Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2009 om 16:49 #17524246
Heb ook vrij weinig last van trekken, proplassen kan prima alleen je hebt wel aardig wat meer werk met de afwerking helaas.
23 september 2009 om 17:35 #17524247Tjah tis maar wat je gewend bent he :jerry. Ik zeg puntlassen is genoeg, daarna gewoon kit eroverheen voor vocht. Nog nooit wat terug gehad, en die BMW die laatst is gedaan rijd prima. Schadeherstel bedrijf welke deze spuit, zei ook dat het prima gedaan was. Driften alles kan, blijft gewoon heel. Mensen die het met mij niet eens zijn, mogen rustig eens langskomen, voor een bakje koffie :thumbup en dan nogmaals commentaar leveren.
Kijk wat Niels doet ziet er leuk uit, maar is een beetje overbodig. Me pa heeft 40 jaar in de metaal industrie gezeten, en ook foto lassen gedaan, boorplatforms, rompen van schepen, olie pijpleidingen, denk dat die het wel weet.
En ja, ik weet dat sommige mensen niet tegen commentaar kunnen en denken dat ze alles beter doen, maar ach dat neem ik van lief, dat mag tenslotte hier in Nederland :sleeping
23 september 2009 om 17:50 #17524248Lees dit maar even door.
Met name de foto’s;)23 september 2009 om 19:06 #17524249origineel gepost door rallyastra
Heb ook vrij weinig last van trekken, proplassen kan prima alleen je hebt wel aardig wat meer werk met de afwerking helaas.Zeg ook niet dat het niet kan,maar idd alles moet afgewerkt worden en ziet er niet origineel uit.
En ik heb de nieuwste technieken bij de hand zou jammer zijn om ze niet te gebruiken toch?@ bbq
Er is een wezelijk verschil tussen apk laswerk en kwaliteits laswerk.
een wielrand las je af punt uit de rest is beunwerk;)
En je last hem erin niet erop..23 september 2009 om 19:11 #17524250Je moet de snijranden op stijlen en kokers altijd aflassen.daar tussen waar puntlassen zaten kan je puntlassen weder plaatsen of proplassen of een lijmverbinding.
maar als je aan een vectra c astra h of weet ik wat voor een jonger model dan kan je het thuis beunen vergeten.
daar mag je niks meer met een gewoon mig/mag apparaat aan gaan alleen maar Cu/si lijm of het puntlas apparaat van 15.000 euro die opel voorschrijft.23 september 2009 om 19:24 #17524251origineel gepost door bbg_gendt
Kijk wat Niels doet ziet er leuk uit, maar is een beetje overbodig. Me pa heeft 40 jaar in de metaal industrie gezeten, en ook foto lassen gedaan, boorplatforms, rompen van schepen, olie pijpleidingen, denk dat die het wel weet.Overbodig ? ik weet niet hoe jij de dopels en achterschermen last maar je dorpel moet om de 2 cm gelast zijn met een prop of een puntlas. Plaatwerk verbindingen die las je helemaal door, daarna vlak je de las af en plamuur je het plaat materiaal strak. De kunst is om hem zo strak mogelijk te lassen zodat je zo min mogelijk hoeft te plamuren. En je zegt het zelf al, je pa is lasser van boten en pijpen, das heel anders lassen van plaatwerk van 1,2mm.
23 september 2009 om 19:30 #17524252Mja dat hebben we gezien dat je erg veel verstand hebt van lassen….:jerry
Maar je vergeet wellicht dat niels er vaak ook een blokje inlegt met wat meer power als standaard.
