Vragen over plaatwerk opknappen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Vragen over plaatwerk opknappen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229559
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Omdat er geen subforum is voor vragen over plaatwerk en dit subforum vaak wordt gelezen, zet ik mijn vragen hier neer.
      Mijn Calibra heeft een tikje aan de achterkant gehad. Hoewel de bumper nog heel is, heeft het steunpunt wel een tik gehad. Ik heb het al een beetje rechtgezet, maar nu komt het blanke plaatwerk tevoorschijn.

      Hoe kan ik dit het beste behandelen?

      Het lijkt er namelijk op dat er in het verleden al eens met plamuur is gewerkt. Klik op het plaatje voor een duidelijke foto.

      Ik zit zelf te denken aan Noverox of standaard menie aangezien ik beide al heb staan. Maar ik wil liever de beste methode gebruiken.

      Hoe kan ik het metaal het beste kaal maken? Ik neem aan dat alle plamuur d’r af moet…

      #17774974
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        das geen plamuur maar carroseriekit.
        Het beste maak je het blank met de roterende staalborstel,grondverf of zinkspray erop spuiten en dan met strijkkit afsmeren,kleurtje eroverheen met de spuitbus en tis weer knap.

        #17774975
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Bedankt voor de uitleg! :thumbup

          Deze week eens inkopen doen. Ik zie alleen dat de strijkkit vaak in blikken van een kilo zit en dat is onnodig veel voor zo’n klein stukje.

          #17774976
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            je kan ook carroserienadenkit in een koker voor de kitspuit nemen,en dat uitstrijken met een wegwerpkwast.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.