Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vreemd probleem Corsa A c14nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 15:30 #17232016
Heb een vreemd probleem met m’n c14nz… Blokje heeft vorig jaar een beurt gehad, dus olie + -filter, luchtfilter, bougies + -kabels, verdeelkap, distributieriem, thermostaat, waterpomp, etc., etc. Liep gewoon probleemloos alleen niet netjes stationair. Alsof ie op 3 poten liep, maar rijden als de beste, nooit inhouden niets.
Na 3/4 maanden stilstand weer aangeslingerd, niets… Stationair loopt ie op 2 of 3 poten. Zodra je begint op te trekken valt ie weg en houdt ie in, alsof ie erin smoort. Maar geen motorstoringslampje dat begint te branden.
Dus boeltje weer nagelopen en verschillende vacuumslangetjes vervangen. Eén bougie vervangen, die was zwart. En toevallig een injector geprobeerd van een c16nz, daarmee draaide ie weer gewoon netjes. Andere injector (sloop) geregeld van een c14nz… Zelfde probleem.
Dadelijk wordt eerst de brandstofpomp doorgemeten en kijken wat die doet. Maar als je de brandstofslang los haalt komt de benzine je snel tegemoet, dus dat lijkt me ook sterk dat die stuk is…
Wat kan dit nu zijn??
1 februari 2011 om 16:11 #17808914als eens gekeken naar je EGR klep en preutze kabels van de bougies gekeken? Meestal is het iets kleins
1 februari 2011 om 16:17 #17808915zit er op zo’n blokkie ook al een EGR dan?
1 februari 2011 om 16:20 #17808916Hij heeft een tijd stilgestaan?
Vaste klepstoters….kan even duren voordat ze weer gangbaar zijn.
Doe maar eens een compressietestje.
1 februari 2011 om 16:29 #17808917Wat doet ie trouwens als je met stationairloop 1 voor 1 de bougiekabels los trekt? (wel weer terugplaatsen telkens)
De cilinder waarbij de motor niet inzakt als je de kabel lostrekt doet niet mee.
Dan kan je daar verder zoeken.1 februari 2011 om 16:33 #17808918inderdaad, bij mij waren 2 kabels preuts waardoor de vonk iedere keer oversloeg, nieuwe gehaald en probleem opgelost. Was overigens bij een corsa a uit 89
1 februari 2011 om 16:40 #17808919Is te testen door er wat water over heen te spuiten met de plantenspuit terwijl die loopt.
Maar zijn vorig jaar vernieuwd he die kabels…..zoals boven gezegd is.
Kan natuurlijk altijd wel een slechte kabel..
Maar dan nog, het is na stilstand gekomen..Heb het zelf nu zon 4 keer gehad dat een Opeltje na een lange tijd stilstaan geen compressie meer had. Kwam telkens weer door vaste klepstoters. De olie zakt naar beneden, en ook uit de stoters. Er zal wel iets roest inkomen waardoor ze blijven staan oid. Na een tijd doorstarten of zelfs aanslepen kwamen ze wel weer vrij en was alles weer prima.
1 februari 2011 om 17:21 #17808920Temperatuursensor geeft ook vaak vreemde problemen bij deze blokken
1 februari 2011 om 17:40 #17808921Kabels zijn idd nog geen jaar oud. Heb idd de kabels 1 voor 1 los gehad. Af en toe deed de 3de en 4de cilinder even niet mee. Toen zakte ie niet in toeren terug zoals bij 1ste 2 cilinder.
Temperatuursenor had ik ook stuk bij m’n Astra half jaar terug (x16szr). Motorstoringslampje brandje toen wel steeds en de symptomen waren anders.
Vaste klepstoters lijkt me ook vreemd. De TR en de Cali staan net zo lang stil en die geven nooit problemen. Bovendien heeft deze c14nz 2 jaar niet gelopen alvorens ik ‘m inbouwde in de Michalak… Benzine erin, draaide de sleutel om en sloeg snel aan. Heb de motor ook vaak lang aan gehad met dit probleem om ‘m warm te laten worden e.d. Maar ‘t blijft. Stationair blijft ie ook sowieso niet aan. Alleen als je gas geeft.
Blijf ‘t erg vreemd vinden dat ie ‘t met c16nz injector wel goed doet…
1 februari 2011 om 17:44 #17808922Tempsensor hoeft geen lampje te laten branden……
Mijn oude 1.4 wou soms spontaan niet starten, en als ie dan starte verzoop die zowat.
Nooit geen lampje brandend gehad.Was uiteindelijk toch de tempsensor.
Maar waarom laat je de 1.6 injector er niet in dan? Als ie het daarmee goed doet zou ik mooi eens aanzien wat ie daar mee doet op langere termijn.
1 februari 2011 om 19:20 #17808923Dat zou geen oplossing zijn voor ‘t probleem. Deed ‘t altijd goed met c14nz injector en dat moet nu weer. Zal ‘s kijken wat ie doet als ik de temperatuursensor los trek dan. En kijken of de brandstofpomp 100% is. Zal ook de computer ‘s uitwisselen met die van een B-Corsa met c14nz, tenminste, ik neem aan dat de computer uitwisselbaar is.
1 februari 2011 om 22:23 #17808924maaruh, c16nz injector geeft meer brandstof lijkt me? dus zou de inspuiting normaal gesproken niet helemaal jofel zijn. Heb alleen nog niet echt een idee waar dat aan kan liggen. Probeer idd eens de temperatuursensor.
9 februari 2011 om 18:17 #17808925Temperatuursensor is goed, computer is goed, brandstofpomp is goed, alle andere sensoren, ontsteking… Geen lekkage’s… Zit nu een 1600 injector in, en loopt als een tiet… Schiet mij maar lek. :P Meteen APK’tje erop en dan mag ‘t weer zomer worden! :D
9 februari 2011 om 18:19 #17808926Lekker laten zitten toch? Verbruik zal er niet minder om zijn denk ik?
Heb je die tempsensor nou verwisseld of?
9 februari 2011 om 18:31 #17808927Temperatuursensor heb ik lekker laten zitten. Alle waardes zijn verder goed qua co enzo. Dus verbruik zal gewoon normaal zijn, liep bij mij altijd rond 1 op 15. Maar zal kijken wat ie dit seizoen doet.
9 februari 2011 om 20:32 #17808928injector van de C16NZ had je kunnen laten zitten, is gelijk aan die van de C12NZ X12SZ C14NZ X14NZ X14SZ E16NZ C16NZ X16SZ X16SZR.
injector is vaak het probleem.
Willem
10 februari 2011 om 09:35 #17808929Weer wat geleerd. :D
11 februari 2011 om 17:25 #17808930Vanmiddag de Michalak weer op kunnen halen. Meteen een nieuwe APK op gekomen, dus het cabrioseizoen mag van mij beginnen. Afgelopen jaar net 307km kunnen rijden.
‘t Apparaat heeft nog nooit zo mooi stationair gelopen, dus zal al langer iets aan de hand zijn geweest. Maar merkte nooit iets tijdens het rijden.
Zal ‘m dadelijk weer terugzetten in m’n loods bij m’n TR en Calibra en komt er niet eerder weer weg als ‘t zonnetje lekker warm schijnt. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.