vraagje over pakking en kop ontmantelen

Forumindex Forums Modellen Manta vraagje over pakking en kop ontmantelen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247324
    magin1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2010

      ik ga de kop van mijn 1,9 manta a blok vlakken en moet daarom de pakking vervangen.
      een hele set kost 75 euro en dat heb ik niet nodig, online dus even naar wat gekeken en daar kwam ik iets tegen waar ik het antwoord niet op wist.

      welke van de 2 moet op een standaard 1.9 blok?
      http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179014&kategorieid=109&source=2&refertype=1&referid=109″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179709&refertype=12″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      en nog een vraagje…..

      er Zit wat aangekoekte pakking op het blok, hoe kan ik dat er het makkelijkste af halen, het zit aardig vast.

      EN als ik een kop wil laten reviseren moet ik dan hem helemaal kaal maken?
      zo ja, hoe haal ik de nokkenas eruit?

      groetjes ian

      #18003560
      opelgteetje
        Lid sinds:
        2 May 2008

        die foto’s zijn van een klepdekselpakking en NIET van een koppakking
        op de kop zit op bijde kanten een driehoekig dekseltje.
        ‘die moet je er af halen en dan de nokkenstok er uit als je het tandwiel er af hebt
        of de kop kaal moet weet ik niet marr dat zou je na kunnen vragen bij het bedrijf waar je het heen wil brengen

        #18003561
        usbstick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2012

          ik zou wel zoveel mogelijk van je kop af halen,en als je m toch helemaal gaat reviseren dan moet alles er wel vanaf, nieuwe pakkingen,sealers, vlakken… of laat je m alleen vlakken? hij gaat ook nog in een wasmachine dus aan jouw de keus ;)

          pakking krijg je er heel makkelijk met een verf krabber af.

          #18003562
          Tiedo
            Lid sinds:
            7 December 2008

            of met een oude beitel. pas wel op dat er geen pakkingresten in je cilinders vallen(ff een poetsdoek er in doen) :thumbup

            #18003563
            magin1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2010

              @opelgteetje wrote:

              die foto’s zijn van een klepdekselpakking en NIET van een koppakking
              op de kop zit op bijde kanten een driehoekig dekseltje.
              ‘die moet je er af halen en dan de nokkenstok er uit als je het tandwiel er af hebt
              of de kop kaal moet weet ik niet marr dat zou je na kunnen vragen bij het bedrijf waar je het heen wil brengen

              type foutje van mij, ik bedoelde de klepdekselpakking, ze lijken veel op elkaar maar zijn beetje anders.
              kop heb ik er inmiddels al af, dus zal even kijken of de rest er ook af moet.

              @usbstick wrote:

              ik zou wel zoveel mogelijk van je kop af halen,en als je m toch helemaal gaat reviseren dan moet alles er wel vanaf, nieuwe pakkingen,sealers, vlakken… of laat je m alleen vlakken? hij gaat ook nog in een wasmachine dus aan jouw de keus ;)

              pakking krijg je er heel makkelijk met een verf krabber af.

              ik was van plan hem alleen te laten vlakken, 55 euro moest dat kosten, is wel goeie prijs tog?

              #18003564
              magin1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2010

                @Tiedo wrote:

                of met een oude beitel. pas wel op dat er geen pakkingresten in je cilinders vallen(ff een poetsdoek er in doen) :thumbup

                zal er even wat doeken in doen, erg goed idee.

                pakking was lek dus cilinders helemaal nat van het koelvloeistof, moet dan ook alle olie er eigenlijk uit?

                #18003565
                manta2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  @magin1 wrote:

                  @Tiedo wrote:

                  of met een oude beitel. pas wel op dat er geen pakkingresten in je cilinders vallen(ff een poetsdoek er in doen) :thumbup

                  zal er even wat doeken in doen, erg goed idee.

                  pakking was lek dus cilinders helemaal nat van het koelvloeistof, moet dan ook alle olie er eigenlijk uit?

                  Ja, en vervang ook het oliefilter

                  #18003566
                  usbstick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2012

                    als je m laat vlakken denk ik dat ie helemaal uit elkaar moet,ze gaan verspanen dus dat kan overal tussen gaan zitten,ik zou dan gelijk zoveel mogelijk vervangen wat er in of aan de kop zit zoals pakkingen en sealers.. dit is het geld toch niet maar weet je achteraf wel dat je daar geen omkijken meer naar heb. maar degene die m gaat vlakken zal je wel vertellen wat je moet doen en de prijs… ja denk wel dat dat een redelijke prijs is.

                    #18003567
                    magin1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 May 2010

                      jongens supper bedankt voor het advies.


                      @usbstick
                      ik ga hem maar even kaal maken idd, en pakkingen gaan er allemaal nieuw in.


                      @manta2
                      hoe kan ik het beste het blok van binnen koelvloeistof vrij krijgen dan?
                      of word dat er door de filter wel uitgehaald als ik hem opnieuw vul?

                      #18003568
                      cuupi
                        Lid sinds:
                        18 February 2008

                        Check voor je gaat monteren of je nieuwe kopbouten niet te lang zijn. Dit had ik namelijk 2keer :(

                        #18003569
                        magin1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 May 2010

                          @cuupi, hoe controleer je dat?

                          Moet er tijdens monteren van het hele kop ook iets worden afgesteld als ik de hele kop uit elkaar haal?
                          en hoe kan ik het beste het blok van binnen koelvloeistof vrij krijgen dan? of word dat er door de filter wel uitgehaald als ik hem opnieuw vul?

                          #18003570
                          cuupi
                            Lid sinds:
                            18 February 2008

                            Dat kun je controleren door de bout zonder kop in het onderblok te draaien totdat deze niet meer verder kan(aanhet einde van draadgat) en dan de resteerende lengte te meten. En dat moet dan weer minder zijn dan de lengte van het gat waar de kopbout in de kop zit. Ik had namelijk 2x dat niet gecontroleerd zette de kop wel vast op het juiste moment maar de bouten zaten dus aan het einde van de schroefdraad. De kop zat wel vast maar net niet genoeg. Door een opmerking van een mede forumer kwam ik hier achter.

                            #18003571
                            mantamarc
                              Lid sinds:
                              13 May 2007

                              het verschil in de klepdekselpakking is, dat die van de gt kleinere gaatjes heeft.
                              bij die van de manta zitten ook nog lipjes die in de klepdeksel vallen.
                              jij moet dus die tweede hebben (bij orginele klepdeksel).

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.