Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › waarbij op te letten bij aankop van cali turbo 4×4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2010 om 12:09 #17600895
origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Het is gewoon geen rag spul, vind het wel jammer om met name de lets afgetrapt zien te worden. Het is meer een collectorsitem imo.Als je wil racen, koop dan een Honda of BMW 3 serie ofzo.
maar die zijn niet vooruit te branen hahi,
en alsof een honda integra moter geen collecoritem is..:vertag
Ik heb het ook over de auto en alles. Die Honda hokken zie je toch een stuk meer dan Calibras
idd das waar,
30 januari 2010 om 12:11 #17600896en alsof een honda integra moter geen collecoritem is.
wou zeggen daar rijden er 10x meer van als van GOEDE Calibra Turbo 4×4’s
Willem
30 januari 2010 om 12:50 #17600897wat ben ik tog blij met mijn turbo als ik dit soort topics lees :wub
30 januari 2010 om 15:30 #17600898hoezo wat is er dan met je turbo?
ow waar zijn deze 4 keer 4 onderdelen te vinden? zijn er liefhebbers die nog op vooraad van zulke onderdelen hebben?
ik verwacht wel dat er iets kaduuk gaat zeer binnekort met zijn rijgedrag.
30 januari 2010 om 15:52 #17600899ow heb trouwens een leuke site gevonden voor onderdelen
http://www.calibraturboclub.nl/calibraonderdelen/
het is wel een 1.5 uur rijden, maar het staat genoteerd:D
30 januari 2010 om 20:05 #17600900dat is al een oude bekende hier!!
Hennie boomkamp Auto’s
Willem
30 januari 2010 om 20:45 #17600901Ben er vandaag nog langs geweest, weer leuke weetjes opgestoken over spiegels en de koffie was lekker :)
30 januari 2010 om 22:08 #17600902Ik heb sinds maandje ook een 4×4.
Gelukkig lag er sneeuw, dus konden mooi zien dat met wegrijden alle 4 de wielen draaien. En ja horen of de Turbo het doet natuurlijk :). Helaas hebben wij ook pech, want zit iets mis in de verdeelbak. Bak is er uit en maandag gaan we er naar kijken..
31 januari 2010 om 01:26 #17600903wiens rijgedrag ???
origineel gepost door Sheto
hoezo wat is er dan met je turbo?ow waar zijn deze 4 keer 4 onderdelen te vinden? zijn er liefhebbers die nog op vooraad van zulke onderdelen hebben?
ik verwacht wel dat er iets kaduuk gaat zeer binnekort met zijn rijgedrag.
31 januari 2010 om 11:36 #17600904origineel gepost door 16VCalibra
wiens rijgedrag ???origineel gepost door Sheto
hoezo wat is er dan met je turbo?ow waar zijn deze 4 keer 4 onderdelen te vinden? zijn er liefhebbers die nog op vooraad van zulke onderdelen hebben?
ik verwacht wel dat er iets kaduuk gaat zeer binnekort met zijn rijgedrag.
de buurjongen uiteraard…
31 januari 2010 om 12:55 #17600905origineel gepost door Sheto
de buurjongen uiteraard…
bij deze bied ik alvast 100 euro voor zijn aankomende calibra turbo,die waarschijnlijk over 3 maanden helemaal afgetrapt is…
31 januari 2010 om 13:52 #17600906ZO :swear:fy1 JAMMER DIT…
Laat hem lekker zo’n golf 3 aftrappen, zijn er genoeg van…Laat hem daar 1 van kopen die ook niet te zeldzaam is…1.6 ofzo…
31 januari 2010 om 13:56 #17600907denk niet dat hij het weg gaat doen. het wordt wel een blijvertje, dus vandaar dat we ook zoeken war onderdelen verkrijgbaar zijn:angel
31 januari 2010 om 19:10 #17600908hennie boomkamp doet 4×4 bakken en heeft nog wel eens een goeie 6 bak,.
dif achter kan maar hoeft niet.
assen zijn intressant als reserve delen
ik rij ook wel eens door , draai ook wel eens 6800tpm. maar kapot gaan?
toch is een aanschaf van een turbo het goed overdenken waard!!31 januari 2010 om 20:14 #17600909altijd eerst netjes warm rijden voordat je wilt trappen. heb een xe gehad voor een jaar ging niks aan stuk. nu een let bijna 14 maanden ook nog niks kapot gegaan motorisch (afkloppen) ;). en ja de 4×4 moet je geen klappen laten vangen want dat houd ie niet egt lang vol… mijn 4×4 doet t nog steeds met bijna 155 dkm op de teller :wub en hij is nog een originele hollandse ook :D
31 januari 2010 om 21:41 #17600910Het bedrijf waarover gesproken wordt zit niet in zweden, maar in zwitserland :) 2500km zuidelijker. Het heet Hurlimann, of Dolfbrunnen garage. Daar kan je terecht voor alles wat met de 4×4 en de f-28 te maken heeft.
Maar eigenlijk kan je alles voor een turbo krijgen bij Hennie Boomkamp.
