Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vraagje v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2011 om 18:30 #17240693
Als ik me auto start komt er heeeeeeeel soms wat rook uit(wit) Alleen zodra de moter loopt en daarna is het weg.
Het is bijv. 1x per maand of soms 2x is beetje wisselend maar niet continu.Komt er dan olie bij de cilinders tijdens het starten of? Is dit te achterhalen waarom het gebeurd of moeiijk.
Ik heb zelf een calibra 97 v6
30 juni 2011 om 19:48 #17910658Als dit echt witte rook is wat blijft hangen,lijkt me dat je meer dan alleen benzine aan het verbranden bent :shock:
Gr. Gts32v6
30 juni 2011 om 20:01 #17910659Het blijft eventjes hangen ja je ziet het goed. Maar het is altijd starten goed warm rijde geen gekke dinge moter loopt perfect geen gekke geluide te bekennen enzo.
30 juni 2011 om 20:43 #17910660Ik zou me daar niet zo druk over maken als dit zo sporadisch gebeurd, kan best een klein drupje olie zijn ofzo of misschien heel iets vocht uit de uitlaat ofzo.
30 juni 2011 om 20:45 #17910661Dat zou mooi zijn als ik me niet druk hoef te maken :thumbup
1 juli 2011 om 13:19 #17910662olie is grijze rook
koelwater is toch wit gekleurd…:hmmz
1 juli 2011 om 15:28 #17910663je kan wel het olie en koelvloeistofpeil goed in de gaten houden dus onthouden waar die nu staat en over een week of twee.
-offtopic en wat betekend blauwe rook?
1 juli 2011 om 15:45 #17910664@rooiepeet wrote:
je kan wel het olie en koelvloeistofpeil goed in de gaten houden dus onthouden waar die nu staat en over een week of twee.
-offtopic en wat betekend blauwe rook?
Blauwe rook is combinatie van beide toch? Koppakking er uit, of een andere oorzaak, maar dan komen beide vloeistoffen minimaal in 1 van de cilinders terecht.
1 juli 2011 om 22:50 #17910665Veel olie is licht blauw wittig, en alleen bij de start betekend dat niks meer dan versleten kleprubbertjes, V6 kwaaltje, kan ie oud mee worden, ik en meerdere hebben hier wel last van met deze V6 blokkies.
Willem
2 juli 2011 om 11:35 #17910666Bedankt voor de informatie gelukkig is het niks schadelijks :wub
2 juli 2011 om 14:21 #17910667Wat je kan doen is ff ruiken bij je uitlaat….
Heeft een zoete geur dan zit er een koppakking aan tekomen, heb dat al met meerdere opel’s meegemaakt..
2 juli 2011 om 21:46 #17910668Deze V6jes zijn niet zo koppakking gevoelig gelukkig.
het is namelijk niet effe een klusje als bij de 4 cilinders (8 of 16kleppers) zeg maar:
Willem
26 juli 2011 om 19:05 #17910669vraagje mijn TC lampje brand konstand ? wie weet hoe ik die uit krijg
27 juli 2011 om 08:23 #17910670Dat is niet in het goede topic + voorstelle enzo doen we niet meer?
27 juli 2011 om 09:07 #17910671Stoppen met gasgeven ;)
Voorstellen zou wel zo netjes zijn. En dit is inderdaad niet het goede topic.Die rook, volgens mij is:
Wit – koelwater
Blauw – olie
Grijs – koelwater en olie (vaak je koppaking dan)27 juli 2011 om 13:28 #17910672Hij heeft het nu alweer 1 maand niet gedaan :thumbup en de kleprubbers laat ik zoals ze zijn blokje doet zijn werk enzo goed, het is veel werk om ze ((even)) te vervangen dus ik wacht wel af of het erg word
28 juli 2011 om 14:57 #17910673hoi met remy kuiper heb me maar is aangemeld en hoop dut een van jullie me kan helpen.
