Vraagje voor de vaders

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Vraagje voor de vaders

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233916
    Jerk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2004

      Ik heb een vraagje voor de vaders hier ;)

      Hoe doen jullie dat met de maxi-cosy?

      Voorin kan niet vanwege de airbag in het dashboard?

      Maar achterin is niet echt handig en daar zitten ook airbags

      Nu had mijn vriendin de optie om de airbags uit te laten zetten
      (maar daar ben ik niet echt een voorstander van)

      Hoe hebben jullie dit gedaan?

      Ik hoor graag jullie oplossingen

      #17832166
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        In het midden een oplossing?? Zit ook een 3punts gordel.

        #17832167
        2slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2006

          [rquote=1886975&tid=144194&author=Jerk]Ik heb een vraagje voor de vaders hier ;)

          Hoe doen jullie dat met de maxi-cosy?

          Voorin kan niet vanwege de airbag in het dashboard?

          Maar achterin is niet echt handig en daar zitten ook airbags

          Nu had mijn vriendin de optie om de airbags uit te laten zetten
          (maar daar ben ik niet echt een voorstander van)

          Hoe hebben jullie dit gedaan?

          Ik hoor graag jullie oplossingen[/rquote]

          ?? Goeie vraag, we hebben net een Zafira OPC gekocht om dat we ook gezins uitbreiding krijgen. Maar kan de maxi-cosi niet ivm de gordijn airbags??? Heb daar eigenlijk niet aan gedacht of opgelet.

          #17832168
          Mark16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2005

            Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo…

            Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.

            #17832169
            Barrythefirst
              Lid sinds:
              23 June 2010

              Ik heb een Astra OPC station met gordijnairbags maar heb daar gewoon
              een maxi-cosy in gebruikt (heb ook in de handleiding gekeken en kan niets vinden over
              het niet mogen gebruiken van kinderzitjes achter)

              Voorstoel kan niet (want je kan de airbag niet uitzetten)
              er is een optie geweest die met een sensor werkte zodat de airbag niet afgaat
              als er geen persoon op zit (bij deze kan er wel een zitje op de voorstoel)

              Er zit een sticker aan de zijkant van het dashboard(op de plek waar je een schakelaar
              verwacht om hem uit te zetten) waar op staat of het bij jou auto wel of niet kan(dus of
              je deze optie heb of niet)

              Gebruik op dit moment ook nog gewoon een kinderzitje(van Recaro) achterin
              en geloof niet dat gordijnairbags daar negatief invloed op hebben

              #17832170
              Jerk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2004

                [rquote=1887123&tid=144194&author=Mark16v]Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo…

                Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.[/rquote]

                Dat weet ik dus niet,
                bij mijn vorige auto (Renault Clio) kon je je sleutel in de deur doen idd en dan kon je de airbag uitzetten
                Maar ik kan het niet vinden bij de OPC

                Ik vind het een beetje raar om alle airbags uit te laten zetten omdat je een maxi-cosy voorin hebt staan

                #17832171
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Ik heb zelf 3 kinderen nu inmiddels. Maar toen mijn kinderen nog in de maxi moesten., Heb ik ze altijd op de achterbank gehad. Voor kon niet ivm de airbags. Tegenwoordig mag je de airbags niet meer uit zetten. Als bij een ongeluk de verzekering er achter komt kunnen ze zeggen dat je onverzekerd heb rond gereden en dat ze dus niks hoeven te doen. Ben zelf ooit naar de opel dealer gegaan om toch de airbag uit te zetten. Maar dat deden ze ook niet ivm verzekerings kwestie. Toen was hun antwoord gewoon kinderen op de achterbank.

                  Dus het eerste half jaar heeft mijn vrouw achter gezeten naast onze dochtertje. De tweeling jongens zijn nu inmiddels 6 jaar dus om de buurt mocht een van hun voor zitten. Kinderstoeltje wat gewoon naar voren zit.

                  Zo hebben wij het opgelost. Zover ik weet zouden de zij airbags geen probleem moeten zijn, Maar controleer voor de zekerheid in de gebruikers handleiding.

