vragen over 2.0 16v uit nieuwschierigheid

Forumindex Forums Modellen Corsa vragen over 2.0 16v uit nieuwschierigheid

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17545549
    sjoerdie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      bart, heb je nu weer een andere account??

      en ohja, ik heb op dit moment een 1.2i corsa met 4 bak.

      rijd 1op 18, dus 2liter is no way zuiniger

      #17545550
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Jah ik snap er niks van, kan niet in de oude komen? Niet eens op het forum, zonder registratie… :hmmz. Heb een bericht naar Mod gedaan.

        #17545551
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          1 op 18? dan rij je ook als een natte krant ofniet:wtf

          mijn corsa xe was zuiniger dan met c14nz!!! bij normaal rijgedrag dus niet uber zuinig rijden

          #17545552
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            origineel gepost door Lex
            wil je best helpen dan hoor zit toch in de buurt.
            niet dat ik veel sleutelervaring heb maar 2 weten meer dan 1 toch:)

            haha, is goed, dat hoor je dan evt nog wel. ik ken nog iemand die misscien wil helpen. en andders mij monteur wel:wors maar hou je in gedachten. heb jij hem er zelf ook ingezet?


            @sw
            40???? is de 8v sneller dan de 16v turbo? heb ooit in een filpje wel een 8v gehoort (in een auto zonder zwaar sportief geluid van een uitlaat), klinkt wel mooi vind ik

            #17545553
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              mijn corsa 1.2 16v reed ook als ik wou 1.18. maar bij normaal rijden (flink aan et gas dus) 1.15 vind ik nog netjes. rij nu ongeveer 1.13 gemiddeld met mijn g.

              ohja, zal binnekort mijn avator veranderen

              #17545554
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                origineel gepost door robert_corsa
                mijn corsa 1.2 16v reed ook als ik wou 1.18. maar bij normaal rijden (flink aan et gas dus) 1.15 vind ik nog netjes. rij nu ongeveer 1.13 gemiddeld met mijn g.

                ohja, zal binnekort mijn avator veranderen

                Ja, dat is het nadeel van de 1.6 8 klepper in een astra G, motor te licht, auto te zwaar…

                en een 8kleps motortje dat hard moet werken verbruikt ook meer.

                Je zal met een 16kleppertje van gelijk formaat (1.6 16V 100pk) toch wel zuiniger kunnen rijden, Ik reed met een Vectra-B 1.8 16V 115pk, een gemiddelde van 1 op 14, en dan met redelijk veel stadswerk.

                op de snelweg kwam deze aan een 1 op 16.

                Willem

                #17545555
                vectraman
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @Wim-v6 helemaal juist had ook een astra g 1.6 8v en 16v maar de 16v deed een heel stukje verder op een tank! en een c20ne vond ik bepaald niet zuinig!! de c20xe die er later in lag deed het een stuk zuiniger!

                  #17545556
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    origineel gepost door sw16v
                    1 op 18? dan rij je ook als een natte krant ofniet:wtf

                    mijn corsa xe was zuiniger dan met c14nz!!! bij normaal rijgedrag dus niet uber zuinig rijden

                    nu doe ik het erom ja…motortje gaat er toch weer uit.

                    en ding is nu nog compleet standaard, dus ermee jagen is nutteloos.

                    dan maar eens een keer het zuinige rijden(is af en toe wel lastig hoor om vol te houden):jerry

                    #17545557
                    robert_corsa
                      Lid sinds:
                      16 May 2009

                      @wim-v6. klopt wel wat je zegt. maar bij 60 in zijn 4 of 80 in zijn 5 rijd hij volgens de boardcomputer bijna 1.20. met crusecontroll aan dan.
                      als ik normaal rij haal ik wel 1.14. heb hem nog maar et, en heb hem ook al eens op zijn staart getrapt, dan lust hij ook wel een slokje

                      #17545558
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        jupzz, zeker bij een vlottere rijstijl is een 16V vaak gustiger in het verbruik als de 8 klepper, zeker gezien het fijt de 16V tjes graag wat meer toeren draaien, en vaak ook zuiniger lopen bij rijden met iets hoger toerental…

                        mijn vectra V6 24V loopt echt niet zuinig als je bij 2500 toeren schakelt.

                        mijn pa reed ook duurder als ik met de V6, en die rijdt me daar een partij rustig, is gewoon niet grappig meer.

                        maar met zijn Corsa-A 1.2i 8V ’91 reed ie wel gemiddeld 1 op 17. en 1 op 22 op lange afstand (niet harder als 90 a 100 haha..)

                        willem

                        #17545559
                        Bart Hoedemaker
                          Lid sinds:
                          12 February 2007

                          origineel gepost door sw16v
                          mijn corsa xe was zuiniger dan met c14nz!!! bij normaal rijgedrag dus niet uber zuinig rijden

                          Jah idd, had ik ook, XE zuiniger. Maar schijnt dat een NE meer zuipt bij dezelfde belasting.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.