Vraagje over radio in vectra c gts

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vraagje over radio in vectra c gts

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247242
    Spijkcity
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hallo,ik heb een cdr2005 in mijn vectra gts 2003 zitten en wil graag een orginele opel radio met mp3.Nu staat er een Opel CD70 te koop hier op het forum.
      Kan deze er zo in,of moet er nog wat aangepast worden.
      viewtopic.php?f=62&t=162667

      #18001792
      evertfisherman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2009

        Gaat niet zomaar als jij van origine een CDR2005 hebt.
        Die CD70 is full canbus geloof ik en dat is jouw auto niet.

        #18001793
        evertfisherman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2009

          Ik heb een aux-in gesoldeerd op mijn CDR2005.
          Werkt perfect, supergeluid met de I-pod erop aangesloten.

          http://www.css-haupt.de/vectra/english.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18001791
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            @evertfisherman wrote:

            Ik heb een aux-in gesoldeerd op mijn CDR2005.
            Werkt perfect, supergeluid met de I-pod erop aangesloten.

            http://www.css-haupt.de/vectra/english.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Waarschijnlijk minder werk dan het aanpassen van de kabelboom opdat de cd70 gaat werken. Los van je cid en airco aansturing problematiek.
            Zou dus voor de oplossing van Evert gaan :afro

            Groet jraaf.

            #18001794
            Spijkcity
              Lid sinds:
              29 June 2004

              @evertfisherman wrote:

              Ik heb een aux-in gesoldeerd op mijn CDR2005.
              Werkt perfect, supergeluid met de I-pod erop aangesloten.

              http://www.css-haupt.de/vectra/english.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              kan je dat voor mij ook niet doen ;)

              #18001795
              evertfisherman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 December 2009

                Zo moeilijk is het niet.
                Ik heb ervoor gekozen omdat ik het te duur vind om grote aanpassingen te doen zoals Jurgen aangaf.

                #18001796
                musti20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2012

                  @evertfisherman wrote:

                  Ik heb een aux-in gesoldeerd op mijn CDR2005.
                  Werkt perfect, supergeluid met de I-pod erop aangesloten.

                  http://www.css-haupt.de/vectra/english.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  HEEJ! dit is een leuke altarnatief

                  Dit is een leuke en goedkope alternatief voor mij!!

                  Kan je me misschien goed uitleggen hoe het moet, want er staat daar een bruine kabel, nu ben ik niet zo goed in zulke dinge maar zo ver ik het weet als ik een aux kabel door knip is dr toch maar 2 kabels (links en rechts) of heb ik het verkeerd?

                  Ik wil dit wel toepassen, als je me meer er over kan vertellen zou het heel fijn zijn.

                  Ps hoe werkt dit eigenlijk? Moet ik cd klikken (werkt dan de cd speler ook?) of radio? Sorry voor zo veel vragen maar ben te enthousiast dit moet ik echt regelen! :wors

                  #18001797
                  evertfisherman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 December 2009

                    Ja de aux kabel die ik heb gebruikt heeft ook gewoon twee draden, rode en een witte ofwel links en rechts.

                    Voor de aarde heb ik ook een aux kabel gebruikt maar dan alleen de witte. Je kunt zo de rode en witte draden van elkaar scheiden. Het hoeft natuurlijk niet een bruine kabel te zijn.
                    Ik adviseer dunne audio kabel te gebruiken, deze heb ik op http://www.electronica-online.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    besteld: Dunne 2 Aderig Afgeschermde Audio Kabel, per meter.
                    Verder heb ik ook nog rubberen Tules besteld om ervoor te zorgen dat de kabels niet beschadigen door het geboorde doorvoergat.

