Waar behandelen jullie je auto mee. Lak rubbers ramen etc

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waar behandelen jullie je auto mee. Lak rubbers ramen etc

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210905
    rezz
      Lid sinds:
      30 September 2006

      Daar was ik even nieuwsgierig naar.

      Ik gebruik zelf.
      wassen. van turtle

      Polijsten. AutoGlym

      Krassen etc. commedant.

      Velgen quick wax van nanotech.

      Rubbers .quick and wet.

      Banden zelf. ook quick and wet.

      Motorblok .engine cleaner w3 of iets.

      Ik zit zelf te denken om alles van meguiars te kopen van sop tot klei en was.

      wat is jullie ervaringen hiermee en met wat maken jullie je auto schoon.

      #17503780
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        ik met ICE van turtlewax, kan je de volledige wagen simoniseren in volle zon en je kan je rubbers en interieur er ook mee doen. Zéér goed spul

        http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,1,1

        #17503781
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          geen iedee wat ik gebruik,

          maar en kamaraad van me werkt bij een autopoets bedrijf. en daar komt het weg,

          dus het is wel profecioneel spul, dus zal wel goed zijn,:vertag poets

          en voor de rest gebruik ik dat ook op de ramen, ideaal,

          ik heb een soort biologisch goedje voor m,n cabrio dak, wat ik ook op de rubbers doe,
          (kweet ook niet hoe dat heet)

          en voor de moter ruimte gewoon remreiniger van de action :wors

          velgen spuit ik af met het programma velgen reinigen :D in de wasbox :P

          #17503782
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Merquiars !

            #17503783
            Silverspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 June 2009

              voor de velgen gebruik ik sonax xtreme velgenreiniger, voor de banden wet ’n black van turtle en voor de lak ben ik nog aan het kijken wat ik het beste vind, eerst die irritante wasstraat krasjes maar eens wegpoetsen/polijsten :D oja de rubbers doe ik eens in de zoveel tijd een keertje met siliconenspray, werkt perfect.

              #17503784
              GTS Power
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                mijn uitrusting:

                klei+detailer……………(Merquiars) voor reiniging
                ultimed compound……(Merquiars) polijsten
                swirl x…………………….(Merquiars) polijsten
                smart wax………………(smartwax) bescherming en glans
                smart one……………….(smartwax) wax verzegeling en glans
                rimwax…………………..(smartwax) bescherming en glans
                bumperspray…………..(grand prix) kunstof delen goed zwart houden
                tyre shine……………….(grand prix) bandenzwart
                velgenreiniger…………(grand prix) voor reiniging(werkt zeer goed icm een verfkwast)
                autodroogdoek………..(onbekend) voor een streep en kalkloos resultaat
                mircrofiberdoeken…….(smartwax) voor het uitpoetsen
                Microfiber sponzen…..(smartwax) voor het inpoetsen
                ben vast wel wat vergeten:hmmz

                het lukt me hier meestal wel mee:D

                #17503785
                kawazxr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2004

                  Ook Merquiars !

                  #17503786
                  opel_omega_steinmetz
                    Lid sinds:
                    22 March 2007

                    Mijn stappen plan:

                    Verdeeld over 2 dagen…………

                    Stap 1
                    Begonnen met het demonteren van de auto.
                    Hierbij kun je denken aan de verlichtingsunits, kentekenplaten, sideskirts, grill, roosters onder de koplampen, mistlampen, roosters naast de mistlampen, spiegels, velgen, de zwarte lijsten om de portieren etc.

                    Stap 2
                    Nadat dit alles was gedemonteerd heb ik aller eerst de auto, en gedemonteerde zaken zeik nat gemaakt met water en vervolgens gewassen met HG autoshampoo. Daarna de auto afgespoeld met veel water en droog gezeemd.

                    Stap 3
                    Toen de Omega weer goed droog was ben ik deze gaan behandelen met Autoglym Super Resin Polish. Vervolgens de polish weer uitgepoetst wat al een mooie basis gaf.

                    Stap 4
                    Nu diende de auto weer ontvet te worden. Deze stap wordt door velen overgeslagen.
                    In mijn geval heb ik het product Pre-clean van Autoglym gebruikt. Deze Pre-clean heeft zoals gezegd een ontvettende werking en breekt de auto beschermingslaag af ! Waarom zou je dit willen hoor ik je denken: om het simpele feit dat je dan echt helemaal op de basis zit, en vanuit hier naar perfectie kunt gaan werken.

