vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #17524271
    dragon1
      Lid sinds:
      2 October 2009

      Ben dan zelf plaatwerker en moet zeggen dat wat Niels op de foto’s laat zien gewoon netjes is en zoals het hoort. Natuurlijk wel jammer voor die proplasjes ipv puntlasjes Maar zo een machine is ook echt schreeuwens duur.

      Tegenwoordig word trouwens ook niet meer gelast maar hardgesoldeert ivm warmte inbreng. ;)

      #17524272
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        origineel gepost door Oly

        origineel gepost door 2000

        origineel gepost door kadett4x4
        aluminuim/staal plamuur is een stuk harder en sterker, zakt niet in maat polyesterplamuur ook niet!!

        succes

        polyester plamuur zakt echt wel in, het kan even duren, maar zakt echt wel in. Ik zelf neem altijd alsi aluminium plamuur (zo dun mogelijk, wordt nogal hard :P ) en daarna polyester plamuur, werkt perfect

        Is Alu plamuur ook hygroscopisch zoals polyesther plamuur?
        En kan deze ook op epoxy primer worden gezet?

        Die lasser waar die alu plamuur tip van heb…zei dat ie het gebruikte omdat dat juist geen vocht aan trekt…
        Ds niet hygroscopisch.

        Maar mr. va het ende…..ik heb tot nu toe nog geen gekke dingen gezien aan de lak oid.
        Het dak van mn kadet staat er iig vol mee….zit wel een kilo of 5 op in totaal :jerry Maar dat is dn ook half poly plamuur…

        Eerst grof met alu…dan voor de afwerking (putjes en dingetjes) met poly…

        Ik weet niet beter of dt gewoon normaal is.

        #17524273
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          origineel gepost door bbg_gendt

          origineel gepost door dragon1
          @bbg_gendt

          Denk dat de jongens die in de autoschade zitten elke dag wel weten hoe ze iets moeten lassen aan de auto.Uiteraard..

          Nu zal dit in de autoschade wel meevallen, maar in de monteurs wereld lopen toch echt een hoop prutsers, en nu spreek ik niemand aan.

          Maar je moet me toch eens vertellen hoe je iets strak krijgt als je eerst alles afsmeert met kit. Buitenkant is gewoon plamuur ( Plaatwerk ), binnenkant is kit.

          Die monteurs moeten wel :P
          Bijv apk afkeur op de dorpels….
          Voor de goedkeur is het makkelijk om een plaat over de rotterij te lasse en dat af te kitten.
          Dan bn je minder lang bezig en voor de klant goedkoop.
          Het ziet r idd niet uit, tis maar net wat de klant wil

          #17524274
          Van het Ende Customs
            Lid sinds:
            1 April 2008

            dan gaan we straks toch maar verder bij waar we gebleven zijn.
            Toedeloe!

            #17524275
            Van het Ende Customs
              Lid sinds:
              1 April 2008

              Zo vandaag rand geplamuurd.
              Ben zeer tevreden over het resultaat :thumbup , nog ff de .. op de | (:jerry).
              Nu maar hopen dat de plamuur zich zal houden!:hmmz

              #17524276
              corsawubbe
                Lid sinds:
                15 June 2008

                mooi, maar waar blijven de :kewlpics

              6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.