vreemd geluid

Forumindex Forums Modellen Omega vreemd geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216129
    opeltje omegaatje
      Lid sinds:
      28 December 2009

      als ik de auto start s’morgens zoals ik al in een andere topic aangaf van mij dan slaat de motorkoeling ook aan maar sinds gister is dat geluid verandert in een soort van hoge jankerige toon

      #17588949
      roekenest
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 February 2008

        is waarschijnlijk afkomstig links voor?..
        zo ja is t de secundaire luchtpomp die er voor zorgt dat de katalysator sneller opwarmt …
        zit achter de bumperbestuurderskant ,kan je afsluiten door de stekker eraf te halen en kijken of tgeluiddan weg is ..
        vrgr roek

        #17588950
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          dat zal met deze kou de secendaire lucht pomp wel zijn die stofzuiger zit links dus stuurkant onder de voor bumper luister daar maar is .

          waarscijnlijk is die zachtjes aan het overlijden dat vermoed ik zo als je het geluid omschrijft

          of afkoppelen of andere kopen 15 min werk om om te hangen staan op onderdelen lijn of zelf neer dloop ff stroom opzetten en is hij netjes stil kopen .

          #17588951
          RAL
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 September 2008

            ik heb hem afgesloten heb je toch niet nodig, de cat word vanzelf wel warm

            #17588952
            Nitrofreak
              Lid sinds:
              26 April 2009

              mij is verteld dat de secondaire lucht pomp wel degelijk belangrijk is voor de slijtage van de kat
              omdat hij de kat sneller verwarmt,verlengt hij de levensduur van de kat,ik vertel hier alleen wat mij is verteld door een monteur,dus lijkt me best wel belangrijk ,aangezien die dinge best prijzig zijn om te vervangen

              #17588953
              RAL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 September 2008

                levensduur, neee het is beter voor het milieu.
                maar goed 2.5 V6 beter voor het ….??????

                #17588954
                yoyo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 April 2009

                  Ja wel voor de levensduur van je kat en het , (als de kat eerder warm is is het beter voor het milieu) is beter omdat een koude kat gewoon de schadelijke stoffen in zich opslaat .

                  Als deze eerder warm is doet deze beter zijn werk en zal minder snel kapot zijn.
                  En deze is vrij prijzig, in ieder geval duurder dan een secundaire luchtpomp.

                  Maar ja aan jou de keus, op de keuring wordt hier wel naar gekeken.

                  Doe je voordeel ermee.

                  Aart

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.