Forumindex › Forums › Modellen › Astra › VXR achterremmen gemonteerd :D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2011 om 18:21 #17244692
278mm VXR achterremmen op de Coupe Turbo
Nu nog even rood maken…
“Oude” set turbo achterremmen over… mogen weg voor zacht prijsje, helemaal compleet met klauwplaat, schijven en remklauwen. Blokken waren op.
30 december 2011 om 19:13 #17965745zit er zoveel verschil in die vrx remmen dan?
30 december 2011 om 19:42 #17965746Bigger = better
en brengt alles weer in balans….had al 322 van voren…en nu 278 van achteren dus.. anders zijn je voorremmen overpowered, of die van achter underpowered waardoor je auto duikt. Tis maar hoe je het bekijkt.
30 december 2011 om 20:23 #17965747dat maakt toch niets uit?
voor remt voor 80% achter 20%, als het goed is. waarom zou je dan grote schijfremmen nemen?
auto duikt altijd naar voren met remmen, :angeldenk dat jij het wel beter weet dan mij:P dus denk dat dit een leer topic wordt voor mij, en misschien vele andere
30 december 2011 om 20:27 #17965748True, maar nu remt het dus weer in verhouding 80 – 20.
308mm – 264mm = 80/20
322mm – 264mm = ???
322mm – 278mm = 80/2030 december 2011 om 20:58 #17965749ohja, ik snap hem, even eroverheen gelezen dat je ook al grote remmen voor had.
goed bezig :vertag
1 januari 2012 om 17:48 #17965750Goed bezig Baas! Maar waarom niet gepost in je grote ombouwtopic?
1 januari 2012 om 18:10 #17965751Jordi, zijn die remmen niks voor je??
1 januari 2012 om 18:19 #17965752Zou wel graag willen, maar het past waarschijnlijk niet in het grotere ombouwplaatje wat ik heb.
Eerst maar eens verder uitzoeken wat er allemaal past, want ik wil er een Omega achteras onder gaan bouwen.1 januari 2012 om 23:45 #17965753lol ja was de bedoeling maar ging verkeerd :P
2 januari 2012 om 08:51 #17965754Heeft dat ook niet met de remverdeler te maken of hoe heet dat. Heeft volgens mij met de oppervlakte van de remcylinder wat de verdeling bepaald kwa remdruk. Achterrem is er voor de zaak in balans te houden tijdens hard remmen. Maar dat voel je eigenlijk alleen tijdens circuit gebruik, op de openbare weg verder niet
2 januari 2012 om 09:17 #17965755@RickR91 wrote:
Jordi, zijn die remmen niks voor je??
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
2 januari 2012 om 09:26 #17965756ziet er goed uit die geboorde en gegroevde!!
2 januari 2012 om 09:37 #17965757@Haasje17 wrote:
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?
Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…
2 januari 2012 om 11:52 #17965758goed bezig man,
nu maar hopen dat diegene achter jou net zo snel kan remmen als jij dat kunt :jerry
2 januari 2012 om 11:59 #17965759Er zit in de verste verte nooit iemand achter me :P
2 januari 2012 om 12:05 #17965760@Baas J. wrote:
Er zit in de verste verte nooit iemand achter me :P
dat zou wel prettig zijn bij het stoplicht, dat iedereen 10 meter afstand houd hahaha
2 januari 2012 om 12:15 #17965761@RISL wrote:
@Haasje17 wrote:
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?
Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…
Enkel de schijven aan de voorzijden zijn verschillend en de remklauwbeugels.
2 januari 2012 om 13:06 #17965762Zo beetje opgekapt..
2 januari 2012 om 13:08 #17965763staat goed dat rood.
het komt vast door die velgen, want het lijken niet zo’n grote remschijven haha
2 januari 2012 om 13:21 #17965764Heey dat heb ik dit weekend ook gedaan rood gesausd ziet dr goed uit.
@dion 264 is orgineel dus zijn ook maar 14mm2 januari 2012 om 13:22 #17965765inderdaad het scheelt niet echt veel, maar voor het oog lijkt het kleiner met zon grote velg ervoor
2 januari 2012 om 13:59 #1796576618″ en erg open inderdaad…!
3 januari 2012 om 16:10 #17965767@RISL wrote:
@Haasje17 wrote:
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?
Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…
niet mee eens
als je goedkope gegroevde remschijven steekt dan idd wel, maar als je betere remschijven neemt, zoals DBA of tarox dan is er geen extreme slijtage
ik heb het allemaal ondervonden dus vandaar mijn reactie
nu rij ik enkel met gegroefde tarox F2000 remschijven en ferodo ds2500 of ds3000 remblokken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.