Vragen over Ap verlagingsveren.

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Vragen over Ap verlagingsveren.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254992
    Juhroen
      Lid sinds:
      10 December 2011

      Hallo,

      Een vraag! Ik heb een Astra G. Ik rij nu rond met een goedkoop schroefsetje. Voor de rest niet zo veel klachten. Alleen bij stilstand sturen hoor je de veren verschieten. En achter veert hij te ver door naar me zin als ik wat zwaarder ben.
      Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de AP verlagingsveren. Het liefst wil ik goed omlaag. Dus 50/30 is dan max. Hoe kom je dan uit met de schokdempers voor + achter? Want ik begrijp dat deze veren op de orginele veerpoten passen. En heeft iemand toevallig een foto van zijn auto met deze verlaging?

      bij voorbaat dank!

      #18101979
      chriske
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2008

        ik heb er geen foto meer van maar heb zo n veren van AP onder mijn astra g break gehad en wasdaar wel content van
        wielen 8×17 stonden mooi tot aan de kas van de auto

        #18101980
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Weet je zeker dat je de veren hoort verschieten? Zijn je stuurkogels niet aan vervanging toe?

          #18101981
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Sowieso is het niet slim om meer dan 35mm te zakken op je originele dempers.
            Ik zou dus sterk aanraden om een set met dempers te kopen, of om de dempers aan de voorkant te vervangen voor kortere modelletjes zoals Bilstein B8’s of verkorte Koni’s.

            #18101982
            Juhroen
              Lid sinds:
              10 December 2011

              @2e-c14nz wrote:

              Weet je zeker dat je de veren hoort verschieten? Zijn je stuurkogels niet aan vervanging toe?

              Nee dat is het zeker niet. Die zijn de laatste 2 jaar allebei vervangen. Ik ben zelf (bedrijfs) auto monteur dus hij staat regelmatig op de brug. Het zijn echt de veren/ schotels die verspringen. Een maat van mij heeft het zelfde probleem. Nu kwam ik wel een setje lagers tegen speciaal voor verlangingssets. Ik vind de schotel boven op de veer ook niet netjes in de onderste veerschotel passen. Het is ook alleen bij stilstaand sturen en bij rijden tot 5 kmh.. Maar vind het inmiddels een beetje irritant worden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.