Vreemd, knoepend geluid op bepaalde momenten

Forumindex Forums Modellen Astra Vreemd, knoepend geluid op bepaalde momenten

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262676
    SjoerdB
      Lid sinds:
      30 January 2012

      Ik reed gisteren met mijn Astra GTC (2005) over een drempel en hoorde opeens een geluid (vooraan, bestuurderskant) dat het best omschreven kan worden als metaal dat uitzet (een soort knoep, lastig te omschrijven). Bij de eerstvolgende drempel gebeurde het weer.

      Toen ik de drempel daarna nam was het geluid er niet. Vervolgens heb ik stevig geremd, waarbij er weer niets aan de hand was. Daarna heb ik volgas gegeven en kwam het geluid wéér! De rit daarna heb ik het nog maar één keer gehoord op de snelweg (rit van 25km). Vanmorgen (wederom 25km) niets meer gehoord.

      Ik vraag me af wat het is of wat het geweest kan zijn. Ik vermoed zelf een steentje in de veer, maar dat kan ik niet hardmaken. Wat vooral vreemd is dat ik op het moment nergens last van heb.

      Wie o wie kan me verder helpen alvorens de auto naar de garage gaat (wat misschien niet nodig is)? :thumb

      #18200580
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        misschien een draagarm rubber, of stabilisatorstang

        #18200581
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          toplager schokdemper los of versleten ,controleer gelijk de centrale moer van je schokbreker eens of die los zit

          #18200582
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Ik had hetzelfde geluid als ik helemaal instuurde en dan weg wilde rijden. Dat was mn fuseekogel die uitgelubberd was.
            Zet je auto even op de krik aan die kant en probeer je wiel te bewegen alsof je op lagerspeling zoekt.
            Dan kan je onderaan voelen of de fuseekogel speling heeft. En als je het wiel even probeert te sturen met de hand kan je voelen of de stuurkogel speling heeft.
            En inderdaad zoals de anderen zeggen dat ook even controleren door goed aan de stabi en draag arm te trekken.
            Of even met een grote bandenlichter ertussen en kijken of er speling op die rubbers zit..

            #18200583
            SjoerdB
              Lid sinds:
              30 January 2012

              Bedankt voor jullie reacties. Vandaag 250km gereden en nergens last van gehad. Wiel heeft geen speling en ook bij het volledig uitdraaien nergens last van.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.