Waar moet je ook alweer op letten bij een Z19DTH?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waar moet je ook alweer op letten bij een Z19DTH?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273209
    CAlberts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2010

      Dag lieve forum vrienden,

      Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Dat komt omdat mijn huidige Vectra me kopzorgen levert en hij gaat weg. Er is helaas veel mee mis, staat inmiddels boven de 3 ton en is weer aan de beurt voor een nieuwe distributieriem. Het is het niet waard om alles te laten fixen.

      Nu gaan we vandaag naar een C2 kijken in Duitsland, maar waar moet ik ook al weer op letten bij een Z19DTH? DMF, thermostaat weet ik zo. Hoe weet ik of de wervelkleppen/inlaatspruitstuk goed is? En hoe heet dat in het Duits, hahaha king:

      #18294003
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Wervelkleppen (zwart / vettig rondom de asjes), Distri, is de waterpomp mee vervangen, Dubbelmassavliegwiel, olielekkage Turbo, Motorstoringen, Werkt alles op de auto, Febroken veren, versleten stabilisatorrubbers, eigenlijk een volledige uitleescheck doen.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18294004
        CAlberts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2010

          Hee Wim, bedankt voor je snelle reactie.

          Sorry, ik ben technisch een beetje een newbie… Ik weet niet eens waar de wervelkleppen zitten en of ik die zo bij een proefrit kan bekijken. Kun je me dat vertellen/laten zien?

          KM stand is 153.000. Distri is vervangen bij 120.000 km staat er bij.

          Ik denk dat ik mn OPCOM maar meeneem om een uit te lezen, maar als die verkoper (handelaar) een beetje slim is, zorgt ie dat eventuele storingen al gereset zijn.

          #18294005
          CAlberts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2010

            Ik heb al wat gevonden Wim, dit documentje kwam ik in een ander topic tegen:

            http://download.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18294006
            CAlberts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2010

              Ze schrijven in dat document dat je moet controleren of de wervelkleppen vrij kunnen bewegen. Hoe kun je dat controleren zonder motor open te halen?

              #18294008
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Als je bovenop de motor kijkt. Wel eerst de afdekplaat weghalen. Zie je rechts een dikke zwarte slang is van de turbo en loopt langs de accu. Als je die volgt kom je bij het inlaatspruitstuk. Als je dan tussen de inlaat en de motor kijkt. Kun je zien waar de wevelkleppen zitten en of het bedienings stangetje er nog op zit. En om te zien of dat nog werkt iemand laten gas geven

                #18294007
                SigNumberOne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2011

                  wervelkleppen = drallklappen
                  inlaatspruitstuk – ansaugbrucke / ansaugkrummer (met puntjes op de u :D

                  #18294009
                  CAlberts
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2010

                    Dank allen!

                    Helaas gaat het hele verhaal niet door… Verkoper gebeld, blijkt dat er in de auto gerookt is. Als niet roker is dat not done…

                    We kijken verder!

                    #18294010
                    Wess1988
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2014

                      Laat je daar een auto voor staan?
                      Ik ben ook een niet roker, maar als de auto gewoon erg mooi en goed is, dan laat ik de binnenkant wel reinigen en klaar.

                      #18294011
                      ckadett16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 August 2005

                        Je kan bij een goed poetsbedrijf wel een ozobehandeling laten doen, dan heb je alle nare luchtjes eruit.
                        Airco even schoon laten maken en een nieuw interieurfilter erin. Zonde om een auto daarvoor te laten
                        staan.

                        #18294012
                        SimpleFace
                          Lid sinds:
                          14 July 2014

                          Kan me voorstellen, rook komt overal. Je kan het maskeren met allerlei behandelingen maar het zit er nog steeds in.
                          Van vloer tot hemelbedekking van luchtroosters tot de knopjes overal een lekkere laag nicotine met 1001 soorten chemicalien, lekker smeuig. Kill it with fire!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.