23 september 2009 om 19:56 #17524253origineel gepost door rallyastra
origineel gepost door bbg_gendt
Kijk wat Niels doet ziet er leuk uit, maar is een beetje overbodig. Me pa heeft 40 jaar in de metaal industrie gezeten, en ook foto lassen gedaan, boorplatforms, rompen van schepen, olie pijpleidingen, denk dat die het wel weet.Overbodig ? ik weet niet hoe jij de dopels en achterschermen last maar je dorpel moet om de 2 cm gelast zijn met een prop of een puntlas. Plaatwerk verbindingen die las je helemaal door, daarna vlak je de las af en plamuur je het plaat materiaal strak. De kunst is om hem zo strak mogelijk te lassen zodat je zo min mogelijk hoeft te plamuren. En je zegt het zelf al, je pa is lasser van boten en pijpen, das heel anders lassen van plaatwerk van 1,2mm.
1.2 mm
het plaatwerk is tegenwoordig toch maar 0.75 meer
maar ben het wel met je eens aflassen is wel het beste
ander trekt er vocht via de andere kant onder de plammuur
en na verloop van tijd kun je anders de plekken tussen de lassen ook weer zien
en dat is dan erg jammer als je een auto net hebt gerestaureerdapk laswerk kan iedereen
23 september 2009 om 20:31 #17524254Ja nieuwe auto’s waag ik me niet aan, ik kan aardig goed Astra’s restaureren omdat ik dat al vaak gedaan heb. Een andere auto moet je me ook niet aan zetten, dat laat ik wel aan de vakmannen over :jerry
23 september 2009 om 20:34 #17524255gewoon netjes aflassen stukje voor stukje
zo doe ik het ook
29 oktober 2009 om 17:35 #17524256Nou vandaag bij de spuiter geweest:o
Hij zei het volgende: Aluminum plamuur alleen op aluminium gebruiken, omdat dit onvoldoende op staal hecht en na verloop van tijd los zal laten. :thumbdownHoe doen jullie dit? Gebruiken jullie ‘speciale’ aluminium plamuur.
gr,
John29 oktober 2009 om 19:33 #17524257voor direct over de lassen heen: Debrasel AlSi. Zet het er niet te dik op, want het wordt knetterhard. Daarna met normaal plamuur strak zetten.
gr
29 oktober 2009 om 20:58 #17524258origineel gepost door Van het Ende Customs
Nou vandaag bij de spuiter geweest:o
Hij zei het volgende: Aluminum plamuur alleen op aluminium gebruiken, omdat dit onvoldoende op staal hecht en na verloop van tijd los zal laten. :thumbdownHoe doen jullie dit? Gebruiken jullie ‘speciale’ aluminium plamuur.
gr,
JohnDikke onzin, bij het schadebedrijf waar ik werk wordt er altijd gewerkt met AlSi plamuur, alu plamuur dus. Dit is om grove oneffenheden of lasnaden te plamuren. Hierna wordt er met polyesterplamuur geplamuurd, dit omdat je deze fijner kunt afwerken. Dus als je AlSi plamuur gebruikt, gaat dat heel goed op kaal metaal hoor ;)
29 oktober 2009 om 21:26 #17524259Dat alu plamuur pak ik ook altijd….ik haal altijd potten bij de Ferwerda….
Ik zag het laatst ook bij de grote scuur liggen.
29 oktober 2009 om 22:15 #17524260Op zich niet zo raar…
Alu gaat toch een reactie aan met staal, zodat het giga gaat roesten?
Zie soms wel is alu wielen die vast zitten op een stalen naaf door roest!
Gaat dit dan ook niet met alu plamuur op staal gebeuren :o30 oktober 2009 om 10:43 #17524261origineel gepost door Fearless
Dat alu plamuur pak ik ook altijd….ik haal altijd potten bij de Ferwerda….Ik zag het laatst ook bij de grote scuur liggen.
Die grijze potten van 1 kilo?
Deze heb ik ook?
Maar jij gebruikt deze ook?
Johan Jansen zei dat je geen alu. kunt gebruiken tenzij het ‘speciale’ is. Ik heb Ferwerda gebeld en zei zeiden dat deze niet geschikt is voor staal!
:argue
Wat moet ik doen. Alles weer kaal maken of en met poly.plamuur doen of risico nemen om dit te laten zitten en kans op ‘schade’ over bepaalde tijd als auto gespoten is!
:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown30 oktober 2009 om 11:17 #17524262Zo zie je door de bomen het bos niet meer idd, ga anders gewoon op het advies van de spuiter af…
30 oktober 2009 om 11:25 #17524263:S ik smeer het gewoon over mijn laswerk hoor.
De booskijkers van de corsa staat er vol mee.idd die grijze blikken.
Ik pak alu plamuur omdat mijn toenmalige lasser dat ook atijd gebruikte…
30 oktober 2009 om 14:58 #17524264en dus geen slechte ervaringen mee?
30 oktober 2009 om 17:23 #17524265origineel gepost door stoppelflieger
origineel gepost door rallyastra
Heb ook vrij weinig last van trekken, proplassen kan prima alleen je hebt wel aardig wat meer werk met de afwerking helaas.Zeg ook niet dat het niet kan,maar idd alles moet afgewerkt worden en ziet er niet origineel uit.
En ik heb de nieuwste technieken bij de hand zou jammer zijn om ze niet te gebruiken toch?@ bbq
een wielrand las je af punt uit de rest is beunwerk;)Alles aan een auto kan je punten of proplasje sterk;)
zoals hier gedaan wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=JgLBSte7Y8M&feature=related
Origineel is een auto ook niet afgelast maar gewoon gepuntlast en evt met lijm of coating.
30 oktober 2009 om 17:49 #17524266origineel gepost door kadett4x4
aluminuim/staal plamuur is een stuk harder en sterker, zakt niet in maat polyesterplamuur ook niet!!succes
polyester plamuur zakt echt wel in, het kan even duren, maar zakt echt wel in. Ik zelf neem altijd alsi aluminium plamuur (zo dun mogelijk, wordt nogal hard :P ) en daarna polyester plamuur, werkt perfect
30 oktober 2009 om 17:51 #17524267@bbg_gendt
Denk dat de jongens die in de autoschade zitten elke dag wel weten hoe ze iets moeten lassen aan de auto.
Maar je moet me toch eens vertellen hoe je iets strak krijgt als je eerst alles afsmeert met kit.
30 oktober 2009 om 18:20 #17524268origineel gepost door 2000
origineel gepost door kadett4x4
aluminuim/staal plamuur is een stuk harder en sterker, zakt niet in maat polyesterplamuur ook niet!!succes
polyester plamuur zakt echt wel in, het kan even duren, maar zakt echt wel in. Ik zelf neem altijd alsi aluminium plamuur (zo dun mogelijk, wordt nogal hard :P ) en daarna polyester plamuur, werkt perfect
Is Alu plamuur ook hygroscopisch zoals polyesther plamuur?
En kan deze ook op epoxy primer worden gezet?30 oktober 2009 om 18:21 #17524269origineel gepost door dragon1
@bbg_gendtDenk dat de jongens die in de autoschade zitten elke dag wel weten hoe ze iets moeten lassen aan de auto.Uiteraard..
Nu zal dit in de autoschade wel meevallen, maar in de monteurs wereld lopen toch echt een hoop prutsers, en nu spreek ik niemand aan.
Maar je moet me toch eens vertellen hoe je iets strak krijgt als je eerst alles afsmeert met kit. Buitenkant is gewoon plamuur ( Plaatwerk ), binnenkant is kit.
30 oktober 2009 om 18:22 #17524270http://www.motipdupli.com/webgate/wg_5_2.nsf/ContentByKey/TWUR-522C8J-EN-p
Deze plamuur heb ik?
Bodyfiller for the field of car repair, mechanical engineering and do-it-yourself. Wherever large-surface spreading properties are required. Substrates such as metal, wood, various plastics or concrete can be filled easily in the required coat thickness. Holes are filled and levelled, thin spots are stabilized.
Dus is toch wel geschikt toch?
Wat is jullie mennig?Alvast bedankt.
Kortom of ik ga morgen het geplamuurde weer kaal maken of ik ga weer verder waar ik gebleven ben! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.