Vragen vragen en nog meer vragen

Forumindex Forums Modellen Tigra Vragen vragen en nog meer vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238388
    xanquezer
      Lid sinds:
      21 April 2011

      Hallo,

      ik ben hard bezig met een tigra aan het opknappen.

      daarbij heb ik een flinke lijst met vragen en dinger die moeten worden gedaan.

      1. De fuseekogels moeten worden vervangen
      De wel bekende vraag: Hoeveel kost zoiets?
      2. Lekage R.A. bij de achterklep.
      Deze heb ik gevonden, misschien iemand een tip hoe ik daar bij kan komen?
      3. Luchtfilter…
      Uiteraard moet er een grotere in… nu is de moter een beetje astma achtig, iemand een suggestie welke ik heb beste kan kopen?
      4. Verring.
      TOTAAAAAAL doorgeroest… waar kan je redelijke goeie vering voor een leuk prijsje halen?
      5. stuurhuis.
      Drup drup drup… en nu?
      6. tempratuur censortje.
      Die doet het niet meer… iemand verstand/ervaring ermee/ervan?
      7.Waar kan ik zien wat voor een moterblok ik heb?
      ik heb het kenteken laten natrekken en de ene site zegt 1.6 liter en de ander 1.4 liter…
      8. Opendak :agent
      Waar haal ik een motertje voor het dak open te krijgen?
      dat was het tot zo ver nog een beetje…

      kwa moter is hij helemaal in orde, de turbo (stofzuiger volgens de meeste) werkt sinds gister ook weer perfect!
      momenteel haal ik er net 124 pk uit volgens de garage monteur. (hoe is mij ook nog een vraag)

      De laatste vraag die ik heeeeel graag beantwoord wil hebben.
      Is er iemand die in amsterdam woont, ook met een getunede tigra?(waar ik een paar goeite tips en trics kan van leren en me evt. mee wil helpen)

      #17886929
      gertjuh1968
        Lid sinds:
        20 February 2011

        misschien heb je hier wat aan. als je nieuw wilt.

        http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
        http://www.onderdelendirect.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17886930
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Qua luchtfilter zou ik voor een inlegfilter van KN gaan, in ieder geval geen open lucht filter. Welk bouwjaar is je tigra eigenlijk? Aan de lijst te zien zou ik zeggen dat je een tigra a hebt. De 1.4 16v hebben altijd 90pk. Dus die 124pk is voor mij ook een raadsel :D voor leuke goodies kun je ook bij gm-tuning parts terecht. Wel leuk trouwens dat je een 16 cilinder hebt :D

          #17886931
          xanquezer
            Lid sinds:
            21 April 2011

            @gertjuh1968 wrote:

            misschien heb je hier wat aan. als je nieuw wilt.

            http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
            http://www.onderdelendirect.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Dankjewel!

            Dit is nuttige informatie! :D TOP! :wors

            Nu nog even zoeken naar de onderdelen :P

            #17886932
            xanquezer
              Lid sinds:
              21 April 2011

              @2e-c14nz wrote:

              Qua luchtfilter zou ik voor een inlegfilter van KN gaan, in ieder geval geen open lucht filter. Welk bouwjaar is je tigra eigenlijk? Aan de lijst te zien zou ik zeggen dat je een tigra a hebt. De 1.4 16v hebben altijd 90pk. Dus die 124pk is voor mij ook een raadsel :D voor leuke goodies kun je ook bij gm-tuning parts terecht. Wel leuk trouwens dat je een 16 cilinder hebt :D

              De tigra is uit 95` een oud beestje… maar doet het nog goed.
              Hoe die 124 pk haalt is ook voor mij een raadsel… ik weet dat de turbo/stofzuiger overtoeren maakt, vanaf de 3K toeren wordt je echt de stoel in gedrukt… Af en toe heb ik moeite om het stuur nog vast te houden… :shock:

              Dankjewel voor de reactie :D :thumbup

              #17886933
              pluuske
                Lid sinds:
                11 December 2010

                turbo stofzuiger is je kat opwarmer :P ,die heeft niks met je toeren te maken .
                en een tigra is zowizo erg pittig vanaf de 3000 toeren wordt je wel een beetje aan geduwd .

