Waar op letten bij aanschaf 2e hands ZAFIRA

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Waar op letten bij aanschaf 2e hands ZAFIRA

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223536
    johan 69
      Lid sinds:
      16 July 2010

      Beste Mensen.

      Wij willen een 2e hands zafira gaan aanschaffen waar moeten wij op letten?
      De zafira komt bij een mitsubushi garage dealer vandaan en is van feb 2006.
      Het is een 2.2 automaat.
      Hij heeft 87.000 km gelopen.
      Hoeveel km kunnen auto’s tegenwoordig rijden???
      Er zit een onderhouds boekje bij en ook een NAP pas.
      De vraagprijs is €15.950 is dit veel of weinig????

      We gaan een renault scenic inruilen, wat een rampen auto is dat zeg!
      Ik hoop spoedig op jullie reacties en tips en adviezen.

      Hartelijke groet.
      Johan.:wors:wors:thumbup

      #17699999
      iceberg
        Lid sinds:
        16 May 2010

        Hallo

        ik heb zelf ook nog niet zolang een zafira 2006 2,2 automaat gewoon gekocht bij opel dealer fred jansen in huizen.
        waar moet je op letten?ermee rijden luisteren alles goed proberen (bij mij bleek later dat de airco het niet deed magneet schakel kapot)
        en ik hoorde een stabilisatorstang rammelen heb alles zelf gemaakt en een beurt uitgevoerd toen kon der aardig wat van de priijs af en rijd er nu 3 maanden met plezier in.

        gaat niet zo om de vraagprijs toch?
        maar meer wat moet je bij je scenic geven…

        onderhoudsboekje en nap (kloppende!!) heb ik ook en mijne is van eerrste eigenaar die heb ik eerst gebeld ….en vraag anders voor garantie of net als ik neem risico en geen garantie maar wel betere prijs..

        ben benieuwd en wat zit er allenmaal op?

        mvg

        #17700000
        twistam
          Lid sinds:
          18 June 2007

          Zwakke punten v/d Zafira-B weet ik eigenlijk niet. Gewoon testen wat je bij alle auto’s zal testen, dus alle knopjesking:. Tevens, rijdt met radio uit! Hierdoor kan je bijv. een klein rammeltje wel horen, die je met radio niet hoort.
          87DKM is niks, als er normaal met de auto is omgegaan, dus niet afgetrapt kan hij zeker 3x danwel 4x deze stand hebben.
          Ben je specifiek opzoek naar een automaat? Want op de 2.2 zit wel een ouderwetse 4-traps automaat, terwijl de handbak 6 verzetten heeft. Als ik eerlijk ben vindt ik een vraagprijs van 16K té veel. De vraagprijs voor de Zafira die mijn ouders onlangs hebben gekocht was €10950. Dit was dan wel een 1.9CDTI 88KW Cosmo van 9-2006 met 162DKM. Uiteindelijk hebben we er €9950 voor betaald.

          En ook niet van onbelang, wat voor uitvoering betreft het? Met welke opties?

          Mvg,
          Martijn

          #17700001
          johnnyzafira
            Lid sinds:
            19 August 2009

            Voor een 2.2 automaat is €16000 echt niet te veel geld hoor. Bovendien zoals Iceberg al vertelde gaat het erom wat je erbij moet leggen toch..
            Mijn Zafira is van 2005 met soortgelijke km stand, heeft weliswaar veeeel opties, maar is een 1.6! Voor deze auto krijg ik al €14000 inruil terug op een model van 2008.

            Waar je op moet letten zijn idd de stabilisatorstangetjes (willen weleens klapperen), het dashboardkastje (wil weleens niet goed sluiten) en de, indien aanwezige, middenarmsteun wil weleens doorzakken.
            Dit is bij mijn auto destijds allemaal onder garantie vervangen.

            Verder is de Zaf-B een ontzettend heerlijke, strak sturende, auto.

            Succes

            #17700002
            johan 69
              Lid sinds:
              16 July 2010

              Beste mensen.

              Heel hartelijk bedankt voor de reacties.
              Gisteren 16-7 zijn wij voor de zafira wezen kijken en hebben hem gekocht.(JOEPPIE).
              Jezus wat een heerlijke strakke auto.
              We hebben voor onze renault € 7500 terug gekregen en moeten nu €8800 bijbetalen.
              Echter de auto had enkel krasjes en putjes deze worden door de dealer weggewerkt en overgespoten kosten rond de €1200 voor rekening van de dealer.
              En inderdaad het klepje van het dashboard kastje was ook kapot, hier komt een nieuwe in.
              Het betreft een zafira business.
              Volgende week zaterdag gaan we hem ophalen.

              Hartelijke groeten Johan.

              Ps weet iemand waar ik een update of recente versie cd voor de navigatie kan krijgen???systeen cd70.

              #17700003
              dutch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 July 2005

                Welkom bij het Zafira Rijders Gilde

                #17700004
                twistam
                  Lid sinds:
                  18 June 2007

                  Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! En, we want :kewlpics
                  Over de Navi update, bij de dealer kan je wel een nieuwe CD bestellen van de BENELUX, of een set cd’s voor heel Europa. Echter betaal je er wel de hoofdprijs voor.
                  Zelf heb ik ze gedownload, echter mag daar hier op het forum niet over gesproken worden:P.
                  Als je interesse hebt stuur je maar PM

                  #17700005
                  hennyw
                    Lid sinds:
                    18 June 2009

                    gefeliciteerd, maar….
                    vraagprijs is 15950 euro.
                    je krijgt terug 7700 euro voor je renault.
                    kom ik toch op 8250 euro bij betalen.
                    en jij moet 8800 euro bij betalen.
                    lijkt me 550 euro te veel toch…..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.