                    En ik heb de volgende connector gebruikt:

                    Jack 3,5mm Stereo Chassisdeel – €1.60 incl. BTW op http://www.electronica-online.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Je ziet achterop deze connector drie aansluitingen zitten voor de drie kabels.
                    -1 aansluiting voor de rode (audio)
                    -1 aansluiting voor de witte (audio)
                    -1 aansluiting voor de aarde lange pin (ik heb een witte gebruikt)


                    #18001790
                    musti20
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2012

                      @evertfisherman wrote:

                      Ja de aux kabel die ik heb gebruikt heeft ook gewoon twee draden, rode en een witte ofwel links en rechts.

                      Voor de aarde heb ik ook een aux kabel gebruikt maar dan alleen de witte. Je kunt zo de rode en witte draden van elkaar scheiden. Het hoeft natuurlijk niet een bruine kabel te zijn.
                      Ik adviseer dunne audio kabel te gebruiken, deze heb ik op http://www.electronica-online.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      besteld: Dunne 2 Aderig Afgeschermde Audio Kabel, per meter.
                      Verder heb ik ook nog rubberen Tules besteld om ervoor te zorgen dat de kabels niet beschadigen door het geboorde doorvoergat.

                      En ik heb de volgende connector gebruikt:

                      Jack 3,5mm Stereo Chassisdeel – €1.60 incl. BTW op http://www.electronica-online.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Je ziet achterop deze connector drie aansluitingen zitten voor de drie kabels.
                      -1 aansluiting voor de rode (audio)
                      -1 aansluiting voor de witte (audio)
                      -1 aansluiting voor de aarde lange pin (ik heb een witte gebruikt)


                      Bedankt voor je snelle reactie!

                      Nu snap ik het allemaal beter, maar wat ik nu nog niet helemaal snap is hoe wil je het afspelen?

                      Op de website zag ik dat gast een lege cd heeft gemaakt, heb jij dit ook zo gedaan? of heb je daar een andere alternatief voor gebruikt?

                      Ik denk dat ik vandaag nog de onderdelen ga bestellen en hoop dat ik ze dan in t weekend binnen krijg!

                      Gr, Mustafa

                      #18001798
                      evertfisherman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 December 2009

                        Ja je moet een lege CD maken.
                        Ik heb dat gedaan met windows audio recorder, microfoon uit de computer halen. Dan op record drukken. Dan neemt hij niets op, geen geluid.

                        #18001799
                        musti20
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2012

                          @evertfisherman wrote:

                          Ja je moet een lege CD maken.
                          Ik heb dat gedaan met windows audio recorder, microfoon uit de computer halen. Dan op record drukken. Dan neemt hij niets op, geen geluid.

                          Kijk dat is wel handig zal ik ook doen!

                          Ik heb een 3.5mm jack gevonden, lijkt een beetje op de joune maar goed ik ga het toch in het weekend proberen!

                          ben benieuwd hoe goed de kwaliteit gaat worden.

                          Nogmaals bedankt voor je hulp!

                          #18001800
                          evertfisherman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 December 2009

                            Ik zou wel een jack kopen die je netjes kunt schroeven in een van de lege knoppen van de dashboard zoals je in de link kan zien. Dan heb je een mooie afwerking. En de schroefdraad moet lang genoeg zijn. Ik had twee soorten besteld en van een soort was de schroefdraad te kort. De dikte van het lege knopje in het dashboard was dus dikker dan het aantal mm schroefdraad op de jack chassis plug.

                            #18001801
                            musti20
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2012

                              Is goed bedankt voor je tip, nou heb ik geen zin in te wachten dus ik ga eens bij electronica onderdelen winkels kijken of ze zulke jacks hebben.

                              Ik wil het deze weekend gaan inbouwen vandaar dat ik me een beetje haast

                              Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                              #18001802
                              evertfisherman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 December 2009

                                Haast is een slechte raadgever.

                                #18001803
                                musti20
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2012

                                  @evertfisherman wrote:

                                  Haast is een slechte raadgever.

                                  Ja klopt, ook al weet ik dat het moeilijk is voor me, maar ik ga eerst goed rond kijken dan pas zo’n jack bestellen

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.