                en begin je net met rijden ? dan is een tigra in het begin altijd snel .
                en je stuur moet je gewoon beter vast pakken :P :jerry

                indd gewoon voor een k&n filter gaan want opels zijn totaal niet asmatisch aangelegd .
                opzich een leuk lijstje om te doen .

                suc 6 :thumbup

                #17886934
                xanquezer
                  Lid sinds:
                  21 April 2011

                  @pluuske wrote:

                  turbo stofzuiger is je kat opwarmer :P ,die heeft niks met je toeren te maken .
                  en een tigra is zowizo erg pittig vanaf de 3000 toeren wordt je wel een beetje aan geduwd .

                  en begin je net met rijden ? dan is een tigra in het begin altijd snel .
                  en je stuur moet je gewoon beter vast pakken :P :jerry

                  indd gewoon voor een k&n filter gaan want opels zijn totaal niet asmatisch aangelegd .
                  opzich een leuk lijstje om te doen .

                  suc 6 :thumbup

                  Ik zou het niet precies weten over die turbo, ik heb hem eens los gekoppeld en dan trekt hij niet zo hard door als dat hij wel aangesloten is.

                  En ik begin niet net met rijden.. al 3 jaar rond gereden in een 1.8 liter citroentje (C5) en hyundai getz (1.1) (sloom ding)

                  tja… stuur ff beter pakken ivm. de warmte en zweet :P hehe

                  ik ben al aan het orienteren op een K&n filter :D
                  goeie dinger heb ik gelezen!
                  deze die er nu in zit is 16 jaar niet schoongemaakt… dus astma heeft hij echt wel last van :P
                  zelfs als ik hem ff flink hardhandig heb schoongemaakt, loopt hij weer een weekje redelijk en dan pfff hijg pfff hijg…

                  Thnx voor de tips en je reacte!!! :thumbup

                  #17886935
                  KiLLaHeRTz
                    Lid sinds:
                    30 August 2010

                    Geen openluchtfilter (paddestoel), die heb ik ook gehad op mn oude tigra, hij trok slomer op dan met een K&N inlegfilter! Ga dus voor de inlegfilter ;)

                    #17886936
                    xanquezer
                      Lid sinds:
                      21 April 2011

                      @KiLLaHeRTz wrote:

                      Geen openluchtfilter (paddestoel), die heb ik ook gehad op mn oude tigra, hij trok slomer op dan met een K&N inlegfilter! Ga dus voor de inlegfilter ;)

                      Dus als ik het goed begrijp, moet ik een vierkantige filter vervangen.
                      Dus geen cylinder vormige (e.d.)

                      (voorbeeldje)

                      #17886937
                      KiLLaHeRTz
                        Lid sinds:
                        30 August 2010

                        Yup zo één heb je nodig ;) Die leg je in je standaard filterbak.

                        #17886938
                        xanquezer
                          Lid sinds:
                          21 April 2011

                          @KiLLaHeRTz wrote:

                          Yup zo één heb je nodig ;) Die leg je in je standaard filterbak.

                          Oke!!! king:

                          Thnx man!!!! :thumbup :thumbup

                          #17886927
                          Bu5t3d
                            Lid sinds:
                            12 September 2009

                            maak anders een foto van onder je motorkap kunnen we precies vertellen wat je precies bedoelt met (turbo/stofzuiger).
                            en misschien kunnen we je ook vertellen hoe je aan die 124pk komt?

                            heb je al op http://www.rdw.nl gekeken met je eigen kenteken?
                            daar staat meer info over je auto en anders ook op je auto papieren.

                            #17886939
                            xanquezer
                              Lid sinds:
                              21 April 2011

                              @Bu5t3d wrote:

                              maak anders een foto van onder je motorkap kunnen we precies vertellen wat je precies bedoelt met (turbo/stofzuiger).
                              en misschien kunnen we je ook vertellen hoe je aan die 124pk komt?

