vraagje over oliefilter

Forumindex Forums Modellen Corsa vraagje over oliefilter

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222751
    deefrd
      Lid sinds:
      22 June 2010

      kan er mij iemand vertellen welke filter ik moet bestellen voor een opel corsa-c van 12/09/2005?
      type: Corsa-C/AJ11/OA15A5KCAC5
      1248cc 51kw diesel

      je hebt hier blijkbaar 2 verschillende inzetfilters voor: ik dacht 85mm lang en 100mm lang.
      Hoe weet ik nu welke ik moet bestellen?

      alvast bedankt =)

      #17690946
      Dragon_blue
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2010

        k zou voor de 100mm gaan, echter alleen voor de 85mm filter als je plaats te kort komt…

        over het algemeen zou het niet zo heel veel uit moeten maken,
        maar 100mm filter, zou in principe nog wel eens ietsje beter kunnen filteren omdat de olie meer oppervlakte heeft om doorheen te stromen… misschien dat ze dan t micron lager houden… (diameter van de gaatjes waar de olie doorheen stroomt kleiner) > fijner filter dus…

        zoek anders even bij http://www.carpartsdirect.nl/ op kenteken…

        #17690947
        Njoy_Corsa
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Corsa C heeft geen opschroeffilter meer waar je zomaar een langer filter kan pakken…

          De dealer kan het zo opzoeken, een oliefilter kost toch geen drol.

          #17690948
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            idd gewoon ff langs de dealer gaan, die weten precies welke erin zit.

            #17690949
            Corsa A GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2008

              nee hij heeft gelijk corsa c heeft 2 verschillende filters en ik werk bij de dealer maar daar kom je gewoon niet uit omdat er gewoon weg 2 verschillende filters voor zijn voor diesel dan.
              beste is gewoon filter er even uithalen en meenemen in zakje ofzo heb je altijd 100% de goede en onderdeel nummer onthouden voor de volgende keer:afro

              #17690950
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Ik heb de filters op voorraad op het werk. Draai hem er uit en kijk wat er in zit. Dan loop ik naar het magzijn om er 1 te pakken.

                Maar als ik hem op het kenteken va nde auto bestel krijg ik hem ook.
                Als ze het dan bij de leverancier echt niet weten krijg je alles wat mogelijk is…..dan kan je de oude retour doen.

                volgens mij is het opel nummer de 650373

                #17690951
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  die van 85mm hoog is een beide kanten plat filter, en die van 100 mm hoog heeft een kunstof uitstulping aan een kan dus uitwissel baar is niet ven toe passing .

                  filter kost net 14 € af spreken dat je de gene die niet goed is retour brent

                  ik neem aan dat je de spullen gewoon haalt bij een automateriaal zaak ,,zo doe ik het met twijfel gevallen .

                  kijk zelf maar even via http://www.hbase.nl zal je het zelf zien .

                  Bert

                  #17690952
                  deefrd
                    Lid sinds:
                    22 June 2010

                    oke, bedankt voor de informatie allemaal.
                    ik zal dus maar de beide filters nemen, en de verkeerde retour brengen.
                    ik dacht misschien dat er tot een bepaalde maand/bouwjaar bijvoorbeeld het 85mm filter gebruikt werd en daarna het langere.. maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.
                    toch bedankt,
                    David ;)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.