Vreemd: Lager leek goed, maar was toch kapot!

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Vreemd: Lager leek goed, maar was toch kapot!

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241706
    rinus747
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2010

      Mijn Zafira-A (188000km) bromt als ik op een rechte weg, een lichtjes naar links stuur. Als ik naar rechts stuur is het weg. Hoe kom ik er achter of er iets met een lager of een homokineet is, en of het linksvoor of rechtsvoor zit?

      Als ik het wiel los laat draaien hoor ik niets.

      Ook lijkt het wiel mooi spelingsvrij te zitten.

      Ook bij rechtuit rijden is er vrijwel niets te horen. Het is dus iets dat alleen bij belasting op treed, en dus alleen bij belasting bij het nemen van een linkse bocht.

      Ik neem aan dat het probleem niet achter zit, omdat het van de richting van stuuren af hangt. (?)
      Ik heb net diferentieel en versnellingsbak vernieuwd, en het probleem had ik al voordien. Dus ik neem aan dat het niet aan het differentieel ligt (?)

      Hoe kom ik er achter welk onderdeel ik moet vervangen. Ik wil niet “op de gok” van alles gaan kopen.

      Groeten Rinus

      #17922334
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Er is toch wel iemand die me op weg kan helpen? toch?

        Groeten Rinus

        #17922335
        rinus747
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2010

          Niemand?

          #17922336
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            Ik heb goed gegokt, en was er met 1 onderdeel vanaf. Mooi opgelost dus :)

            Het was het lager rechts voor. In een linkse bocht kwam dat onder extra druk, en begon te brommen.

            In uitgebouwde toestand lijkt het ding trouwens perfect in orde. Loopt soepel, geen gekraak, en geen speling. Het leek dus in orde, maar was het niet.

            #17922333
            GTS Power
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              Toch jammer dat je dit topic in je eentje moet runnen :hmmz
              (niet dat ik het antwoord wist hoor) :thumb

              Maar goed dat het is opgelost :thumbup

              #17922337
              rinus747
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 May 2010

                Wat is wijsheid

                Moet ik het andere lager, dat er ook 188.000 op heeft zitten, uit voorzorg ook maar vervangen? Of is dat pure geldverspilling?

                Heeft iemand advies?

                Groeten Rinus

                #17922338
                baboe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2007

                  hoi als je nog een tijdje in je auto wilt rijden zou ik hem zeker vervangen je ken er gewoon op w8 dat de andere binnen kort ook gaat gr baboe

                  #17922339
                  Cobus
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 February 2010

                    Hallo Rinus,

                    Had ik dit topic eerder opgemerkt dan had ik zeker eerder gereageerd.
                    Ik heb zelf enkele maanden geleden het linker wiellager vervangen omdat deze begon te zingen, en een maand later het rechter lager want die begon toen te zingen.
                    ook mijnlagers was niets aan te merken, alleen tijdens het rijden een zingend geluid.
                    Dus ik raad je aan om ze tegelijker tijd te vervangen.
                    Ik heb overigens mijn wiellagers hier besteld: http://autoparts-outlet.nl/store/index.php?main_page=index&cPath=21_113&sort=20a&page=2
                    En heb er nu reeds circa 5000Km mee gereden met alle tevredenheid.
                    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

                    Succes

                    #17922340
                    rinus747
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 May 2010

                      Hartelijk dank Baboe, Cobus en GTS power

                      Ik heb nu 3x advies gehad, en allemaal zeggen jullie hetzelfde: Ga de andere lager ook maar vervangen, want dat duurt vast niet lang meer.

                      Morgen dus alvast maar eentje bij halen.

                      Groeten Rinus747

                      #17922341
                      rinus747
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 May 2010

                        Cobus

                        Die http://autoparts-outlet.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; is een uitstekende aanbeveling :thumb

                        Opel garage 320 euro
                        Op het web meestal tussen 170 euro en 220 euro
                        Ik vandaag bij Leoparts aan de balie 150 euro
                        Site van Cobus: onder de 100 euro. Plaatje lijkt 100% identiek. Zou Topran ze uit China halen, en autoparts-outlet ook? Alleen het doosje is verschillend!!!??