                              heb je al op http://www.rdw.nl gekeken met je eigen kenteken?
                              daar staat meer info over je auto en anders ook op je auto papieren.

                              Ik heb hem laten natrekken door RDW, deze kon mij geen informatie geven…
                              op mijn auto papieren (3delen) staat ook geen nuttige info. Zelfs niet het aantal vermogen in KW. (66 standaard bij 90 pk)
                              op de testbank bij n maat van mij gaf hij wat meer.. 81 KW en +- 124 PK vertelde hij me trots… ik dacht eerst dat het grootspraak was. (je kent het wel.. jongens onder elkaar.. stoer doen etc..) maar naderhand heb ik wel de statestieken gezien en rond de 5K A 6K toeren gaf hij 124 PK op zn max. (en mn tank was bij leeg…)

                              Een foto van wat ik bedoel:

                              LET OP. deze foto is niet van mij, verder is alles exact het zelfde op de zuiger na. (rood omcirkeld)
                              de filter ontbreekt en heb ik voor tijdelijk een oude panty om heen gedaan :oops: :oops: :oops:

                              Ik ben er ook achtergekomen dat mn tigje een boordcomputer heeft :O …
                              zelf weet ik niet hoe of wat, maar ik kom steeds vreemdere dingen tegen :O

                              eerst een rode voor en achter bumper die over gespoten zijn, daarna allemaal isolatie spul tussen de wanden (geluids isolatie) als derde overal vreemde schroeven.. (voorheen heeft iemand de hele auto uitelkaar gehaalt), vierde is een ontbrekende moter voor het dak open te maken.
                              en zo nog veeeeeeeel meeer…..

                              #17886928
                              pluuske
                                Lid sinds:
                                11 December 2010

                                dat is je aanjager die zorgt ervoor dat je kat eerder warm is. bij mij is die al sinds ik hem heb kaduuk.

                                un boord computer klopt zit rechts onder het handschoenkasje.
                                bijna alles auto’s hebben een boord computer . als ik het goed heb alles met injectie .
                                carbs weet ik niet .

                                maar wat bedoel je met helemaal hetzelde op de zuiger na ? :P

                                en zijn dat pk’s op de kruk of op de wielen ?

                                dat is namelijk een groot verschil scheeld 30 %

                                #17886940
                                Andreas.Berger
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Dat wat rood omcirkeld is , heeft niks met je motor vermogen te maken, bij de koude start verwarmt hij je KAT , dat gebeurd 5 min, dan gaat hij uit, is net een stofzuiger.

                                  Boardcomputer heeft een tigra niet, corsa ook niet, is gewoon een schermje wat je datum en tijd weergeeft en radio zenders en buiten temperatuur

                                  #17886941
                                  pluuske
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2010

                                    @Andreas.Berger wrote:

                                    Dat wat rood omcirkeld is , heeft niks met je motor vermogen te maken, bij de koude start verwarmt hij je KAT , dat gebeurd 5 min, dan gaat hij uit, is net een stofzuiger.

                                    Boardcomputer heeft een tigra niet, corsa ook niet, is gewoon een schermje wat je datum en tijd weergeeft en radio zenders en buiten temperatuur

                                    zonder boordcomputer loopt die niet trek je rechter kap er maar eens af in je deur stijl daar zit die .
                                    tigra heeft ook een tid dat is dat schermpje

                                    #17886942
                                    Dominic
                                      Lid sinds:
                                      17 December 2009

                                      1. De fuseekogels moeten worden vervangen
                                      De wel bekende vraag: Hoeveel kost zoiets?

                                      Ligt er aan waar je het laat doen.. mij kost zoiets nog geen 100,- (incl uitlijnen)
                                      Opel dealer daarintegen kost je 300,- als het mee zit..

                                      2. Lekage R.A. bij de achterklep.
                                      Deze heb ik gevonden, misschien iemand een tip hoe ik daar bij kan komen?

                                      Gootje? zijpaneel los halen en dan kun je er met je arm lastig bij..

                                      3. Luchtfilter…
                                      Uiteraard moet er een grotere in… nu is de moter een beetje astma achtig, iemand een suggestie welke ik heb beste kan kopen?