                    Na het behandelen met de Pre-clean de auto weer afgespoeld met veel water. Uiteraard na die tijd weer drooggezeemd.

                    Stap 5
                    Vervolgens de auto behandeld met Autoglym High Definition Wax, hier is wel wat tijd in gaan zitten. Autoglym High Definition Wax is namelijk een vaste wax waarvan het hoofdbestanddeel Carnauba is.

                    Stap 6
                    Om stap 5 extra tot zijn recht te laten komen de auto nog afgetopt met Waxoyl lakverzegeling.
                    Deze geeft tevens recht op 2 jaar garantie tegen het verkleuren van de lak.
                    Weet niet of dit voor de particulier te krijgen is, maar ook hier bood mijn werk weer uitkomst. (ter vergelijking, een potje halfords wax kost je 7,99 euro een waxoyl behandeling 450 euro)

                    Stap 7
                    De ramen moeten natuurlijk ook weer glashelder en streeploos zijn.
                    Hiervoor grootmoeders huismiddel gebruikt: warmwater met een scheut azijn.
                    Daarna de ramen hoogglans oppoetsen met een zachte doek.

                    Stap 8
                    De kunststofdelen en banden kunnen natuurlijk niet achter blijven. Hier voor heb ik Autoglym Vinyl & Rubber Care en Autoglym Bumpercare gebruikt.

                    Stap 9
                    Natuurlijk vergeten we de chromen strips en dergelijke niet. Deze behandel ik met Belgom.
                    Voor mij op dit vlak geen Mequiars en Autoglym meer.

                    Stap 10
                    Nu was het interieur aan de beurt, aller eerst het dashboard afgenomen met een vochtige doek. Daarna de ventilatieroosters en dergelijke schoongemaakt met een zachte kwast. na een goede zuigbeurt het leder van de auto behandeld. Allereerst het leer schoongemaakt met Autoglym Leather Cleaner. Dit om het aanwezig vuil los te weken. Daarna het leder behandeld met Autoglym Leather Care Cream. Deze geeft in mijn ogen een mooie matte look en verzorgt ook goed.

                    Stap 11
                    Nu de velgen, dus deze eerst maar schoongemaakt met, ja je raad het al: Autoglym Wheelcleaner. Wheelcleaner is niets anders als velgenzuur. Na de velgen hiermee te hebben behandeld ze goed afgespoten met veel water. De velgen vervolgens met stevig wat autoshampoo gewassen en vervolgens ook in de Autoglym High Definition Wax gezet.

                    Stap 12
                    Het moter compartiment wat bijgewerkt. Hiervoor gebruik ik zaken als Ajax allesreiniger, Autoglym High Definition Wax en Autoglym Bumper Care.

                    Stap 13
                    Alle delen zijn behandeld en de auto kan nu weer in elkaar worden gezet.

                    Stap 14
                    Ze de auto achter in de tuin, pak een Warsteiner en een tuinstoel en geniet van 2 dagen werk.

                    #17503787
                    Myszek
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2007

                      Wow! Uitgebreid zeg!

                      Ik zou de Vec ook graag zo doen (al is het maar eens per jaar, met gewone wasbeurten tussendoor). Maar ik heb de pest dat ik 12-hoog woon en ik dus iedere keer op en neer met emmertjes zou moeten (wat dus niet gaat gebeuren! ;)). En om nou een hele ochtend bij de pomp in de wasbox te staan zal me ook niet in dank worden afgenomen.

                      #17503788
                      rezz
                        Lid sinds:
                        30 September 2006

                        Stap 14
                        Ze de auto achter in de tuin, pak een Warsteiner en een tuinstoel en geniet van 2 dagen werk.

                        een heiny voor mij dan. :)

                        #17503789
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          origineel gepost door Myszek
                          Wow! Uitgebreid zeg!

                          Ik zou de Vec ook graag zo doen (al is het maar eens per jaar, met gewone wasbeurten tussendoor). Maar ik heb de pest dat ik 12-hoog woon en ik dus iedere keer op en neer met emmertjes zou moeten (wat dus niet gaat gebeuren! ;)). En om nou een hele ochtend bij de pomp in de wasbox te staan zal me ook niet in dank worden afgenomen.

