waarmee auto bijhouden, na poetsbeurt.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing waarmee auto bijhouden, na poetsbeurt.

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249265
    Silver
      Lid sinds:
      7 July 2006

      Hey,
      ik heb een korte vraag, Ik heb pas een andere auto, en die was door het autobedrijf gepoetst bij aflevering.
      Ik weet niet waarmee, maar hij is helemaal glad en voelde zelfs wat vettig aan. ziet er mooi uit idd.
      met welk middel kan ik hem nu het beste bijhouden, zodat ie de komende tijd blijft glimmen.
      thx Kim.

      #18033508
      Pastra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2007

        -Afspoelen.
        -Wassen met een niet agressieve shampoo (dodo maintenance bijvoorbeeld) en altijd wassen met een 2-emmersysteem!
        Washandschoen van Meg’s is ook aan te raden(spons in de kliko!)
        -afspoelen

        Na het afspoelen kun je de nog natte auto inspuiten met bijv. spray and wipe o.g.
        Dan valt het water grotendeels al van je auto.

        Dan droogmaken met een droogdoek.

        Gr.
        Pastra

        #18033509
        Silver
          Lid sinds:
          7 July 2006

          Dank voor je reactie :thumb
          dat spray en wipe, wat is dat voor iets, en van welk merk?
          ik ben niet zo bekend met al die poetsmiddelen..

          #18033510
          Looney
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2010

            http://www.carclean.nl

            Kijk daar maar eens, en kijk ook eens op het forum wat er achter hangt ;)
            http://www.forum.carclean.nl

            #18033511
            Mr.F
              Lid sinds:
              3 November 2008

              Ik was de auto met Opel Shampoo :jerry
              Was zo’n pakketje met ruitenvloeistof, spons, shampoo + zeem voor €2,50 :P

              Normaal was ik met Sonax Shampoo + Spons, wat is daar niet goed aan dan?

              #18033512
              Silver
                Lid sinds:
                7 July 2006

                @Looney wrote:

                http://www.carclean.nl

                Kijk daar maar eens, en kijk ook eens op het forum wat er achter hangt ;)
                http://www.forum.carclean.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                ok, thx hier ga ik een hoop van opsteken :thumb


                @mr
                F zand en vuil blijft vaak in die spons hangen..dat weet ik dan nog wel.

                #18033513
                Looney
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 June 2010

                  @Mr.F wrote:

                  Ik was de auto met Opel Shampoo :jerry
                  Was zo’n pakketje met ruitenvloeistof, spons, shampoo + zeem voor €2,50 :P

                  Normaal was ik met Sonax Shampoo + Spons, wat is daar niet goed aan dan?

                  Wat daar niet goed aan is :shock:

                  Nee grapje, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, de ene gooit een emmer dreft + water over zijn of haar auto heen en wast hem met het oude tshirt waar zonet de velgen mee zijn gepoetst.

                  De andere heeft een compleet stappenplan en voor 100en of 1000en euros aan poetsspullen en is een week bezig om zijn auto te poetsen.

                  Lees anders eens op http://www.forum.carclean.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan met name de volgende 2 topics.
                  Volledig stappenplan handmatig wassen
                  http://forum.carclean.nl/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx

                  Volledig stappenplan machinaal poetsen
                  http://forum.carclean.nl/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500.aspx

                  Uiteraard kan je hiermee doen wat je wilt, leerzaam is het zeker :). Als je de auto wast met een goede microvezel spons, een emmertje goede shampoo en een emmertje spoelwater, een goede droogdoek, een goede wax en wat doeken ben je al een heel eind verder dan met de spons en wat turtle shampoo!

                  :jerry Ik ging met een simpel polijstbeurtje van een mat grijze naar een bijna hoogglans zilveren auto zou ik bijna zeggen. Ik kon ineens mijzelf zien in de lak :angel

                  #18033514
                  -BlendjuH-
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2008

                    @Looney wrote:

                    Ik kon ineens mijzelf zien in de lak :angel

                    En ? zat je haar nog goed ? :D

                    Kim , koop gewoon beter spul dan turtleshit volg misschien poetsclinic of kijk
                    of er een poetsjunkie bij jou in de buurt woont die je wat wil bijleren …
                    En kijk zoals wat er al aangeven is op diverse poetsforums en dan kom je een heel eind …
                    En t resultaat sta je van verbaasd :D :thumb

                    #18033515
                    Silver
                      Lid sinds:
                      7 July 2006

                      Ja idd, zón stappenplan van honderden euro’s is harstikke leuk..
                      maar ik ga gewoon klein beginnen, en koop af en toe is wat, en ga gewoon proberen.
                      komt wel goed.

                      #18033516
                      -BlendjuH-
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2008

                        Zo heb ik het ook gedaan …
                        Ik had eerst 1 bakje waar alles inzat maar nou zit ik al aan drie ;)
                        En dat gaat alleen maar meer worden :wors

                        #18033517
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          @Silver wrote:

                          Ja idd, zón stappenplan van honderden euro’s is harstikke leuk..

                          – 1 washandschoen € 12,50
                          – 500ml shampoo € 9,-
                          – 1 droogdoek € 17,-
                          – 1 stuk Clay € 7,-
                          – 1 liter Clay lube € 11,-
                          – 235ml wax € 20,-
                          Totaal : € 76,50

                          Met dit lijstje kan je zeker een jaar vooruit zelf als je iedere week je auto wast en 1x per maand je auto in de wax zet.
                          Met die wax doe je bijvoorbeeld al zeker 50 auto’s.

