Vragen over uitbouwen deurslot R.A. Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Vragen over uitbouwen deurslot R.A. Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247022
    Ronald45
      Lid sinds:
      12 September 2010

      Ik wil het motortje vervangen van de deurvergrendeling rechtsachter en moet het slot er dus uithalen, maar ben aan het worstelen met de stangetjes aan de deuropener etc.

      Die zitten in kunststof clipjes aan het slot, maar ik durf die niet zo uit het slot te wippen met een schroevendraaier want het lijkt alsof ze makkelijk afbreken.

      Is hier een truukje / juiste methode voor?

      Verder vroeg ik me af of de achterste raamgeleider ook los moet, en of dan ook het hele raam eruit moet.

      De laatste vraag is waarmee ik de deurfolie kan vervangen. Gewoon met een vuilniszak oid?

      Alvast dank voor eventuele antwoorden :-)

      Vr groet, Ronald.

      #17998574
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Je bedoeld die Clipjes die om je stangetjes zitten, Ik kan je alvast mededelen, Sloop staat er vol mee (Corsa / Vectra / Astra / Omega) Dus mocht je er een afbreken is er nog geen nood aan de man..

        Die klipjes haal ikzelf altijd met mijn vingers los (zolang ik daarbij kan), anders inderdaad met een schroevendraaier.

        Ik probeer zelf altijd de folie heel te houden, en als dat lukt plak ik het er terug op met Kit.

        anders inderdaad een Vuilzak of deurfolie op e sloop zoeken en die er proberen heel af te krijgen..

        Willem

        #17998575
        Ronald45
          Lid sinds:
          12 September 2010

          Hartelijk dank voor het snelle antwoord!

          Is het gewoon een kwestie van de clip (met het stangetje er nog in) met kracht uit het metalen oog van het slot drukken?

          In de Duitse vraagbaak hadden ze het er over dat je ze eerst moest draaien en dan eerst het stangetje eruit, maar mijn Duits is zo slecht dat ik het makkelijk verkeerd kan hebben begrepen… :???:

          Vr groet Ronald

          #17998576
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            Volgens mij zit het clipje eerst om het stangetje geklikt. Die moet je dus eerst los klikken en wegdraaien. Dan kun je het stangetje er zo uit halen. Beetje lastig omschrijven, hoop dat je t snapt ;)

            #17998577
            Ronald45
              Lid sinds:
              12 September 2010

              Hartelijk dank!

              Dat was inderdaad de truuk, clipje van stangtje klikken en dan draaien (met mn vingers lukte het al zoals Wim ook zei).

              Vr groet, Ronald.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.