                          gaat een lange tuinslang worden :jerry

                          metertje of 50 :D

                          oh . . . ontopic . . . meguiars all of it

                          #17503790
                          Myszek
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2007

                            origineel gepost door sw_reijnders

                            gaat een lange tuinslang worden :jerry

                            metertje of 50 :D

                            Inderdaad, en dan kan ik ‘m na afloop nog geeneens op het balkon zetten om m’n werk te bewonderen! :P

                            #17503791
                            sw_reijnders
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 October 2005

                              origineel gepost door Myszek

                              origineel gepost door sw_reijnders

                              gaat een lange tuinslang worden :jerry

                              metertje of 50 :D

                              Inderdaad, en dan kan ik ‘m na afloop nog geeneens op het balkon zetten om m’n werk te bewonderen! :P

                              dat kan . . . of je zet een tuinstoel op de parkeerplaats met je mobieltje in je hand en iedere keer als je een nieuw pilsje wil bel je je vriendin ;)

                              #17503792
                              Myszek
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 August 2007

                                origineel gepost door sw_reijnders

                                origineel gepost door Myszek

                                origineel gepost door sw_reijnders

                                gaat een lange tuinslang worden :jerry

                                metertje of 50 :D

                                Inderdaad, en dan kan ik ‘m na afloop nog geeneens op het balkon zetten om m’n werk te bewonderen! :P

                                dat kan . . . of je zet een tuinstoel op de parkeerplaats met je mobieltje in je hand en iedere keer als je een nieuw pilsje wil bel je je vriendin ;)

                                hahaha, ze zou het nog doen ook!

                                #17503793
                                rezz
                                  Lid sinds:
                                  30 September 2006

                                  :D:D:D

                                  Owja kent iemand dit product =

                                  Bilt-Hamber – Auto-Clay Soft – 180g

                                  #17503794
                                  sw_reijnders
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 October 2005

                                    ik heb goede ervaringen met meguiar’s clay.

                                    #17503795
                                    Silverspeed
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 June 2009

                                      vind het opzich al teveel tijdrovend om er echt 2 dagen aan te werken, heb het vaak na 1 dag al gehad :D

                                      maar stap 11 zou ik zelf niet doen met zuren in de velgenreiniger, omdat als je dit telang erop laat zitten je velgen weg kunt doen omdat ze er nooit meer als nieuw uit gaan zien.

                                      #17503796
                                      GTS Power
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 May 2008

                                        ik vond mijn 6 uurtjes non-stop poetsen al genoeg:agent
                                        maar dan demonteer ik ook niet men halve auto:angel

                                        #17503797
                                        Harleyray
                                          Lid sinds:
                                          26 December 2007

                                          Ik gebruik eigenlijk alleen meguiars.

                                          Maar voor de velgen gebruik ik, lach niet, Dasty (de gele) van de Wibra. Geweldig spul. Op de velg sprayen eventjes in laten trekken en je spoelt de troep er zo van af. En dat voor nog geen 2 euro per flacon

                                          #17503798
                                          Ali-GSI
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            ik zie hier dat men altijd velgenreinigers gebruikt met zuren er in… maar behandelen jullie je wielen ook nog na dan? Of gewoon onbeschermd?

                                            Wat zal dat zuur op den duur doen denk je? ;) Gaat geheid je lak aantasten… Daarom gewoon ff bij mij komen voor een bussie Rim Wax van Smartwax en en bussie Purple Rain Velgenreiniger… Dit is niet zuur, en werkt perfect met de rimwax.

                                            Wil je hier meer over weten kom dan naar de Smartwax Open dag bij mij op de zaak.

                                            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109528&page=1#pid1457151

                                            Zeer zeker de moeite waard!

                                            En het wil niet zeggen dat ik Meguiars ineens laat vallen ofzo, alleen heb ik Smartwax gewoon iets hoger zitten qua kwaliteit… Het is dan ook weer een paar eurotjes duurder :P

                                            #17503799
                                            CubeVectra
                                              Lid sinds:
                                              28 July 2009

                                              @Harleyray : dan moet ik toch eens bij de Wibra binnenlopen, want mijn velgen kunnen wel een beurtje gebruiken. Ga het zeker proberen!:thumbup

                                              #17503800
                                              opel_omega_steinmetz
                                                Lid sinds:
                                                22 March 2007

                                                origineel gepost door Ali-GSI
                                                ik zie hier dat men altijd velgenreinigers gebruikt met zuren er in… maar behandelen jullie je wielen ook nog na dan? Of gewoon onbeschermd?

                                                Wat zal dat zuur op den duur doen denk je? ;) Gaat geheid je lak aantasten…

                                                Mijn eigen velgen behandel ik altijd met vaste wax na die tijd.

