niet zo;)

                          Misschien wel 944 euro per jaar voordeel omdat je dan geen wegenbelasting hoeft te betalen..?

                          #17652856
                          Opelkees
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 September 2007

                            dan kun je ook een benzine auto kopen hoor

                            aygo/107/c1

                            maar Louwe heeft liever wat zwaarder spul gok ik:jerry

                            #17652857
                            Mijncorsa.nl
                              Lid sinds:
                              24 July 2005

                              Ja maar benzine rijdt geen 1 op 20.. en als ze dat wel doen, dan kost benzine nog ruim meer dan diesel

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.