Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Waarom geen concurrentie voor de Polo Bluemotion?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2010 om 09:54 #17219664
http://www.autoweek.nl/autonieuws/13938/VW-Polo-Bluemotion-lieveling-van-Nederlanders
De Volkswagen Bluemotion is – was te verwachten natuurlijk – behoorlijk in trek.
Wat ik me dan afvraag… waarom biedt Opel een Corsa aan met CO2-uitstoot van 98 gram/km…Niemand interesseert die uitstoot een reet, dus had die dan net zo goed 298 g/km kunnen zijn… nou ja:)
Als ze nou een beetje hun best hadden gedaan voor die laatste drie gram… belastingvrije diesel met een omslagpunt van 0 km per jaar!
‘Ben ik nou zo slim of zijn ze bij Opel nou zo dom’
6 april 2010 om 15:29 #17652846qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????
6 april 2010 om 17:15 #17652847waarmee loopt Opel nou niet achter??
6 april 2010 om 21:12 #17652848inderdaad, wat techniek betreft loopt opel altijd wel een stappie langzamer.
dat maakt het sleutelen wel makkelijker trouwens.
VW was al veel eerder met zo’n lage uitstoot Diesel, namelijk de Lupo 3L deze zit ook in de belastingvrije groep, en al leverbaar vanaf 1998
Willem
7 april 2010 om 09:28 #17652849Ja da’s waar ook. Laten we hopen dat Opel met de Volt en andere elektrische wagens eens een keer een voorsprong neemt.
7 april 2010 om 15:10 #17652850AnoniemLid sinds:
1 January 1970ach met de c20xe heeft opel het wel goed gedaan
miljeu zuinige disels boeien mij niet zo;)
maak me wel al n beetje zorgen
als er dadelijk veel van die “schone “auto,s verkocht en dus wegenbelasting vrij zijn rijdenwie mag dan de wgen belasting gaan betalen:hmmz;)
de belasting van de wegen heeft te maken met het gewicht van de auto
en de snelheid waarmee gereden wordt
en weerstomstandighedenniet of die iets meer of minder uitstoot
ik vindt het n regel van niets dat zo,n auto geen wegenbalsting meer hoeft betalen:o
terwijl de oldtimer regeling al aan banden is gelegd
dat zijn toch grotendeels auto,s die veel minder km,s /jaar rijdenik zie de oldtimer regeling nog wel verdwijnen ook:puke:thumbdown
7 april 2010 om 18:11 #17652851:agentdat belastingvrije op de zuinige auto’s is in 2012 toch van de baan met de km heffing
7 april 2010 om 18:29 #17652852origineel gepost door 14XE
qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????Welke diesel is nog van Opel?
7 april 2010 om 20:05 #17652853origineel gepost door 14XE
qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????Je geeft zelf het antwoord al.
alle diesels die opel zelf bouwde.
bleken niet zo geweldig te zijn.De diesels zijn van isuzu of VM Motori (onderdeel van fiat.)
7 april 2010 om 23:52 #17652854origineel gepost door wim-v6
inderdaad, wat techniek betreft loopt opel altijd wel een stappie langzamer.dat maakt het sleutelen wel makkelijker trouwens.
VW was al veel eerder met zo’n lage uitstoot Diesel, namelijk de Lupo 3L deze zit ook in de belastingvrije groep, en al leverbaar vanaf 1998
Willem
en de corsa 1.5 td dan ?
het is gewoon een feit dat de ene fabrikant er meer mee te koop loopt dan de ander:vertag
kan me niet voorstellen dat mensen die opel rijden zich hier druk om kunnen maken.
en VW liep ook altijd achter in techniek hoe lang hebben hun de diesels gereden met die tikkende pompverstuivers? terwijl er al 10 jaar commonrail was?Opel is altijd zeer vooruitstrevend geweest met nieuwe technieken, achterwiel ophanging die bij harder remmem automatisch TOE-In gaan staan om de auto van achteren te stabiliseren oa gebruikt in de omega A
eerste ontwikkeling van voorwielaandrijving getest in de golf 1 was bedoeld voor de opvolger van de C kadett, de D kadett
eerste merk met standaard airbag voor de bestuurder( niet helemaal zeker )
auto met de laagste cw waarde van zijn tijd 0,26 de calibra
en met de hoog rendement motor de C20XE enz enz enz enz :thumbup9 april 2010 om 15:11 #17652855origineel gepost door louwe 16 klepper
miljeu zuinige disels boeien mij niet zo;)
Misschien wel 944 euro per jaar voordeel omdat je dan geen wegenbelasting hoeft te betalen..?
9 april 2010 om 17:31 #17652856dan kun je ook een benzine auto kopen hoor
aygo/107/c1
maar Louwe heeft liever wat zwaarder spul gok ik:jerry
11 april 2010 om 12:06 #17652857Ja maar benzine rijdt geen 1 op 20.. en als ze dat wel doen, dan kost benzine nog ruim meer dan diesel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.