                  #17832172
                  Jerk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2004

                    Ok,

                    maar als mijn meisje straks een uur richting haar moeder gaat rijden wilt ze toch wel graag de kleine naast zich hebben ipv op de achterbank
                    En ik kan toch echt niet elke keer mee ivm mijn werk

                    #17832173
                    svdk20
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 August 2009

                      wij hebben de kleine ook op de achterbank. heb een spiegel over mijn achterste hoofdsteun gemaakt zodat ik of wij onder het rijden ook de kleine in de gaten kunnen houden.
                      kan bij mij ook niet zo 123 de airbag uitzetten dit lukt wel met de opcom maar mijn voorkeur blijft ook om te rijden met de airbags aan.

                      wat mij bekend is zijn de gordijn airbags ook niet gevaarlijk.

                      #17832174
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Ja logies als je alleen in de auto zit wil je je kind naast je hebben heb je toch een beetje controle erop. :D

                        Je kunt proberen om de airbags uit te zetten veiligheid voor je kind gaat voor alles. Maar informeer even bij de dealer hoe en wat. Er zijn Opels geweest die aan de deurkant als je de deur open hebt staan een schakelaar die je met je auto sleutel kunt uit/aan zetten. Maar naar bouwjaar 2000 hebben ze weer die schakalaar weg gelaten na mijn weten. De Opel dealer vertelde me dat dit met verzekering had te maken en veiligheids regels. :o

                        Heb zelf een astra G sport 1.6 16V gehad uit 1999 die had wel zo’n schakelaar om de passagier airgbag uit/aan te zetten. Maar nu met mijn astra g 2000 heeft die schakelaar er niet meer zitten.

                        #17832175
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Voor de
                          passagiersplaats is een sensorsysteem
                          leverbaar dat de airbag automatisch
                          uitschakelt wanneer een Opel kinderzitje
                          met transponder geplaatst is.

                          Lijkt me niet goedkoop, bij onze vectra kunnen we hem uitschakelen in het dashboard kastje

                          =========================================

                          Sorry was reactie van monzavrouw zat op de verkeerde notebook:D

                          #17832176
                          johani500driver
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 November 2007

                            Bij ons staat ook alles op de achterbank,wordt deze zomer een stuk lastiger want dan komt de derde,en met al die maxi cosi’s, zitjes en verhogers wordt het wel krap op de achterbank.
                            Zet aub niet het zitje op de voorstoel als dit niet mag. weet van een kind dat voorin zat wat niet mocht,toen ze een ongeluk kregen wat niet hun schuld was en waarna het kind levenslang gehandicapt werd, ze geen 100%schadevergoeding van de verzekering krijgen maar 70%

                            #17832177
                            Astralfred
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 November 2004

                              Dus dan mag ik nog blij zijn met mijn G uit 1998, heb trouwens ook niet gevonden dat die airbag voor uit kan dus kleine zit altijd achterin en nummer 2 straks ook weer in de Maxi Cosi :P. Zafira OPC staat nog wel op het verlanglijstje, maar eer dat die er komt zijn de kleintjes alweer iets groter waarschijnlijk. Oh ja en over mooie kinderstoeltjes gesproken:

                              :angel

                              #17832178
                              DEEF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 May 2007

                                die 2 van mij zaten ook een astra g station in de maxi-cosi.dus geen gedoe met gordijn-airbags :D
                                maar voorin zou ik sowieso nooit een maxi-cosi zetten.airbag uit of niet!
                                achterbank is veiliger…

                                maar JERK..is het al zover dan??:P

                                #17832179
                                Hans
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 September 2004

                                  Jerk,

                                  Bij ons zaten de kids gewoon op de achterbank astra GSI en zaf OPC, anders ff extra spiegeltje erbij, van halfords

                                  #17832180
                                  tijgetje57
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2004

                                    Wij hebben een family-fix aangeschaft, de kleine zit met isofix vast in de auto.

                                    Er kan ook een peuter stoeltje op dezelfde houder, dus straks niet weer een dure aanschaf voor een andere houder in de auto. Maar lekker makkelijk. Stoeltje erop klikken en klaar.

                                    #17832181
                                    DEEF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2007

                                      en vooral niet bezuinigen op zo’n stoeltjes!!ziet er af en toe rijden met zo’n gammel,uitgeleefd 4e hands ding op de achterbank :fy1
                                      en ze moeten natuurlijk wel bij het interieur passen :P
                                      dus zwart….

