vraagje Z18XE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vraagje Z18XE

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241398
    Smithy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2011

      Heb gisteren mn Vec B nog eens volledig gekuist,
      en toen ik de motorkap opendeed viel mij op dat onder mijn motor geen afdekplaat zit, dus dat ik rondom de motor gewoon de asfalt zie…
      Ik veronderstel dat dit wel moet? Bij mn kameraad zn astra h zit hier wel een plaat onder dusja..
      Iemand meer info?

      #17919064
      sjouke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2006

        neuh niet nodig dat heeft de mijne ook niet … een V6 heb het ook niet en volgens mij de diesels ook niet (of juist alleen bij de diesels … weet niet zeker)
        dus dat is een optie die je bij nieuwere auto’s ziet … (meer plastic) :jerry

        #17919065
        teungts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          diesel wel bij mij zit hij er wel onder

          #17919066
          sjouke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 September 2006

            dan is het alleen bij de diesels :)

            #17919067
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Iedere Opel (zowel met diesel- als benzinemotor) heeft standaard een bodemplaat onder de motor. Maar aangezien de bodemplaat er af gehaald moet worden bij olie vervangen, halen veel Opel-dealers ‘m er af voordat de auto wordt verkocht of bij de eerste servicebeurt. Dus je vindt bijna geen Opel met bodemplaat onder de motor, terwijl deze standaard overal wel ophoort. Dat scheelt tijd voor de dealer….beetje raar verhaal, maar ik heb het al een paar keer gezien en gehoord bij verschillende dealers. Bijna niemand mist z’n bodemplaat, dus je hoort er bijna nooit iets over.

              #17919068
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @RISL wrote:

                Iedere Opel (zowel met diesel- als benzinemotor) heeft standaard een bodemplaat onder de motor. Maar aangezien de bodemplaat er af gehaald moet worden bij olie vervangen, halen veel Opel-dealers ‘m er af voordat de auto wordt verkocht of bij de eerste servicebeurt. Dus je vindt bijna geen Opel met bodemplaat onder de motor, terwijl deze standaard overal wel ophoort. Dat scheelt tijd voor de dealer….beetje raar verhaal, maar ik heb het al een paar keer gezien en gehoord bij verschillende dealers. Bijna niemand mist z’n bodemplaat, dus je hoort er bijna nooit iets over.

                Die bodem platen zitten er alleen bij de diesels onder.

                #17919069
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Waarom zat er bij de vorige auto van m’n ouders (Vec-B) en de huidige (Vec-C) dan ook een bodemplaat onder? Beide wagens waren nieuw gekocht en op benzine. Het is echt niet alleen bij de diesels.

                  Ik heb er zelf trouwens ook eentje (Astra G Coupé op benzine/lpg), teruggevraagd bij de dealer toen die ‘m er onder uit had gehaald.

                  #17919070
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    we hebben hier thuis een nieuwe omega (2001)en een corsa (2002) aangeschaft beide zaten origineel geen bodemplaten onder. bijde benzine modellen.

                    #17919071
                    evertfisherman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 December 2009

                      Ik heb een Vectra C Sedan benzine 1,8 uit 2003 en ik heb ook geen bodemplaat.

                      #17919072
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Bij de Vec-B hadden m’n ouders ‘m er onder zitten tijdens de proefrit en bij de verkoop wassie er onderuit. We hebben ‘m toen teruggevraagd en er weer onder gehangen.
                        Bij de Vec-C hebben we van tevoren aangegeven dat we ‘m er onder wilden hebben en daar zittie ook onder.

                        Ik vind het wel vreemd dat zoveel mensen ‘m niet hebben. Aan de andere kant, je mist er weinig aan, alleen bij lekkage loopt het niet over de oprit, maar op die bodemplaat.

                        #17919073
                        sjouke
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 September 2006

                          ja en dan merk je minder snel dattie lekt … tis maar net hoe je het bekijkt natuurlijk :jerry

                          ik weet niet beter dan dat er geen op de benz. modellen B vectra zaten maar kan het mis hebben he :)

                          #17919074
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Misschien hebben ze het gehad in een bepaald bouwjaar? De Vec-B van m’n ouders was van 1998.

                            Eerder merken…tja, als de auto op de oprit zie je het niet omdat de auto er boven staat, als de auto weg is, zie je het niet omdat je in de auto zit ;).

                            Gewoon een kwestie van regelmatig alles controleren. En trouwens….alsof olielekkage een Opelkwaaltje is ;)

                            #17919075
                            Smithy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 August 2011

                              Ok, super !
                              Ben blij dat’k mij nergens zorgen om moet maken :)
                              bedankt voor de reacties iedereen ! :thumbup

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.