Vreemd probleem Corsa A c14nz

Forumindex Forums Modellen Corsa Vreemd probleem Corsa A c14nz

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232016
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Heb een vreemd probleem met m’n c14nz… Blokje heeft vorig jaar een beurt gehad, dus olie + -filter, luchtfilter, bougies + -kabels, verdeelkap, distributieriem, thermostaat, waterpomp, etc., etc. Liep gewoon probleemloos alleen niet netjes stationair. Alsof ie op 3 poten liep, maar rijden als de beste, nooit inhouden niets.

      Na 3/4 maanden stilstand weer aangeslingerd, niets… Stationair loopt ie op 2 of 3 poten. Zodra je begint op te trekken valt ie weg en houdt ie in, alsof ie erin smoort. Maar geen motorstoringslampje dat begint te branden.

      Dus boeltje weer nagelopen en verschillende vacuumslangetjes vervangen. Eén bougie vervangen, die was zwart. En toevallig een injector geprobeerd van een c16nz, daarmee draaide ie weer gewoon netjes. Andere injector (sloop) geregeld van een c14nz… Zelfde probleem.

      Dadelijk wordt eerst de brandstofpomp doorgemeten en kijken wat die doet. Maar als je de brandstofslang los haalt komt de benzine je snel tegemoet, dus dat lijkt me ook sterk dat die stuk is…

      Wat kan dit nu zijn??

      #17808914
      bjorn1988
        Lid sinds:
        23 January 2011

        als eens gekeken naar je EGR klep en preutze kabels van de bougies gekeken? Meestal is het iets kleins

        #17808915
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          zit er op zo’n blokkie ook al een EGR dan?

          #17808916
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Hij heeft een tijd stilgestaan?

            Vaste klepstoters….kan even duren voordat ze weer gangbaar zijn.

            Doe maar eens een compressietestje.

            #17808917
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Wat doet ie trouwens als je met stationairloop 1 voor 1 de bougiekabels los trekt? (wel weer terugplaatsen telkens)

              De cilinder waarbij de motor niet inzakt als je de kabel lostrekt doet niet mee.
              Dan kan je daar verder zoeken.

              #17808918
              bjorn1988
                Lid sinds:
                23 January 2011

                inderdaad, bij mij waren 2 kabels preuts waardoor de vonk iedere keer oversloeg, nieuwe gehaald en probleem opgelost. Was overigens bij een corsa a uit 89

                #17808919
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Is te testen door er wat water over heen te spuiten met de plantenspuit terwijl die loopt.
                  Maar zijn vorig jaar vernieuwd he die kabels…..zoals boven gezegd is.
                  Kan natuurlijk altijd wel een slechte kabel..
                  Maar dan nog, het is na stilstand gekomen..

                  Heb het zelf nu zon 4 keer gehad dat een Opeltje na een lange tijd stilstaan geen compressie meer had. Kwam telkens weer door vaste klepstoters. De olie zakt naar beneden, en ook uit de stoters. Er zal wel iets roest inkomen waardoor ze blijven staan oid. Na een tijd doorstarten of zelfs aanslepen kwamen ze wel weer vrij en was alles weer prima.

                  #17808920
                  corsaagsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Temperatuursensor geeft ook vaak vreemde problemen bij deze blokken

                    #17808921
                    Alfred
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 January 2005

                      Kabels zijn idd nog geen jaar oud. Heb idd de kabels 1 voor 1 los gehad. Af en toe deed de 3de en 4de cilinder even niet mee. Toen zakte ie niet in toeren terug zoals bij 1ste 2 cilinder.

                      Temperatuursenor had ik ook stuk bij m’n Astra half jaar terug (x16szr). Motorstoringslampje brandje toen wel steeds en de symptomen waren anders.

                      Vaste klepstoters lijkt me ook vreemd. De TR en de Cali staan net zo lang stil en die geven nooit problemen. Bovendien heeft deze c14nz 2 jaar niet gelopen alvorens ik ‘m inbouwde in de Michalak… Benzine erin, draaide de sleutel om en sloeg snel aan. Heb de motor ook vaak lang aan gehad met dit probleem om ‘m warm te laten worden e.d. Maar ’t blijft. Stationair blijft ie ook sowieso niet aan. Alleen als je gas geeft.

                      Blijf ’t erg vreemd vinden dat ie ’t met c16nz injector wel goed doet…

                      #17808922
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Tempsensor hoeft geen lampje te laten branden……

                        Mijn oude 1.4 wou soms spontaan niet starten, en als ie dan starte verzoop die zowat.
                        Nooit geen lampje brandend gehad.

                        Was uiteindelijk toch de tempsensor.

                        Maar waarom laat je de 1.6 injector er niet in dan? Als ie het daarmee goed doet zou ik mooi eens aanzien wat ie daar mee doet op langere termijn.

                        #17808923
                        Alfred
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 January 2005

                          Dat zou geen oplossing zijn voor ’t probleem. Deed ’t altijd goed met c14nz injector en dat moet nu weer. Zal ’s kijken wat ie doet als ik de temperatuursensor los trek dan. En kijken of de brandstofpomp 100% is. Zal ook de computer ’s uitwisselen met die van een B-Corsa met c14nz, tenminste, ik neem aan dat de computer uitwisselbaar is.

                          #17808924
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            maaruh, c16nz injector geeft meer brandstof lijkt me? dus zou de inspuiting normaal gesproken niet helemaal jofel zijn. Heb alleen nog niet echt een idee waar dat aan kan liggen. Probeer idd eens de temperatuursensor.

                            #17808925
                            Alfred
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 January 2005

                              Temperatuursensor is goed, computer is goed, brandstofpomp is goed, alle andere sensoren, ontsteking… Geen lekkage’s… Zit nu een 1600 injector in, en loopt als een tiet… Schiet mij maar lek. :P Meteen APK’tje erop en dan mag ’t weer zomer worden! :D

                              #17808926
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Lekker laten zitten toch? Verbruik zal er niet minder om zijn denk ik?

                                Heb je die tempsensor nou verwisseld of?

                                #17808927
                                Alfred
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 January 2005

                                  Temperatuursensor heb ik lekker laten zitten. Alle waardes zijn verder goed qua co enzo. Dus verbruik zal gewoon normaal zijn, liep bij mij altijd rond 1 op 15. Maar zal kijken wat ie dit seizoen doet.

                                  #17808928
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    injector van de C16NZ had je kunnen laten zitten, is gelijk aan die van de C12NZ X12SZ C14NZ X14NZ X14SZ E16NZ C16NZ X16SZ X16SZR.

                                    injector is vaak het probleem.

                                    Willem

                                    #17808929
                                    Alfred
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 January 2005

                                      Weer wat geleerd. :D

                                      #17808930
                                      Alfred
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 January 2005

                                        Vanmiddag de Michalak weer op kunnen halen. Meteen een nieuwe APK op gekomen, dus het cabrioseizoen mag van mij beginnen. Afgelopen jaar net 307km kunnen rijden.

                                        ’t Apparaat heeft nog nooit zo mooi stationair gelopen, dus zal al langer iets aan de hand zijn geweest. Maar merkte nooit iets tijdens het rijden.

                                        Zal ‘m dadelijk weer terugzetten in m’n loods bij m’n TR en Calibra en komt er niet eerder weer weg als ’t zonnetje lekker warm schijnt. :D

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.