                          Dat “duur” is allemaal relatief…

                          #18033518
                          Silver
                            Lid sinds:
                            7 July 2006

                            Oh, dat valt idd reuze mee.
                            en ja ik heb idd op die sites zitten kijken, maar er is zoveel keuze.
                            en als je net als ik net begint, en eigenlijk nog niks weet, weet je echt niet waar je goed aan doen wat te kopen voor welke prijs.
                            Ik heb natuurlijk jaren gewoon Halfords zooi gebruikt.
                            maar met dit lijstje van Juffer kan ik wel wat mee, thx mate :thumb

                            #18033519
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              21 juli hebben we als Astra rijders een “poetsdag” in Almere.
                              Die dag zijn er ook workshops om te laten zien hoe bijvoorbeeld het handmatige 5 stappenplan werkt en uiteraard voor diegene ie het interessant vinden ook een stukje machinaal.

                              Allemaal zeer “basic” dingetjes maar erg leerzaam en vooral erg gezellig.
                              Mocht je interesse hebben dan mag je altijd een pb sturen.

                              Gr. Arjan

                              #18033520
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Ik vind inderdaad ook dat je als beginner niet weet waar te beginnen.
                                Er is zoveel troep en zoveel duur spul te koop… :( En als je het vraagt komen er weer 10 man met 40 verschillende merken waarvan ze allemaal vinden dat het goed is. Weet je nog niks..

                                Ook zit er bijna nooit een duidelijke gebruiksaanwijzing of zoiets bij. Tenminste.. Ik heb nu iets van megiuere (of hoe schrijf je dat) en daar staat hooguit op: apply to car. Ja duh!! Maar hoe dan? waarmee? Hoeveel? wanneer? Met wie? Hoeveel bier moet erbij gedronken worden? Hoe lang moet het intrekken? moet er water bij?
                                Allemaal vragen zonder antwoord… En dat vond ik duur spul..
                                Ik heb dat verhaal over machinaal waxen net even doorgekeken. Maar dat is eigenlijk ook al veeeeeel te uitgebreid. En gaat van dure producten uit.
                                Ik heb bijv. wel zo’n ding poetsding vd gamma. Maar geen dap50000. Hoe moet het dan? Zat ook geen gebruiksaanwijzing bij trouwens.. :D

                                #18033521
                                Juffer1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2006

                                  dat 10 man 40 producten aanbevelen houd je zowiezo. Als je aan 10 mensen op straat vraagt wat voor telefoon ze hebben krijg je ook verschillende merken.

                                  Met betrekking tot de gebruiksaanwijzing geef ik je helemaal gelijk, maar met heel veel zaken kom je er met gezond nadenken ook wel.
                                  Neem nou het autowassen, veel wassen met 1 emmer, 1 spons, 1 zeem en gooien na het wassen even de emmer met water over hun auto heen.
                                  Wat gaat er dan fout :
                                  – Je gaat het vuil wat je van de auto afhaalt via de spons terug op de auto smeren
                                  – Een spons heeft een zuigende werking waardoor vuil in de spons gaat zitten en bij het knijpen er weer uitkomt, terug op je auto dus
                                  – Een zeem trekt de lak en alles wat ertussen zit droog, bij 1 korrel zand dus gelijk krassen
                                  – Je gaat smerig water over een “schone” auto gooien

                                  Allemaal hele simpele dingen als je er iets langer over nadenkt. Datzelfde geldt voor heel veel andere poets zaken.
                                  Ik zie veel mensen om me heen hun auto lekker dik in de wax zetten en dan het liefst met een oud t-shirt weer afnemen.
                                  – Alleen de toplaag hard uit, en de laag die op je lak moet pakken krijgt niet eens de kans om uit te harden
                                  – Een tshirt is katoen en met katoen veroorzaak je alleen maar swirls / krassen.

                                  Even belangrijke stelregels voor het waxen : wax dun aanbrengen, liever 2x een dunne laag aanbrengen dan 1 dikke en om te bepalen hoelang een wax moet blijven zitten heb je de “swipetest”.

                                  Dat een product duur is wil zeker niet zeggen dat het ook beter is, in tegendeel zelfs.
                                  Vooral een merk als Mequiars & Smartwax hangen van dure merchandising aan elkaar en die betaal je als klant.

                                  Wat betreft je laatste opmerking, je hebt poetsmachines en poetsmachines. Belangrijkste verschil zit hem in de bewegingen die zo’n machine maakt. Globaal heb je een excentrische (zoals de DAP en de G220) en roterende machines (rotary / flex).
                                  Een excentrische is 99% foolproof, met een roterende machine moet je echt goed weten waar je mee bezig bent omdat daar zeer grote kans op serieuze lakschade op de loer ligt.
                                  Overigens zijn zo’n zacht schapen wollen hoesje (pad) en papier echt killing voor je lak .

                                  Bij een DAP zit trouwens een hele mooie handleiding waar alle stappen en toerentallen in worden uitgelegd.
                                  http://www.dap500.nl/HandleidingDAP500.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  #18033522
                                  Eamane
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 February 2012

                                    Wat wij gedaan hebben dat we begonnen (zagen ook door de bomen het bos niet meer!) is een starters set van Poor Boys gekocht(supersample kit). Daar zit echt alles in om te kunnen beginnen. Kan je eea proberen enzo :)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.