                                      Inderdaad de K&N inleg!

                                      4. Verring.
                                      TOTAAAAAAL doorgeroest… waar kan je redelijke goeie vering voor een leuk prijsje halen?

                                      Geen idee.. ligt er aan hoeveel je wil uitgeven?

                                      5. stuurhuis.
                                      Drup drup drup… en nu?

                                      Geen ervaring in… :D

                                      6. tempratuur censortje.
                                      Die doet het niet meer… iemand verstand/ervaring ermee/ervan?

                                      Nieuwe opzetten? op de sloop 1tje zoeken?

                                      7.Waar kan ik zien wat voor een moterblok ik heb?

                                      Motorcode staat ergens op je blok (ff zoeken hier op de site: Motorcode)

                                      8. Opendak
                                      Waar haal ik een motertje voor het dak open te krijgen?

                                      Ook op de sloop? :P (goedkoop en beter dan dat je een nieuwe koopt en je
                                      er achter komt dat het toch niet het motortje is… kost toch nogal wat zo`n ding!)

                                      Die TURBO van jou werkt bij mij al niet sinds ik m heb.. ;)
                                      En dat is inderdaad de kat opwarmer.. luister in de winter maar eens
                                      hoe dat ie te keer gaat! haha

                                      #17886943
                                      dabok
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 May 2009

                                        Wat Andreas al zei, een Tieg of een Corsa heeft geen boordcomputer, dat wat aan de passagierskant achter die kap zit, is het motormanagement, oftewel de computer die je motor aanstuurt, logisch dus als je die lostrekt dat die het niet meer doet haha..

                                        Een boordcomputer is een apart schermpje (MID bijv.), waar je je gereden afstand op kan bekijken, hoeveel liter benzine, deur open etc. etc. !

                                        Motorcode staat eventueel ook nog op de bak als het goed is..

                                        #17886944
                                        xanquezer
                                          Lid sinds:
                                          21 April 2011

                                          Als eerste, HARTSTIKKE BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIES!!!!
                                          :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

                                          Ik weet dat de boordcomnputer vrijwel niks doet over het vermogen… (datum tijd etc..)


                                          @Dominic
                                          . Thnx voor de tips!
                                          De vering moet uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven…
                                          Weet je toevallig ook waar die tempratuur censor zit?

                                          @rest.
                                          Die KAT opwarmer/stofzuiger…
                                          ERUUUUTTTTT SLOPEN!!!????!!! :swear

                                          #17886945
                                          pluuske
                                            Lid sinds:
                                            11 December 2010

                                            @dabok wrote:

                                            Wat Andreas al zei, een Tieg of een Corsa heeft geen boordcomputer, dat wat aan de passagierskant achter die kap zit, is het motormanagement, oftewel de computer die je motor aanstuurt, logisch dus als je die lostrekt dat die het niet meer doet haha..

                                            Een boordcomputer is een apart schermpje (MID bijv.), waar je je gereden afstand op kan bekijken, hoeveel liter benzine, deur open etc. etc. !

                                            Motorcode staat eventueel ook nog op de bak als het goed is..

                                            ja oke , maar ze noemen het vaak zat een boordcomputer , ik dacht dat die dat bedoelde :P .
                                            maar je hebt indd gelijk.

                                            #17886946
                                            xanquezer
                                              Lid sinds:
                                              21 April 2011

                                              nou jongens (en meisjes).

                                              De KAT A.K.A. stofzuiger is eruit!

                                              De filter is goed schoongemaakt!

                                              Nu heb ik alleen nog maar een VREEMD raar busje (zilver) die voor het moterblok zit…
                                              hij zuigt lucht in (dus tijdelijk ff panty ervoor) en weet niet goed wat ik ermee moet doen…
                                              als ik de moter uitzet, komt er rook uit (net zoals de uitlaat).
                                              de slangen zaten vol met ZWARTE DREK! :puke zand etc…

                                              verder loopt hij aardig snel goed in de toeren (neutral).