                        Groeten Rinus

                        #17922342
                        Cobus
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 February 2010

                          Hallo Rinus,

                          Ik heb persoonlijk contact met deze firma gehad gezien ik het prijs verschil wel erg groot vond, en deze vertelde dat hij deze zelf in Duitsland haalde.
                          De text op de doos was ook duits overigens.
                          De man die het bedrijf runt doet alles vanuit huis.
                          Hij heeft een garage aan zijn huis die hij gebruikt als magazijn.
                          Als je deze man belt kun je na afspraak het lager bij hem ophalen.
                          Dit scheelt weer in het verzenden, mits je niet in het noorden, oosten of zuiden van het land woont.
                          Zo als ik al eerder schreef ik heb al circa 5000km met deze lagers gereden en geen problemen of nare geluiden gehoord.
                          Dus ik ga er vanuit dat het wel goed zit.

                          Groet Cobus

                          #17922343
                          rinus747
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 May 2010

                            Mijn doosje is ook in het duits: Van leverancier Hans Pries, merknaam Topran. Gekocht bij Leoparts.

                            Van de foto van de site van autoparts-outlet kan ik trouwens zien dat hun versie geen 100% identieke is, maar je moet met een “vergrootglas” naar de verschillen zoeken
                            – Mijn beschermhulsje rond de ABS sensor draadjes was wit, en die van hun rood
                            – Het blauwe plastic “dekseltje” (=deel van verpakking), waar de connector tijdelijk op vast zit, had een opstaand randje dat ietsjes ander was

                            Als het een Chinese kopie is is het een verdomd goede!!!! (Of zou autoparts-outlet een fototje hebben geleend?)

                            Weet jij nog welke merknamen op het doosje stonden? Kan het leverancier Hans Pries, en Merknaam Topran, zijn geweest?

                            Vriendelijke groeten, Rinus 747

                            #17922344
                            rinus747
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 May 2010

                              Goedkoop is een soort duurkoop :(

                              De nieuwe lagers hebben een andere dop diameter nodig. Het goedkope setje (150) bevat, in tegenstelling tot de SKF set (>200) , geen stofkap/wieldop. Dat is balen!

                              Nu is het prijsverschil tussen SKF en Topran wel 50 per wiel, maar als je geen wieldop hebt voel je je toch een beetje miskocht.

                              Uit voorzorg had ik al echte nieuwe Opel doppen gekocht, en klaar liggen. Die passen dus niet!!!! :( (47 tegen 57mm diameter)

                              Op de sloop hadden ze diverse diameters, en diverse hoogtes. Van alles dus!, ………. behalve de goede :hmmz

                              Groeten Rinus

                              #17922332
                              Cobus
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 February 2010

                                De doos heb ik niet meer,
                                Maar de doos was wit met blauwe en rood.
                                Verder de afscherming van de kabeltjes is bij mij ook rood en met een grijze connector.
                                Ik heb even gegoogeld voor een afbeelding van de lagers die ik gekregen heb http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile/Lenkung-Aufhaengung/RadnabenRadlager/Opel/SKF-Radnabe-Radlager-Opel-ASTRA-G-ZAFIRA-A-5-Loch-vorne-ABS::4408.html
                                Wat betreft de doppen, klopt die had ik er niet bij.
                                Dit heb ik opgelost door op het werk zelf doppen te maken.
                                Zou idd netter zijn geweest als deze er bij hadden gezeten, maar dat wist ik niet toen ik ze ging bestellen.
                                Verder tot nu toe geen klachten over de lagers.
                                Zoals eerder geschreven heb ik er nu ruim 5000Km mee gereden en alles draait nog geruisloos.
                                De toekomst zal het uit moeten wijzen of het een duurkoop is geweest.
                                Als ik tijd heb zal ik van het weekend even kijken of ik een merk op de lagers kan vinden.

                                Groeten Cobus

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.