Vraagstuk tuning Insignia 2016-11 (B16SHT)

Forumindex Forums Modellen Insignia Vraagstuk tuning Insignia 2016-11 (B16SHT)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18409825
    KatirZan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 February 2021

      Als eigenlijke lurker op het forum dan toch maar eens een bericht vragen in verband met een struikelblok waar wij tegenaan lopen.

      Na jarenlang een klassieker te hebben gereden van een ander merk (VW Scirocco mk2 1.8 GTX 16v KR) waar ik alles aan heb versleuteld wat mogelijk was (uiteindelijk turboloos 171pk op de wielen) deze van de hand moeten doen door aankoop woning en geen tijd meer hebben voor een dergelijke hobby, ben ik van merk naar merk gehuppeld.

      Uiteindelijk het besluit genomen mijzelf eens te kietelen en een splinternieuwe auto te bestellen die voldeed aan alle voorwaarden, puur voor de ervaring. Mijn oog was destijds gevallen op de Opel Insignia, met name het voorlaatste model. Het nieuwe model zou enkele maanden later uitkomen, maar op de een of andere manier lag dit type mij een stuk beter.

      Na alles samengesteld te hebben voor wat voor mij van belang was de auto besteld in september 2016. Uiteindelijk kwam deze van de bank rollen in november 2016. Een, nog steeds, bloedmooie Opel Insignia Sports Tourer 1.6T  (125kW versie), voorzien van bijna alle opties.

      Begin 2020 begon ik, na weer wat contact gelegd te hebben met wat “vrienden van vroeger”, toch weer zin te krijgen in het aanpakken van deze auto. Niet zozeer de buitenkant, maar vooral de motortechniek. In januari 2020 heb ik mijn auto vervoerd naar een bekende tuner om te bezien wat er allemaal te behalen (veilig) viel. Na een aantal uur werd ik met het bericht gebeld dat het helaas niet mogelijk was, gezien de software van de ECU niet uit te lezen viel en er daarom geen aanpassingen mogelijk waren.

      En hier rust het hoofdstuk momenteel. Ondanks dat ik toch graag wat meer koppel onderin wil krijgen maar de aanschaf van een (naar mijn mening vieze) powerbox zie ik niet zitten, voornamelijk door ervaring uit het verleden (+15 jaar geleden).

      Hebben jullie ervaring met het chippen van deze SIDI motor (B16SHT) en zo ja, is er een betrouwbare partij die dit kan verzorgen.

       

      #18409859
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Ik heb met dit blok geen ervaring, maar je zou eens kunnen informeren bij http://www.DBilas.de

        Ik heb even gecheckt op hun site en zie niet direct een standaardoplossing erbij staan voor jouw type motor, maar ik weet uit ervaring dat ze vaak veel meer kunnen dan dat er op hun site staat.
        Heb daar al veel laten doen en zonder uitzondering altijd goed geholpen.

        Gr,
        The Duke

        #18410351
        KatirZan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2021

          Bedankt voor je antwoord, ik ga contact met hen opnemen!

          #18412467
          Riesje69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Je zult wel de beruchte E88 computer hebben. Weet niet of er meerdere zijn waarbij dit dus niet kan/lukt. Die zijn bijna onmogelijk te kraken. :cry:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.