Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › vragen over 1.8 S motor Ascona C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2014 om 17:19 #17265878
Hallo allemaal,
Heb sinds kort een Ascona C met 1.8 S motor. Rijdt prima. Ik vind alleen dat ie stationair rommelig loopt. Lijkt of ie steeds “overslaat”. Hij loopt even goed en dan lijkt het of ie afslaat, maar dat doet ie niet. Staat iets te schudden, niet heel dramatisch. Verder komt het regelmatig voor dat de motor even door blijft lopen als ik het contact uitzet (“nadieselen” heet dat, toch?).
Nou zit ik zelf te denken om bougiekabels en eventueel bougies te vervangen.
Zou dat helpen? Iemand ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken.John
15 mei 2014 om 17:44 #18234048waarschijnlijk de flens tussen cabarateur en inlaatspruitstuk kapot bryan heeft t zelfde met mijn 1800s en mijn oude kadett 1800s had dit ook
http://www.ebay.de/itm/FEBI-Flansch-Vergaser-02884-/131145027464?pt=DE_Autoteile&hash=item1e88da4f88″ onclick=”window.open(this.href);return false;
alstu !
15 mei 2014 om 18:09 #18234049is dat makkelijk te vervangen? ben geen monteur zoals Bryan.
En is die flens in Nederland ook te krijgen? Ik zie in de advertentie van jouw link niet dat het ook naar buiten Duitsland gestuurd wordt.15 mei 2014 om 18:24 #18234050ja vry makkelijk te vervangen
luchtfilter eraf
3 bouten op cabarateur los dan kan je die eraf halen
en dan kom je erbij …of die in nederland verkrijgbaar is weet ik niet bestel alles in duitsland
anders ff verder zoeken op ebay.de onder ascona c 1800 flansch
als erbij staat dat ze niet buiten duitsland versturen moet je ze ff bellen of mailen dan willen ze m vaak wel voor je naar nederland sturen ….
15 mei 2014 om 18:33 #18234051ik heb inmiddels ook leveranciers in Nederland gevonden, zijn helaas iets duurder.
Waar zit die flens precies?15 mei 2014 om 18:35 #18234052@Dolmans wrote:
ik heb inmiddels ook leveranciers in Nederland gevonden, zijn helaas iets duurder.
Waar zit die flens precies?laatste vraag is beantwoord.
Bedankt.Is het trouwens verstandig om dit op korte termijn te vervangen of kan ik er zonder problemen nog even mee doorrijden?
15 mei 2014 om 18:37 #18234053je kan er een tijdje nog mee rijden
maar ik zou m wel zo snel als mogelijk vervangen
denk dat hij dan ook wel wat beter loopt en ook wel wat zuiniger word …15 mei 2014 om 19:45 #18234054Uhm,3 keer een Ascona met 1.8S blok (E18NV) gehad.
En inderdaad,het stationair wat rommelig lopen hoort erbij,hadden ze allemaal,en dat was ook met een nieuwe flens niet verholpen,ik heb het altijd maar geaccepteerd (de meeste C20NE motoren vertonen dit ook een beetje)
Nadieselen komt me ook bekend voor,en zuinig liepen ze allen ook evenmin,met 1 op 12 was het wel bekeken.Verder een beresterke motor,best wel snel,vooral in de 2de trap,en olie verbruiken deden ze bij mij geen druppel16 mei 2014 om 08:22 #18234055Heey John,
Heb de flens vervangen, en loopt direct een stuk beter stationair. Vervangen stelt niks voor, 3 keer een m6 boutje losdraaien en je kunt m al aan de kant pakken.
Zou je voor mij even willen kijken of er een pijpje zit boven het voorste klepje in je carburateur? Dit kun je zien als de luchtfilter eraf is.
Mvg
Bryan
17 mei 2014 om 10:10 #18234056dat ga ik dat ook maar eens doen.
Hier foto’s als luchtfilter eraf is:
ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn. Is mij nog wel niet duidelijk hoe ik nu bij de flens kom.
17 mei 2014 om 10:18 #18234057die 3 donkere m6 bouten los draaien die je op de cabarateur ziet dan kan cabarateur eraf
17 mei 2014 om 15:42 #18234058ok, ik snap het nu.
flens bestellen en volgend weekend maar eens kijken of het me (met mijn twee linkerhanden :D ) lukt.24 mei 2014 om 10:31 #18234059heb hem vervangen. Oude zag er nog best goed uit, onderkant was wel wat slechter. helaas had asconahobbyist gelijk, geen verschil.
Heb er wel nog niet mee gereden, alleen stationair getest. Zien het verder wel, anders moet ik er maar mee leren leven.12 december 2014 om 17:50 #18234060HAllo,
Ik had met mijn AScona C 1.8 S ook hetzelfde probleem, en heb de carburateurflens vervangen en draait nu een stuk beter. Ik heb m nieuw besteld en de kosten vallen mee. Ik heb ‘m besteld bij mijnautoonderdelen.nl.M.V.G AsconaCFreak
14 december 2014 om 19:48 #18234061bij mij hielp het helaas niet, maar bij test op een rollenbank bleek er valse lucht aangezogen te worden bij het inlaatspruitstuk. Heb een nieuwe pakking geregeld. Als het goed gaat , ga ik de pakking in de kerstvakantie vervangen. Ik laat hier ook wel even weten of het geholpen heeft.
gr John
29 december 2014 om 15:53 #18234062Vandaag aan het sleutelen geweest. Voordat ik het spruitstuk helemaal los had, nog even gecheckt of de pakking zou passen. Helaas, is niet de goede. :(
Daar het verder toch nog een hele klus is, besloten het voorlopig maar zo te laten. Zaak maar weer vastgezet. Ik kijk wel of ik er nog iets aan ga (laten) doen.18 januari 2015 om 19:55 #18234063Heb je de bougies en kabels al vervangen? Kijk ook je verdelerkap en rotor eens na. Verdelerkap daar zitten je bougiekabels op aangesloten. Haal die eens los en bekijk de kap eens van binnen en kijk dan meteen de rotor na.
Dit is makkelijk zelf te vervangen.
Mvg Michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.