Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Waar moet je ook alweer op letten bij een Z19DTH?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2015 om 06:06 #17273209
Dag lieve forum vrienden,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Dat komt omdat mijn huidige Vectra me kopzorgen levert en hij gaat weg. Er is helaas veel mee mis, staat inmiddels boven de 3 ton en is weer aan de beurt voor een nieuwe distributieriem. Het is het niet waard om alles te laten fixen.
Nu gaan we vandaag naar een C2 kijken in Duitsland, maar waar moet ik ook al weer op letten bij een Z19DTH? DMF, thermostaat weet ik zo. Hoe weet ik of de wervelkleppen/inlaatspruitstuk goed is? En hoe heet dat in het Duits, hahaha king:
20 augustus 2015 om 06:41 #18294003Wervelkleppen (zwart / vettig rondom de asjes), Distri, is de waterpomp mee vervangen, Dubbelmassavliegwiel, olielekkage Turbo, Motorstoringen, Werkt alles op de auto, Febroken veren, versleten stabilisatorrubbers, eigenlijk een volledige uitleescheck doen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 augustus 2015 om 06:47 #18294004Hee Wim, bedankt voor je snelle reactie.
Sorry, ik ben technisch een beetje een newbie… Ik weet niet eens waar de wervelkleppen zitten en of ik die zo bij een proefrit kan bekijken. Kun je me dat vertellen/laten zien?
KM stand is 153.000. Distri is vervangen bij 120.000 km staat er bij.
Ik denk dat ik mn OPCOM maar meeneem om een uit te lezen, maar als die verkoper (handelaar) een beetje slim is, zorgt ie dat eventuele storingen al gereset zijn.
20 augustus 2015 om 06:56 #18294005Ik heb al wat gevonden Wim, dit documentje kwam ik in een ander topic tegen:
http://download.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 augustus 2015 om 07:14 #18294006Ze schrijven in dat document dat je moet controleren of de wervelkleppen vrij kunnen bewegen. Hoe kun je dat controleren zonder motor open te halen?
20 augustus 2015 om 08:27 #18294008AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je bovenop de motor kijkt. Wel eerst de afdekplaat weghalen. Zie je rechts een dikke zwarte slang is van de turbo en loopt langs de accu. Als je die volgt kom je bij het inlaatspruitstuk. Als je dan tussen de inlaat en de motor kijkt. Kun je zien waar de wevelkleppen zitten en of het bedienings stangetje er nog op zit. En om te zien of dat nog werkt iemand laten gas geven
20 augustus 2015 om 10:14 #18294007wervelkleppen = drallklappen
inlaatspruitstuk – ansaugbrucke / ansaugkrummer (met puntjes op de u :D20 augustus 2015 om 10:18 #18294009Dank allen!
Helaas gaat het hele verhaal niet door… Verkoper gebeld, blijkt dat er in de auto gerookt is. Als niet roker is dat not done…
We kijken verder!
21 augustus 2015 om 08:00 #18294010Laat je daar een auto voor staan?
Ik ben ook een niet roker, maar als de auto gewoon erg mooi en goed is, dan laat ik de binnenkant wel reinigen en klaar.21 augustus 2015 om 21:21 #18294011Je kan bij een goed poetsbedrijf wel een ozobehandeling laten doen, dan heb je alle nare luchtjes eruit.
Airco even schoon laten maken en een nieuw interieurfilter erin. Zonde om een auto daarvoor te laten
staan.21 augustus 2015 om 23:21 #18294012Kan me voorstellen, rook komt overal. Je kan het maskeren met allerlei behandelingen maar het zit er nog steeds in.
Van vloer tot hemelbedekking van luchtroosters tot de knopjes overal een lekkere laag nicotine met 1001 soorten chemicalien, lekker smeuig. Kill it with fire! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.