Goed onderhoud van de auto is het allerbelangrijkst. met name de 4×4. Ieder jaar verdeelbak olie verversen is zeer verstandig! iedere 5 jaar of 60.000 km de drukbol vervangen die de 4×4 aanstuurd.
verder is net als voor iedere auto juist onderhoud van de motor ook belangrijk voor behoud ervan. mijn turbo heeft inmiddels 206.000 km gelopen. (in 2004 gekocht met 129.000) en ik durf mijn handen wel voor in het vuur te steken dat mijn motor in een zeer goede conditie is. (heeft nog nagenoeg geen olieverbruik, en nog 215 pk terwijl hij origineel is)
het verhaal over inejctoren is prima te zien op een tech 1, bij het uitlezen is het mogelijk te zien hoeveel opbrengst de injectoren hebben.
Het verhaal van de banden is al verteld. let ook op dat er 4 dezelfde banden opzitten. het kan zijn dat ondanks dat banden hetzelfde mm profiel hebben zo toch meer dan 2% verschil in rolomtrek hebben. (dat is het maximaal toegestane verschil)
wat ik las over proberen de wielen te laten spinnen om te kijken of het werkt is echt kansloos. Als je eventuele toekomstige auto gelijk over de zeik wil helpen moet je dat vooral doen.
IJs uitgezonderd, bij een normale weg gaat het echt niet niet zomaar spinnen namelijk.
veel succes met de zoektocht, en wees verstandig :afro
31 januari 2010 om 22:49 #17600911origineel gepost door robbyrood
hennie boomkamp doet 4×4 bakken en heeft nog wel eens een goeie 6 bak,.
dif achter kan maar hoeft niet.
assen zijn intressant als reserve delen
ik rij ook wel eens door , draai ook wel eens 6800tpm. maar kapot gaan?
toch is een aanschaf van een turbo het goed overdenken waard!!4 x 4 bakken kun je ook gewoon bij een motorrevisiebedrijf laten reviseren. Weet niet wat het prijskaartje verschil is met Boomkamp, dat niet.
31 januari 2010 om 22:51 #17600912origineel gepost door 16VCalibra
altijd eerst netjes warm rijden voordat je wilt trappen. heb een xe gehad voor een jaar ging niks aan stuk. nu een let bijna 14 maanden ook nog niks kapot gegaan motorisch (afkloppen) ;). en ja de 4×4 moet je geen klappen laten vangen want dat houd ie niet egt lang vol… mijn 4×4 doet t nog steeds met bijna 155 dkm op de teller :wub en hij is nog een originele hollandse ook :DIdd. Maar met trappen kan alles kapot…. ;)
31 januari 2010 om 23:52 #17600913origineel gepost door macoe16v
Het bedrijf waarover gesproken wordt zit niet in zweden, maar in zwitserland :) 2500km zuidelijker. Het heet Hurlimann, of Dolfbrunnen garage. Daar kan je terecht voor alles wat met de 4×4 en de f-28 te maken heeft.Maar eigenlijk kan je alles voor een turbo krijgen bij Hennie Boomkamp.
Goed onderhoud van de auto is het allerbelangrijkst. met name de 4×4. Ieder jaar verdeelbak olie verversen is zeer verstandig! iedere 5 jaar of 60.000 km de drukbol vervangen die de 4×4 aanstuurd.
verder is net als voor iedere auto juist onderhoud van de motor ook belangrijk voor behoud ervan. mijn turbo heeft inmiddels 206.000 km gelopen. (in 2004 gekocht met 129.000) en ik durf mijn handen wel voor in het vuur te steken dat mijn motor in een zeer goede conditie is. (heeft nog nagenoeg geen olieverbruik, en nog 215 pk terwijl hij origineel is)
het verhaal over inejctoren is prima te zien op een tech 1, bij het uitlezen is het mogelijk te zien hoeveel opbrengst de injectoren hebben.
Het verhaal van de banden is al verteld. let ook op dat er 4 dezelfde banden opzitten. het kan zijn dat ondanks dat banden hetzelfde mm profiel hebben zo toch meer dan 2% verschil in rolomtrek hebben. (dat is het maximaal toegestane verschil)
wat ik las over proberen de wielen te laten spinnen om te kijken of het werkt is echt kansloos. Als je eventuele toekomstige auto gelijk over de zeik wil helpen moet je dat vooral doen.
IJs uitgezonderd, bij een normale weg gaat het echt niet niet zomaar spinnen namelijk.
veel succes met de zoektocht, en wees verstandig :afro
ja sorry ik wist het niet meer zeker, ik d8 ik roep het maar, vast wel iemand die het exact weet wat ik bedoel :P thnx
1 februari 2010 om 08:44 #17600914@ macoe16v
Bedankt voor de duidelijke uitleg .daarnaast heb boomkamp gebeld en die vertelde ook ongeveer hetzelfde, maar een verdeelbak kost bij hem 900 euro incl het inleveren van je huidige, dus dat zijn geen goedkope grappen. Denk dat we toch gaan neigen naar een die het nog doet:P met een duidelijke onderhoudsgeschiedenis.
1 februari 2010 om 14:24 #17600915om dan binnen afzienbare tijd alsnog naar hennie boomkamp te moeten omdat de goede bak evengoed om zeep is geholpen.
Als iemand een woeste rijstijl heeft is het niet slim om een Cali Turbo te halen. Is toch wel wat delicate techniek. En ook zonde wel.2 februari 2010 om 08:05 #17600916nou een beetje trappen moet het wel kunnen hebben:agent maar met 4 spinnende wielen optrekken wordt er ook niet mee bedoeld. Er zal wel transmissie/ 4×4/ motor olie ververst worden bij aankoop.
Het weer zit ook niet mee de laatste tijd. In de regen auto kopen :( -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.