                                              nu wachten op morgen en flink eens gas geven :D

                                              #17886947
                                              1985
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 January 2006

                                                @xanquezer wrote:

                                                De vering moet uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven…

                                                Besparen/bezuinigen op je wegligging?

                                                Heel verstandig! Bezuinig je ook op het dak van je woning of ga je ook bezuinigen op medicijnen als je erg ziek bent?

                                                In mijn beleving is dit het domste wat je kan doen en je moet wel levensmoe zijn om voor een dubbie op de eerste rang te willen zitten!

                                                Onverantwoord!

                                                Als je gaat doen, zoek op zijn minst naar materiaal met een TUV certivicaat en eventueel met E Keur merken voor andermans veiligheid :wtf

                                                #17886948
                                                Andreas.Berger
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  @1985 wrote:

                                                  @xanquezer wrote:

                                                  De vering moet uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven…

                                                  Besparen/bezuinigen op je wegligging?

                                                  Heel verstandig! Bezuinig je ook op het dak van je woning of ga je ook bezuinigen op medicijnen als je erg ziek bent?

                                                  In mijn beleving is dit het domste wat je kan doen en je moet wel levensmoe zijn om voor een dubbie op de eerste rang te willen zitten!

                                                  Onverantwoord!
                                                  ;)
                                                  Als je gaat doen, zoek op zijn minst naar materiaal met een TUV certivicaat en eventueel met E Keur merken voor andermans veiligheid :wtf

                                                  Opzich. 2e handse veren kunnen geen kwaat, maar let wel op wat je pakt, kijk ze heel goed na op eventueele breuken, dat komt nogal geregeld voor, heb je er geen verstand van, ga dan voor nieuwe als je op safe wilt spelen, het moet niet ten koste van je eigen leven gaan of dat van andere.

                                                  #17886949
                                                  xanquezer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 April 2011

                                                    @Andreas.Berger wrote:

                                                    @1985 wrote:

                                                    @xanquezer wrote:

                                                    De vering moet uiteraard zo goedkoop mogelijk blijven…

                                                    Besparen/bezuinigen op je wegligging?

                                                    Heel verstandig! Bezuinig je ook op het dak van je woning of ga je ook bezuinigen op medicijnen als je erg ziek bent?

                                                    In mijn beleving is dit het domste wat je kan doen en je moet wel levensmoe zijn om voor een dubbie op de eerste rang te willen zitten!

                                                    Onverantwoord!
                                                    ;)
                                                    Als je gaat doen, zoek op zijn minst naar materiaal met een TUV certivicaat en eventueel met E Keur merken voor andermans veiligheid :wtf

                                                    Opzich. 2e handse veren kunnen geen kwaat, maar let wel op wat je pakt, kijk ze heel goed na op eventueele breuken, dat komt nogal geregeld voor, heb je er geen verstand van, ga dan voor nieuwe als je op safe wilt spelen, het moet niet ten koste van je eigen leven gaan of dat van andere.

                                                    Nee ik ga niet voor 2de handse (etc..)

                                                    Gewoon nieuwe die redelijk in de prijs liggen MET keuringen etc..
                                                    op internet zag ik standaard vering ook al staan voor redelijke mooie betaalbare prijzen, dus dat moet geen probleem zijn!

                                                    Iemand die iets meer weet over die KAT??? (stofzuiger)
                                                    nu komt er rook onder mn moterkap vandan i.p.v. de uitlaat :P

                                                    #17886950
                                                    pluuske
                                                      Lid sinds:
                                                      11 December 2010

                                                      die hoefde je helemaal niet weg te slopen XD
                                                      nu zit je met allemaal losse zooi.
                                                      gewoon terug bouwen of alles goed afdoppen

                                                      en je temp sensor zit op je thermostaat huis .
                                                      maar hoe weet je dat die stuk is ?

                                                      oja zijn je veren egt door geroest of veroest ? anders kun je ze gewoon op borstelen en opnieuw spuiten die van mij waren een beetje veroest is verder niks speciaals.
                                                      en anders kun je toch gewoon originelen veren halen en erop zetten .
                                                      kost ook niet zo veel .

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.