                                                Dat het je lak aantast ben ik niet met je eens, dat gebeurt wanneer je het niet goed gebruikt, of goed afspoelt.

                                                In het weekend maak ik bij Bleeker meestal de bedrijfsbus en demo schoon. Deze doe ik elke week met velgenzuur, en dit voor al meer als een jaar lang ! Hier kun je niets van zien.

                                                Dus dat het geheid je lak aantast is niet waar, je moet het alleen met verstand gebruiken.

                                                Ik kom denk ik wel op je ”open dag” kun je zelf mijn velgen eens bekijken.

                                                #17503801
                                                Juffer1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 July 2006

                                                  origineel gepost door Ali-GSI
                                                  Wat zal dat zuur op den duur doen denk je? ;) Gaat geheid je lak aantasten… Daarom gewoon ff bij mij komen voor een bussie Rim Wax van Smartwax en en bussie Purple Rain Velgenreiniger… Dit is niet zuur, en werkt perfect met de rimwax.

                                                  Gewoon goed afspoelen met genoeg water en regelmatig in de wax zetten doet echt een hele hoop.
                                                  Welke wax maakt niet zoveel uit, gebruik zelf de wax die ik ook op m’n auto gebruik maar turtelwax werkt ook prima (blijft wat minder lang zitten)

                                                  origineel gepost door Ali-GSI
                                                  En het wil niet zeggen dat ik Meguiars ineens laat vallen ofzo, alleen heb ik Smartwax gewoon iets hoger zitten qua kwaliteit… Het is dan ook weer een paar eurotjes duurder :P

                                                  Wil je iets wat beter is dan Mequiars : Poorboy’s !
                                                  De prijs ligt nog eens op 3/4 van wat Mequiars kost.

                                                  Gr. Arjan

                                                  #17503802
                                                  Klanderman
                                                    Lid sinds:
                                                    29 March 2009

                                                    In het verleden deed ik m’n auto en die van m’n ouders altijd met shampoo en poetsmiddel van cartec (gebruiken ze op m’n werk).
                                                    Sinds kort ben ik overgestapt op:

                                                    – Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo
                                                    – Meguiars Quik Clay Detailing System
                                                    – Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

                                                    Ik moet zeggen dat ik helemaal fan van meguiars geworden ben. Echt geweldig spul. De shampoo zorgt ervoor dat de auto echt enorm glimt en het water loopt er zo af, bijna geen zeemwerk meer nodig en kalk vlekken zie je al helemaal niet.
                                                    Heb m’n auto nu éénmaal geclayd, dit geeft echt zo’n geweldig resultaat. Ben er wel 4,5 uur mee bezig geweest maar dan is de lak zo enorm glad, echt ongelooflijk. Je wilt niet weten hoeveel zooi er op je lak blijft zitten na het wassen:( Heb nu m’n Astra en de Antara van m’n ouders geclayed en heb nog de helft van de detailling spray over en de clay kneed je makkelijk schoon zodat er zeker nog een aantal auto’s mee gedaan kan worden.
                                                    Daarna poetsen met de tech wax en nu 6 weken later en 1 wasbeurt verder is de auto nog spekglad en glimt onwijs hard. De vliegen die op de auto zitten van het rijden vallen er grotendeels met de regenbuien van de afgelopen dagen weer af:D
                                                    De wax poets supermakkelijk in met de meegeleverde pad en je hebt bijna niets nodig (goed voor de portomonnee). Het laat ook geen witte poeder achter wat met het poetsmiddel van cartec wel gebeurt.

                                                    Voor het kunststof en de banden gebruik ik overigens altijd vinyl van cartec en voor de ruiten; glass foam van dezelfde leverancier. Ik heb hier nog geen beter middel voor gevonden. Vinyl zorgt dat het kunststof mooi zwart wordt en glimt alleen moet je wel zorgen dat je het niet aanbrengt als het binnen 24 uur gaat regenen want dan krijg je strepen op de lak (die je er overigens erg makkelijk afveegt). Verder spreekt de glass foam voorzich neem ik aan.

                                                    Dit was het wel zo’n beetje, het is alweer een flink verhaal geworden zie ik:P

                                                    Nog ff een foto van het poetsresultaat, zonder gevinylt te hebben;):

                                                    #17503803
                                                    Silverspeed
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 June 2009

                                                      @klanderman: toevallig geen foto van ervoor ofzo? :P ik ben namelijk niet snel overtuigt :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.