                                      #17832182
                                      Jerk
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 July 2004

                                        [rquote=1887523&tid=144194&author=DEEF]die 2 van mij zaten ook een astra g station in de maxi-cosi.dus geen gedoe met gordijn-airbags :D
                                        maar voorin zou ik sowieso nooit een maxi-cosi zetten.airbag uit of niet!
                                        achterbank is veiliger…

                                        maar JERK..is het al zover dan??:P[/rquote]

                                        Nee,
                                        nog niet maar voor het zover is wil ik het wel even weten wat ik moet aanschaffen
                                        Ik heb al een (nieuwe) maxi-cosy ;)
                                        Hij is toevallig wel grijs/zwart omdat we (nog) niet weten wat het word (jongen, meisje) :P

                                        [rquote=1887542&tid=144194&author=tijgetje57]Wij hebben een family-fix aangeschaft, de kleine zit met isofix vast in de auto.

                                        Er kan ook een peuter stoeltje op dezelfde houder, dus straks niet weer een dure aanschaf voor een andere houder in de auto. Maar lekker makkelijk. Stoeltje erop klikken en klaar.[/rquote]

                                        Ja ok,

                                        dat is een easy-fix
                                        Maar die lost het “probleem” van de airbag in het dashboard niet op ;)

                                        #17832183
                                        DEEF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2007

                                          gewoon achterin dus..dan maar een extra spiegeltje;)

                                          #17832184
                                          Jerk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 July 2004

                                            [rquote=1887577&tid=144194&author=DEEF]gewoon achterin dus..dan maar een extra spiegeltje;)[/rquote]

                                            Misschien een rare vraag maar waar zou je zo’n spiegeltje moeten plaatsen?
                                            Iemand een foto of een plekje waar je zo’n ding moet hangen?

                                            #17832185
                                            DEEF
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2007

                                              het schijnt dat er moeders zijn die hun ogen niet van hun nieuwe kroost af kunnen houden :P
                                              lijkt me geen veilig idee om de hele tijd achter je te kijken (en ja…je ziet ze rijden,voortdurend omkijkend bij elke kik!)
                                              ik had dr niet zo’n last van.keek liever op de weg..niet verkeerd bedoeld ;)
                                              dr zijn van die senioren binnenspiegels te koop,waarmee je ALLES achter je kunt zien..dingen zijn wel 30cm breed.

                                              #17832186
                                              Jerk
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 July 2004

                                                Ja maar de maxi-cosy zit met het hoofdeind richting jou
                                                Zoals hier op de foto te zien is:

                                                Maar ik zie mezelf echt niet zo’n spiegeltje in mijn OPC hangen ;)

                                                #17832187
                                                DEEF
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 May 2007

                                                  ze zitten dan ook altijd achter de passagiers stoel…maar zo’n spiegel is idd geen porum :P
                                                  ik zou me goed laten voorlichten door maxi-cosi.zij kunnen je vertellen hoe je het beste je nieuwe aanwinst kan vervoeren…

                                                  #17832188
                                                  stillekracht
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 May 2007

                                                    Spiegel monteer je boven de binnenspiegel….

                                                    Onze kids hebben altijd achterin gezeten, lijkt mij op het oog van verkeersveiligheid ook beter, kind naast je leidt ook erg af.

                                                    Als je onverhoops bij de kleine iets moet doen, [wat bij ons zelden voor kwam] dan stop je op een veilige plaats, beter iets later op je afspraak dan in de berm.

                                                    Gordijn airbags vormen geen gevaar voor de kids…….

                                                    #17832189
                                                    maham
                                                      Lid sinds:
                                                      8 March 2011

                                                      Cosi achterin lijkt.mij ook beter voor de veiligheid. Kleintje naast je lijd.snel.af en je wilt geen ongeluk omdat ie zo lief naar je lacht. Mijn is nu 11maanden en altijd achterin gezeten. Nu kinderstoel dus kan ze lekker naar buiten kijken.
                                                      En ggordijn airbags zijn ongevaarlijk voor baby’s achterin. Dit doordat de airbag hoger zit en dus geen gevaar vormt. Staat volgens mij in de handleiding

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.