Vragen dagrijverlichting en cruise control meriva b

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Vragen dagrijverlichting en cruise control meriva b

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249788
    X.otic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo,

      Ik heb 2 vragen over de meriva b van mijn schoonvader. Ik heb hem nu een paar weken als tweede auto i.p.v. mijn corsa nu ze op vakantie zijn.
      1. Als ik op het stuur op de cruise control knop duw gaat het witte lampje met de pijl branden maar hij houdt de snelheid niet vast. Iemand een idee wat er aan de hand is?
      2. Er zitten mistlampen op de meriva. Kan ik deze ook als dagrijverlichting inschakelen?

      Als iemand mij kan helpen zou dat prettig zijn. :wors

      #18039251
      acor
        Lid sinds:
        12 April 2011

        Je legt de CC aan als je het witte lampje ziet, maar je moet ook nog een snelheid instellen. Dat doe je met het schakelaartje aan de linkerkant van het stuur. Naar onderen duwen is instellen (of snelheid verlagen), naar boven snelheid hervatten (of verhogen). Als je dat doet tijdens het rijden wordt het lampje groen. Bij ontkoppelen of remmen wordt het lampje weer wit en heb jij weer de controle, schakelaartje een tikje omhoog geven en je bent weer vertrokken met CC.

        Mistlampen moet je zelf inschakelen. Je dagrijverlichting is standaard aan en kan je niet uitschakelen.

        #18039252
        X.otic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik zal het dadelijk eens testen.
          Kun je je mistlicht niet gebruiken als dagrijverlichting?

          #18039253
          acor
            Lid sinds:
            12 April 2011

            Ik weet niet hoe de reglementering in Nederland zit, maar in België is rijden met mistlichten niet toegestaan indien de weersomstandigheden het niet vereisen.

            De Meriva B heeft standaard dagrijverlichting.

            #18039254
            X.otic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              De cruise control werkt inderdaad zoals je al zei. :thumb
              In Nederland mag je ook niet altijd je mistlicht voeren. Ik bedoelde meer het volgende:

              #18039255
              David.N
                Lid sinds:
                16 June 2012

                Aan de voorkant mag je wel de mistlichten voeren ondere elke omstandigheid. De mistlichten achter mag alleen bij witte omstandigheden waarbij het zicht minder is als 25 meter.

                #18039256
                flw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 April 2011

                  Art. 34: Gebruik mistlicht.

                  Bestuurders van motorvoertuigen en gehandicaptenvoertuigen
                  mogen mistlicht aan de voorzijde voeren bij:

                  mist
                  sneeuwval
                  regen,
                  die het zicht ernstig belemmert.

                  De omstandigheid “die het zicht ernstig belemmert” geldt voor alle drie weertypen, dus zowel voor mist, sneeuwval en regen.

                  Het mistachterlicht mag gevoerd worden bij:

                  mist
                  sneeuwval
                  die het zicht tot een afstand van minder dan 50 meter beperkt.

                  Bij regen mag dus het mistachterlicht niet worden gebruikt, omdat dit onder die omstandigheid verblindend werkt. De omstandigheid “die het zicht tot een afstand enz.” geldt voor beide weertypen, dus zowel voor mist als sneeuwval.

                  #18039257
                  Gamespel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 August 2010

                    @X.otic wrote:

                    De cruise control werkt inderdaad zoals je al zei. :thumb
                    In Nederland mag je ook niet altijd je mistlicht voeren. Ik bedoelde meer het volgende:

                    Die lampen die aanstaan op de foto (onder de koplampen) dat zijn volgens mij de dagrijlichten bij Skoda.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.