vraagje over verlichting van de woofer.

Forumindex Forums Modellen Corsa vraagje over verlichting van de woofer.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222319
    corsageak
      Lid sinds:
      28 October 2009

      hallo,

      ik heb een vraag.
      ik heb een bandpass woofer in me kofferbak staan met daarin blauwe leds.

      nu had ik eerst die leds op me kofferbak berlichting aan gesloten, maar de kofferbak verlichting doet het inmiddels niet meer is wss de massa kabel ervan..

      nu was me vraag of ik die leds ook op de + en – van me versterker aan kan sluiten voor langere tijd. k heb het al ge probeert net en toen werkte het wel.

      maar me versterker is bij de accu met 60 amp, en bij de versterker zelf met nog is 50 zmp afgezekert.

      ik neem aan dat dat voor langere tijd te laten branden te zwaar gezekerd is. is dat zo of kan ik het er gewoon zonder problemen op aan sluiten ??

      alvast bedankt voor de reactie..

      corsageak

      #17686242
      svdk20
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 August 2009

        je hebt kans dat je ledjes door branden bij sluiting verder kan het geen kwaad wat mij bekend is.

        #17686243
        Aapje
          Lid sinds:
          1 January 2009

          Gewoon een zekering extra erbij zetten van 5A max vanaf je versterker kabel zeg maar. 60A op een klein dundraadje is namelijk erg veel, daar zou een 5A zekering perfect tegen werken. (Scheelt je brand)

          #17686244
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009

            oke thanx voor de reacties:D dus ik heb dan zegmaar als volgd : de + kabel van me accu naar me woofer die gezekerd is, en dan laat ik een draadje lopen vanaf die + naar me + op me woofer van de leds en daar hang ik dan een zwevende 5A tussen?? als ik het goed begrijp?:P

            corsageak

            #17686245
            mattemaker
              Lid sinds:
              28 September 2007

              gaat alleen niet meer uit…:hmmz beter een relais plaatsen..
              met gebruik van je remote

              #17686246
              corsageak
                Lid sinds:
                28 October 2009

                ja indd zover had ik nog niet na gedacht:o kan ik me plus dan niet gewoon van me remote halen? die geeft toch ook stroom?

                #17686247
                Aapje
                  Lid sinds:
                  1 January 2009

                  Niet doen! Radio’s geven over ’t algemeen net genoeg voro een relais / versterker aan te zetten. Zet een relais erbij! Of gebruik beter de geschakelde stroom van het kofferbak lampje. Dan gaan je ledjes altijd aan zodra je de kofferbak open gooit.

                  Snap alleen niet waarom jij die ledjes niet op het kofferbak lampje kan schakelen? Want dit lijkt mij wel de meest simpele oplossing. Hoe had je ’t eerst aangesloten? Over ’t algemeen schakelt de schakelaar van de kofferbak de massa(vaak een grijs draad) en zit aan ’t lampje meestal een rood draad verbonden (permanente stroom)

                  #17686248
                  corsageak
                    Lid sinds:
                    28 October 2009

                    oke dan doe ik dat iig ff niet:) haha de massa van de kofferbak verlichting is stuk:) de + daarvan doet het nog wel.

                    #17686249
                    mattemaker
                      Lid sinds:
                      28 September 2007

                      massa stuk..? is niet je schakelaar kapot..:P die is massa voor lampje je heb kans als je de remote rechtstreeks gebruikt dat het gaat zoemen..

                      beter je schakelaar maken,of relais gebruiken..(kan je evt meer op aansluiten king: )

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.