mijn TC lampje brand de heletijd en als ik op TCknop druk blijft gewoon branden wat kan ik er aan doen ? groeten
31 juli 2011 om 18:48 #17910674@RISL wrote:
Stoppen met gasgeven ;)
Voorstellen zou wel zo netjes zijn. En dit is inderdaad niet het goede topic.Die rook, volgens mij is:
Wit – koelwater
Blauw – olie
Grijs – koelwater en olie (vaak je koppaking dan)Flink beetje olie word echt wel WITTE hoor..
heb hier een BMW 540i 4.4 V8 32V enkel vanos waarvan de carterventilatie membraam kapot was,
dan zuigt ie bij uitzetten olie uit het carter zo het inlaat in…
bij starten was heet de straat WIT van de olierook (en deed zelfs FLINK zuigerkantelen bij aanslaan)
membraam vervangen, goed gereden (aantal ritten van 3 a 500km (geen straf in een 285pk sterke BMW 5-er rijhe in high executive uitvoering)
voor de gein maar eens bij een bougiewissel wat olie in de verbrandinskamer spuiten met een oliespuitje…..
Bij the way, ook mijn V6 geeft wel eens een klein oliewolkje ivm versleten kleprubbers (lang leve de autobahn)
Willem
19 november 2011 om 23:13 #17910675Ik weet niet hoeveel km die v6 gedraaid heeft maar een beetje witte rook bij de start is helemaal niets ernstigs…oudere motoren hebben nou eenmaal wat slijtage kwaaltjes.
s’morgens bij de start verbrand de motor ook condenswater….dus daarover absoluut geen paniek.
Wat eerder al is gezegd…hou je olie en koelvloeistof peil in de gaten en als je twijfelt aan of je koppakking eruit ligt dan heel simpel je olie vuldop eraf draaien en kijken of er geen witte drap aan zit…noemen ze ook wel slagroom. Als dat het geval is dan ben je aan de beurt.Succes groet Rob….
19 november 2011 om 23:19 #17910676Wat is slijtage.
De onderblokken van een Netjes behandelde V6 zijn na 250.000km niet verder heen als toen ze nieuw waren…
Olieverbruik komt bij deze V6en meestal door een onjuist werkende Carterventilatie, of versleten kleprubbers, 1e kan je onderblok kosten, 2e heeft in geen enkele vorm invloed op verdere slijtage van de motor.
Willem
20 november 2011 om 21:03 #17910677Had met mijn eerste v6 ook last van versleten kleprubbers….en dat al bij 155000 km.. Later kocht ik een een jongere v6 met 110000 km op de klok waar nu 192000 km op staat maar nog steeds verbruikt die machine geen enkele druppel olie… rij dus van beurt naar beurt zonder ook maar een druppel olie erbij te hoeven gooien. Heb wel bij het vernieuwen van de distributie de krukas keeringen voor en achter vervangen….fijn klusje trouwens.
Groet….Rob…..
22 november 2011 om 23:06 #17910678Ik had het al bij 110.000km, maar wel VEEL autobahn, ook bij de vorige eigenaar..
Echter was het niet heel erg, een wolkje bij de start, en af en toe bij lang wachten bij een stoplicht.
Mijn uitlaat einddemper is altijd Roestbruin gebleven van binnen en hoefde nooit tussen de beurten door olie bij te vullen.
heb nu een hagelnieuwe 3.0 V6 onder de kap liggen, ben benieuwd hoe lang doe rubbertjes het gaan uithouden…
Willem
22 november 2011 om 23:48 #17910679mijn v6 rookt soms na het opnieuw starten nadat ik ervoor behoorlijk gas heb gegeven een uurtje ervoor ofzo.
Ik wilde de carterontluchting nakijken is dit veel werk? ergens een how to?23 november 2011 om 22:15 #17910680How to, op http://www.vectra-team.nl > Do it Yourself
Willem
24 november 2011 om 20:26 #17910681Dankje Willem! Heb het gevonden, als ik de kleppendeksels ga vervangen voor alu dan neem ik dit gelijk even mee. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.