Vragen over bestuurderstoel Vectra C1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vragen over bestuurderstoel Vectra C1

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241549
    Doix
      Lid sinds:
      4 May 2009

      Forummers,

      Door een stommiteit is de bestuurdersstoel van mijn Opel Vectra C1 GTS uit 2003 beschadigd (zijwang rugleuning). Omdat ik de auto toch netjes wil hebben irriteert me dit mateloos, maar wat kan ik doen en waar moet / kan ik rekening mee houden?

      1) Is de bekleding van enkel de rugleuning te vervangen en zo ja, hoe? Ik zag namelijk niet iets zo gauw in de HOW-TO’s.
      2) Is de totale stoel vervangen de makkelijker optie en zo ja, hoe? Ook hier zag ik niet zo gauw iets in de HOW-TO’s behalve dan voor de Vectra B1.
      3) Zijn de voorstoelen van een Vectra C1 gelijk aan die van bijvoorbeeld de C2 of een B(1 / 2)?
      4) Zijn er zaken, behalve de stekker / kabel van de airbag waar ik op moet letten als ik als newbie sleutelaar een stoel ga vervangen?
      5) En kan ik ergens een kleurcode bekleding oid vinden zodat ik weet dat ik dezelfde kleur stoel aanschaf?

      In afwachting van jullie reactie en greetz,

      Aad ~ Doix

      #17920903
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Welke soort bekleding heb je?

        Volgens mij pas het van een c2 (indien ze deze de bekleding soort nog hebben ook…en van andere modellen.. dacht voorstoelen zelfs Signum…

        #17920904
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @aapje1963 wrote:

          Welke soort bekleding heb je?

          Volgens mij pas het van een c2 (indien ze deze de bekleding soort nog hebben ook…en van andere modellen.. dacht voorstoelen zelfs Signum…

          Ja, inderdaad. Er komen hier regelmatig (goedkope!!) complete interieurs voor de c1 voorbij. Ben je voor een paar 100 klaar. Dat ga je met een reparatie waarschijnlijk niet redden

          #17920905
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            De bekleding kan er af. Maar wat de andere al zeggen .. je vindt op mp complete sets voor weinig.
            De voorstoelen verwijderen is niet moeilijk. Kontakt uit ( anders krijg je een airbaglampje op je dash ) , stoel helemaal naar voren geschoven, de 2 bouten aan de achterkant los ( torx 50, dacht ik ) en dan de stoel naar voren kiepen en de stekker los klikken ( op de stekker zit aan de zijkant een schuifje die je naar buiten trekt, daarmee komt de stekker los )
            Daarna nog even de bout los maken waar de gordel aan je stoel vast zit en de hele stoel kan er dan uit !

            De achterbank is een klik systeem en met een paar ferme rukken is ie zo los !

            Suc6

            #17920906
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              Betreffende punt 3 en 5:

              Ja, C1 en C2 zijn uitwisselbaar.
              In je deurstijl van de passagierkant zit een stikker met meerdere code nummer 5 is geloof ik je trimcode welke staat voor welke interieur uitvoering je hebt.
              Als je die bij de vod opvraagt heb je de juiste kleur en kun je de demontage handel af of op ebay. 1 losse stoel kan weg voor tussen de 20 en 70 euro, afhankelijk van stof of leer.

              Safe driving Jurgen

              #17920907
              Doix
                Lid sinds:
                4 May 2009

                Forummers,

                Dank voor de uitgebreide reacties … zojuist even gauw naar buiten gelopen en gekeken … de code is XXJS en op Opel-infos.de zie ik ook het overeenkomstige plaatje ….

                Ik gaat eens rondkijken op diverse occasion media en dan aan de slag.

                Grtz,

                Aad ~ Doix

                #17920908
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Gebroeders gunnewiek doen ook veel met opel.

                  #17920909
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    @2000 wrote:

                    Gebroeders gunnewiek doen ook veel met opel.

                    En zijn niet zo duur !! Mijn interieur komt daar ook vandaan ! Vraag me alleen af of ze 1 losse stoel gaan verkopen !

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.